Djungelboken - ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kilauea

Trådstartare
På med mygghatten och ha macheten redo. Det är dags för en lek i djupaste djungeln!

Människobarnet Mowgli har växt upp med vargarna. Han stortrivs, men vargarna har hört att tigern Shere Khan är på jakt efter Mowgli. Nu är goda råd dyra. Pantern Bagheera får i uppdrag att ta Mowgli till människobyn, men Mowgli tycker inte om den idén utan rymmer från honom. En ensam pojke i djupa djungeln, hur ska det gå? Kommer han oskadd fram till människobyn eller blir han ett offer för den hänsynslösa Shere Khan?
Detta är inte en version för de minsta....

19s34-djungelboken-349.jpg

REGLER
* Var snälla mot varandra och mot LLs! (@bollen__ och @hemlig )

* LLs bestämmer, men förslag och frågor är naturligtvis välkomna

* Vid missad röstning riskerar man att kickas från leken. Meddela LL vid förhinder! OBS! Lägg en säkerhetsröst om du vet att du kan ha svårt att hinna!

* Spelare som missar att rösta ska lägga en röst direkt när de upptäcker detta och där ange vem de skulle ha röstat på samt motivera valet.

* Röster skall fetstilas och motiveras, exempelvis bollen__ röstar på hemlig för att…Motiveringen ska finnas i röstinlägget. Det är ok med citat.

* BOPar (blunda och peka = man röstar utan teori) är förbjudna.

* Önskvärt är att varje spelare teoriar om minst två spelare varje dag.

* Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Med hint avses här att
antyda sin roll genom att t ex god- eller ondförklara någon utan teorier. Oavsett roll, skriv på ett sådant sätt att du framställer det som att du nått din ståndpunkt genom slutledning, inte genom information du fått bakom kulisserna. Undvik att outa goda specialroller tidigt i leken (= före DL3). Även om du vet något, teoria om varför du tror att spelaren är god. Senare i leken är det alltid nödvändigt att börja diskutera roller, men vi LLs tycker att spänningen uppehålls bättre om man låter det komma senare. Det är dock inte ett regelbrott att outa en god specialroll, men att undvika det är ett önskemål från LLs.

Om någon råkar hinta bestämmer LLs dels om det var en hint, dels om den andra sidan ska kompenseras. Det sistnämnda kan ibland inte göras förrän det gått ett tag så att man kan bedöma hintens eventuella påverkan på leken.

* Det är tillåtet att spöka i tråden. Använd gärna OT-färg. Det är dock förbjudet att teoria i tråden när man är död.

* Leken är slut när siste ulven är död eller när onda är fler än de goda.

Goda roller:
Lösmynt spion
- får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna.

Ängel – kan varje natt skydda en deltagare, meddelas LL till nattDL

Siarlärling – kan sia varannan natt, med start nattDL2

Bybor - deltagare utan extra förmågor

Onda roller:
Ulvar
- får varje natt käka en deltagare, ska meddelas LL till nattDL

Ond siare – känner inte till ulvarna och ulvarna vet inte vem detta är. Får varannan natt sia en deltagare, med start nattDL2.

Deltagarlista:

1. Snurrfian
2. Artline
3. Habina
4. Idahoe
5. Blackmithfarm
6. quarter4ever
7. Mirtai
8. Gabby_Ossi
9. Hedinn
10. fio
11. LenaH
12. cirkus
(förlåt @cirkus , jag missade dig eftersom du inte stod med på listan först)

Senast ändrad:
Nää, LenaH snodde plats 11 :(
Det är INGEN jävla synk här. Och ingen ordning. Fy på er!

Jag ska sitta på läktaren och vara dryyyyyyg

Obligatorisk fråga:

Vilken karaktär i djungelboken skulle du vilja vara?

Jag sägs ju vara Överste Hati, men fick jag bestämma så skulle jag må mycket bättre av att vara som Baloo, så jag väljer honom. Vi har iaf samma kroppsform. ;)

Och vill med detta säga att jag hittat hit och nu ska sova. :)

Obligatorisk fråga:

Vilken karaktär i djungelboken skulle du vilja vara?
Kul att leken kom igång! :D
Jag säger nog Kung Louie, nyfiken och vetgirig! :D Men jag ska ärligt säga att jag kommer inte ihåg så mycket av filmen, mina barn tyckte inte om det. Och själv tittade jag kanske på den någon gång som barn. :D

Åh, jag måste se Djungelboken igen. Har den på VHS, sämre med spelare till den, bara... :rofl:

Jag skulle nog vilja vara antingen typ Akela, Bagheera eller möjligtvis Kaa.

Akela mest för att jag alltid älskat vargar. Pantrar har också alltid fascinerat mig och de kanske vinner med förmågan att klättra i träd också. Eftersom jag är kort uppskattar jag det där med att kunna se saker uppifrån. :D

Kaa mest kanske för att kan relatera mycket till ormar själv, och verkar ju klart praktiskt att bara kunna krypa ned under en sten om man vill vara ifred ett tag. Det känns inte som ett så stressfyllt liv.

Men egentligen skulle jag väl vilja kunna flyga, men av någon anledning känns det inte så lockande att vara gam :rofl:

Nä, men måste jag välja en får jag väl kanske vara lite realistisk, om jag inte ska drömma och bara gå på häftighet och utseende utan vad som passat min personlighet och livsstil bäst så får det nog bli ormen Kaa!

Nu har jag också vaknat till, roll har jag också fått :)

Och angående roll så har Bagheera varit min favorit sedan jag var liten, så jag tar honom!

Var som sagt och såg nya filmen häromdagen, men minns inte så mycket av den tecknade... Då har jag nog fler minnen från serien "Lilla Djungelboken" som gick på Disneydags :rofl:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka