djurens rätt

Sv: djurens rätt

Mnja..är dom som håller på med tidelag psykiskt sunda? Jag ställer mig tveksam till den frågan.

Du kan ha en poäng där. Det finns ju teorier som säger att de som börjar med övergrepp på djur kan fortsätta med övergrepp på människor. Det är inte helt långsökt och stämmer det så vill vi ju hitta dessa sjuka människor så tidigt som möjligt.

Så jag är benägen att omvärdera min uppfattning.

*kl*

Djuren uppvisar skador på könsorganen, både vaginala och anala penetrationsskador,
skarpkantade sår från vassa föremål samt stickskador. Det finns även spår av trubbigt
våld. Främmande föremål, men även penis har använts vid penetrationerna. I flera
fall finns, förutom nämnda skador, även skador på andra delar av kroppen, t ex
bringa, bröstkorg och länd. Aborterade föl är ytterligare en konsekvens av de skador
djuren utsatts för. Det finns exempel på fall där djuret bundits fast och även fall där
djuret fått lugnande medel. Slutligen förekommer även skador såsom kastration och
stympning. Flera fall har haft dödlig utgång för det utsatta djuret.

I en stor del av de rapporterade fallen uppvisar djuren allvarliga skador i köns-
regionen. Vid fysiska skador hos djuret går det inte att ifrågasätta att det utsatts för
lidande. Men även om det är svårt att fastställa förekomsten och skatta graden av
psykiskt lidande hos ett djur, är det sannolikt att djuret upplever obehag eller utsätts
för psykiskt lidande också i fall av sexuellt utnyttjande där inga fysiska skador kan
påvisas. Vidare kan beteendestörningar hos djuret vara en följd av sexuellt utnyttjan-
de och kan inträda olika lång tid efter djurets upplevelser. Sådana beteendestörningar
är att betrakta som symtom på lidande.

Från PL's länk http://64.233.183.104/search?q=cach...t=clnk&cd=1&gl=se&lr=lang_sv&client=firefox-a

Innan man tar till en ny lag för att markera eventuella sexvåldsbrottslingar bör man nog ha klara fakta.
Kanske lämpligt att bestämma sig för om man vill skydda djur eller människor eller om man bara till varje pris vill lagstifta mot ngt äckligt.
PL

Innan man tar till en ny lag för att markera eventuella sexvåldsbrottslingar bör man nog ha klara fakta.
Kanske lämpligt att bestämma sig för om man vill skydda djur eller människor eller om man bara till varje pris vill lagstifta mot ngt äckligt.
PL

Det låter som om du inte kan köpa att vissa kanske anser att detta skadar djuren. Även om du inte anser att de lider om de inte fysiskt går sönder, så kanske andra anser det?

Är du läskunnig så försök räkna hur många gånger jag skrivit att djur kan lida utan att fysiskt gå sönder.
Jag köper tom att folk kan tycka att djur kan lida psykiskt av detta utan något fysiskt lidande.
PL

Du kan ha en poäng där. Det finns ju teorier som säger att de som börjar med övergrepp på djur kan fortsätta med övergrepp på människor. Det är inte helt långsökt och stämmer det så vill vi ju hitta dessa sjuka människor så tidigt som möjligt.

Så jag är benägen att omvärdera min uppfattning.

Ja dels det-men om man ska ta dom som inte behöver gå så långt att dom våldför sig på folk blir jag ändå fundersam. Varför väljer man att söka sig till djur inte bara rent sexuellt-utan också förhållandesvis? Många zoofiler påstår ju att dom är förälskade i sina djur och vill leva ett samliv med som ganska likt ett samliv människa+människa ihop. Varför tappade man förtroendet för sin egen art? Det är intressant det där!

Är du läskunnig så försök räkna hur många gånger jag skrivit att djur kan lida utan att fysiskt gå sönder.
Jag köper tom att folk kan tycka att djur kan lida psykiskt av detta utan något fysiskt lidande.
PL

Varför attackerar du min läskunnighet? Har jag förolämpat dig på något vis? :mad:
Du ifrågasätter gång på gång om det endast är en morallag folk är ute efter och om det är på grund av att vi äcklas av tidelagare. Jag försöker förklara att jag vill skydda DJUREN. Inte spotta på tidelagarna.

Riktigt dåligt med folk som måste hacka på andra. :mad:

Senast ändrad av en moderator:

Eftersom du kommenterar vad jag tycker fastän du uppenbarligen inte läst vad jag skrivit.

Vill man ha en lag för att skydda djuren måste den vara sakligt grundad.
PL

Så då skall man göra dem till brottslingar även i de fall det inte skadar djuren????
Vi kanske kan hitta på andra fiffiga lagar för att tvångsvårda folk som inte mår bra.
PL

Senast ändrad:

Eftersom du kommenterar vad jag tycker fastän du uppenbarligen inte läst vad jag skrivit.

PL

Dålig argumentationsteknik. Det är vad du har.
Mår du bättre av att trycka ned andra?

PL

Förstår du överhuvudtaget vad orden "verkar" och "om" betyder? De betyder att jag tycker att det låter som om du säger... och om du tycker si och så. Läs om, läs rätt.

Men om man inte har rimligt sakliga grunder för ett lidande skall man då ha en lagstiftning?
Har man rimligt sakliga (anatomiska) grunder som tex vid penetration på hund behövs ingen ny lagstiftning.
När de sakliga argumenten tryter så börjar du plötsligt bry dig så mkt om de stackars zoofilerna att du vill ha en lagsiftning för deras skull!!!!
PL

Du använde överhuvudtaget inte ordet verkar i inlägget ifråga.
Är det bra argumentationsteknik att lägga ord i min mun utan att läsa vad jag skriver.
PL

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka