F
Frehley
I min grannby (som jag passerar varje dag på väg till och från jobbet) finns ett stall med ett gäng ponnyer. Jag har många gånger funderat på skötseln kring de ponnyerna. T ex. är de aldrig ute om det är dåligt väder, så är det skitväder i en vecka så står häststackarna innne i en vecka. Stallet är ett kapitel för sig. Jag har aldrig varit inne i det och vet ingen här i byarna som varit det men utifrån med tanke på storleken på stallet så borde det inte rymmas mer än 4 ponnyer därinne, nu är de 7st allt ifrån b till d-ponnyer. Det är allmänt känt häromkring att ägarna ofta har fång på ponnyerna och häromdagen när jag var på väg till jobbet såg jag att en av dem var i akutstadiet och hade mycket svåra plågor. Dagen efter när jag återigen passerade sent på eftermiddagen såg jag att stackaren stod kvar i samma tillstånd. Jag har funderat på att anmäla, och skulle inte tveka om det inte var så att jag bodde här i trakten. Jag undrar vad ni tycker och hur ni skulle göra. Det är lätt att säga att det är självklart att man anmäler, men hur skulle ni verkligen göra om det var någon i er grannby, dvs någon som ni stöter på emellanåt.