Djävulsklo; dosering?

G

Girlie_68

Är det någon som vet hur många gr en vuxen häst ska ha per dag av djävulsklopulver? Har gett förr men kommer inte ihåg mångden. Ger detta ist för butta, vet har alltså tittat på hästen och ordinerat butta, men jag vill ge djävulsklo istället.

Tack på förhand!
Girlie

Hej!

Jag gjorde precis som du.
Bytte "Buttan" mot djävulsklo.
Men jag har bara fått tag i hackad djävulsklorot,
och av den kan man ge mellan 10-15g/dag.
Och jag började med 15g och trappade sedan ner efter hand.
Men du skrev att du hade pulver, så då kanske mängden inte
blir riktigt densamma.
:confused:
Lycka till!

Mari

På min påse med hackad djävulsklorot står den allmänna doseringen 10-15 g/dag för stor häst.

Tack för era svar, hade också hackad/riven förra gången och känner igen doseringen 10-15g. Tror nog att det är detsamma med pulver.. ska dock börja lite försiktigt.
Åter igen Tack!!

Girlie

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 894
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 321
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 143
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar