Djurkommunikatör - har du egna erfarenheter

IngelaH

Trådstartare
Har du tagit ut djurkommunikatör

Varför gjorde du det?

Vad hade du hoppats få fram ifrån det? - Fick du de svar, du trodde att du skulle få?

Hur arbetade "din" djurkommunikatör - Förklarade djurkommunikatören vid första kontakten vad denne ville veta om er innan och hur denne jobbade? Vad för grundinformation lämnade du om djuret till djurkommunikatören.

Så här i efterhand, blev det en positiv överraskning, eller en besvikelse? - Varför känner du så?

Skulle du kunna tänka dig att ta ut en djurkommunikatör igen? Om så vore, skulle du ta ut samma, eller en helt annan?

Även ni som inte har egna erfarenheter av anlitad djurkommunikatör är välkomna med svar på frågorna samt egna funderingar.

Mvh

IngelaH
som är "wide open-minded"

Det jag inte kommer acceptera är reklam för namngivna personer och egen verksamhet... Djurtolkar får dock vara med och diskutera i tråden utan att bli angripna för det. Som många tidigare har sagt, detta är ett diskussionsforum och då har alla rätt att delta. Jag kommer heller inte acceptera personangrepp och skitsnack om "bukekända djurtolkar", där man väl förstår vem som avses. Alltså helt enkelt sunt förnuft och helt enligt forumets regler.

Sv: Djurkommunikatör - har du egna erfarenheter

Har inte anlitat någon djurkommunikatör men väl sponsrat en, som höll på att studera och utveckla sin förmåga, med bilder. Fick rätt intressanta svar som gör att jag inte kan säga att det inte stämmer, iallafall...Hon fick enbart bilder, ingen förklaring till dom. Hon fick också endast min mailadress och kunde inte söka på vem jag var;)

Första intrycket hon fick var att min då 2-åriga cob ville "bitas, fightas och slåss"...och hon har alltid varit ett litet hår av hin. Uppfödaren kände att dom inte klarade henne så hon flyttade ner till mig som åring.

Andra intrycket var: "Stor svart, rädd den" och jag kunde koppla det direkt till när hästen anlände hit ner och släpptes ihop med syrrans häst som är mycket mörkt brun och som jagade min lilla tjej som en vansinnig:eek:

Sen fick hon fram nåt som liknade namn och det lät precis som uppfödarens familjs namn men det var ingen direkt träff, således.

Jag själv får ibland en känsla av att nåt är på G eller på tok så jag har inte haft en tanke på att anlita någon utifrån...

Sv: Djurkommunikatör - har du egna erfarenheter

Har du tagit ut djurkommunikatör

Varför gjorde du det?

Vad hade du hoppats få fram ifrån det? - Fick du de svar, du trodde att du skulle få?

Hur arbetade "din" djurkommunikatör - Förklarade djurkommunikatören vid första kontakten vad denne ville veta om er innan och hur denne jobbade? Vad för grundinformation lämnade du om djuret till djurkommunikatören.

Så här i efterhand, blev det en positiv överraskning, eller en besvikelse? - Varför känner du så?

Skulle du kunna tänka dig att ta ut en djurkommunikatör igen? Om så vore, skulle du ta ut samma, eller en helt annan?

Mvh

IngelaH
som är "wide open-minded"

Hästen (min första) jag köpt var ny för mig. Vi fick en hel massa problem kort efter att jag köpt henne med ridning och hantering. Jag var visserligen ganska grön som hästägare, men hästvan från många år. Fick kontakt med en helt underbar tränare som har hjälpt oss MASSOR. Hennes tolkningar av våra problem var från hästens förflutna, och de var inte roliga att höra. Därför ville jag pröva på en hästpratare, som då tidigare varit på vårt stall. Fick bekräftelse för min tränares tolkning av vad som kunde ha hänt, med mera kött på benen av hästprataren.

Prataren var 2 ggr hos oss, och jag fick en hel del svar. Väldigt konkreta uppgifter. Kanske inte direkt lösningar till våra problem, men en helt ny förståelse.

Prataren jobbade med händerna. Hon gick igenom hela hästen med händerna. På det här sättet får hon både bilder och energivågor. Hon förklarade vad hon gjorde och vad hon kände från hästen.

Jag var positivt överraskad av henne, väldigt intressant kontakt. Kommer absolut att anlita henne framöver igen!

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka