Djurplågare härjar

Sv: Djurplågare härjar

vidriga människor.... men positivt att de fått tag på reg. nr på en ev. misstänkt bil.
Tänk på det allla om ni ser okända bilar runt stall och hagar. De flesta har väl mobilen med sig för jämnan. Skicka reg nr till bilregistret 71456, så får man svar på ett ögonblick vem som äger bilen och var den hör hemma.
Jag skickar säkerligen 3-4 meddelanden om dagen på bilar.

USCH! Att man kan med! vidriga männskor!

usch!! att man kan me å göra sånt !

Hemskt & vidrigt är det. Att folk kan vara så sjuka.
Kom jag på en människa med att skada ett djur, vet jag inte vad jag skulle göra med personen.

gissa om ja är rädd, jag har mina hästar endast 2 kilometer från där detta hände! varav mina ena sommarhage gränsar till de hästarnas som blev skjutna med luftgevär..ja går upp i hagen flera gånger per dag för o titta till dem, men rädslan för att åka hemifrån med obevakade älsklingar e alltid jobbigt. som tur e har vi mkt hagar, varav en av den inte syns från vägen, så ja kan liksom "gömma" dem där..men fy fan vilken sjuk jävla människa de där är!

http://nt.se/GEN_Sok.asp?ArticleID=...ate=1900-01-01&FreeText=djurplågare&Category=

http://nt.se/GEN_Sok.asp?ArticleID=...ate=1900-01-01&FreeText=djurplågare&Category=

vad finns de för straff lämpligt nog för en sådan människa?
dödstraff e aldelles för snällt..

Har du pratat med de drabbade grannarna?
Eftersom de hade fått tag på regnr på en bil. Sprid info bland hästägare och grannar gällande den personen och vad han har för bil. Och håll uppsikt.Bodde jag i närheten skulle jag gärna ställa upp i ett medborgargarde och turas om bevaka denna person dygnet runt.

jag lovar att vi gör allt vi kan för att hitta denna personen!
alla är medvetna om vad som hänt o alla håller utkik

Bra, hoppas ni lyckas få fast dåren.Skicka sms med bilregnummret till bilregistret nr 71456 så får ni namnet på ett ögonblick på den som äger bilen.
Ha nummret i mobilen så kan ni snabbt skicka regnr om ni ser misstänkt bil i närheten av hagar.

hade ingen aning om de där telefonnummret, lägger in de i mobilen direkt!

tack!

Usch, jag skulle inte våga rida utan att ha någon att rida med om jag bodde där. :crazy:

jag rider alltid ensam, oftast två hästar samma kväll o flera kilometer hemifrån..men ja har ju alltid mobilen med mej :)

Ja det får man göra! Sprida det till alla sin grannar å så..Jag ska lägga in numret nu på en gång.. Tackar!:smirk: Ha det så bra allihop och håll ett öga öppet!:)

Men vad i helvete är dethär!? dom där jävla folken kan väl skjuta på sig själva och misshandla varran istället för att låta oskyldiga djur lida! jag blir så jävla förbannad på såna äckliga personer dom är ju liksom inget värda, ursh.

Har någon ( polisen) gjort koppling till morden i Norrköping på den lilla pojken och kvinnnan för nåt år sedan?
En sån här störd människa ger sig inte bara på djur, utan förr eller senare ( om det inte redan hänt) så ger han sig på människor också.
Personligen tycker jag polisen många gånger ej tar djurplågare på allvar och utreder ordentligt.
Har de nu fått ett namn på en person vars bil varit på plats och som kan ha samband med djurmisshandeln så kan jag tänka mig att de tycker att de inte har tillräckliga bevis. Och lägger ner utredningen.
Men de borde kunna ta DNA för att avfärda att det finns en koppling till morden i Norrköping.

som jag har uppfattat det så är det en familj denna person ger sej på. men han verkar ju onekligen mycket störd. han tittar ju familjens flickor genom kikare när de rider! vad ja vet har han till o med smugit omkring utanför huset..

nej, han är inte frisk, o vem vet vad han kan göra härnäst??

jag vill inte gå ut på internet o sprida saker jag inte vet så mkt om.
det ja möjligtvis kan avslöja som ja hört på omvägar är att man har lokaliserat denna person genom bilnumret och kanske också snart vet vem han är. men det är de där med bevis också!

fortsätter de så här, kommer iallafall vår familj att ställa upp på o bevaka gården där djuren finns, där han har härjat.

dödstraff är för lite för en sådan person, kanske borde skära i honom lite..plåga..o sen ge en kula i pannan innan han dö av blodförlust.
lite lagom!

Hoppas verkligen de får fast honom, såg att jag skrev fel i mitt tidigare inlägg. Om polisen gjort någon koppling till morden i Linköping menade jag och ej Norrköping.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 691
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 835
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 873
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar