Djurplågeri?

Sv: Djurplågeri?

Det mesta är väll igentligen redan sagt.

Jag förstår om man inte vill lägga ut en stor summa pengar på att kastrera alla vildkatter som från början inte är era katter.

Men det finns alternativ. Som andra sagt så kan man kontakta kattföreningar i närheten och be dom fånga in den poppulation som ni har hos er!

Vill ni ha katter som håller koll på mössen så välj ut några (tex de fyra som ni kom lite närmare) se till att kastrera dom och ge dom mat och tak över huvudet. (kan ju fortsätta vara ladugårdskatter för det!)

Alternativt skjut av alla katterna som ni inte vill kastrera och ha kvar.

Det mesta är väll igentligen redan sagt.

Jag förstår om man inte vill lägga ut en stor summa pengar på att kastrera alla vildkatter som från början inte är era katter.

Men det finns alternativ. Som andra sagt så kan man kontakta kattföreningar i närheten och be dom fånga in den poppulation som ni har hos er!

Vill ni ha katter som håller koll på mössen så välj ut några (tex de fyra som ni kom lite närmare) se till att kastrera dom och ge dom mat och tak över huvudet. (kan ju fortsätta vara ladugårdskatter för det!)

Alternativt skjut av alla katterna som ni inte vill kastrera och ha kvar.

Amen :bow:

Förvildad = eng feral dvs även en "vild" stam som härstammar från tamdjur!
PL

Nordens klimat är inte ett naturligt klimat för katten som eg är ett ökendjur. Varje år fryser hemlösa katter ihjäl, eller förfryser tassar/öron. Katten finns inte naturligt i vår fauna, den har kommit hit för att männsikor har tagit hit den.

Därför kan man inte tala om vildkatter i Sverige precis som man inte kan tala om vildhundar, det finns inga vilda hundar naturligt i vår fauna (förutom vargar och rävar).

ja det är djurplågeri om du inte har kontroll över antalet samt kastrerar katterna!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
488
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama