Stor tumme upp på det fetade.
Jag har helt ärligt svårt att förstå varför just den art som överbefolkar hela planeten och som dessutom överexploaterar och förstör den både för sig själv och andra (TROTS att vi vet exakt vad vi håller på att göra - samtidigt som vi säger oss ha en totalt överlägsen intelligens
) skulle ha någon sorts automatiskt mervärde...
Det där med allergi, förresten... Det verkar vara ett väldigt svenskt tilltag att så många är så allergiska att de mer eller mindre dör om de ser ett djur? Här (bor utomlands) finns det tex inga särskilda djurkupeer på tågen och hundar är välkomna nästan överallt (tex i butiker och på restauranger). Hade t o m med hunden in till doktorn (till allas förtjusning) en gång när det inte passade på annat sätt. Har faktiskt aldrig hört någon som dragit allergi-kortet. Jag tycker det känns ruskigt konstigt eftersom Sverige annars är så djurvänligt.
Själv älskar jag att många i Ukraina faktiskt verkar ha tagit med sina djur. Har sett bilder både från skyddsrum och från tågstationer o dyl med folk som har med sina djur. Det värmer i hjärtat.
Så. Tack för mig. Nu misstänker jag att jag får gå och gömma mig bakom soffan.