Djävuls klo!

S

snusisgirl

Undrar om det finns någon som vet om där är tävlings karens på örten djävuls klo? Isf hur lång?
Mvh Anna

Sv: Djävuls klo!

ja det bör den ha, eftersom den är rejält smärtstillande och jämförbar med butta. vet att det står mer i andra trådar. pröva att sök på djävulsklo.

Ger du hästen djävulsklo ska du inte tävla. Det är kraftigt smärtstillande.
Tror faktiskt inte att det är någon karens alls.

Jag tror att det är det för travhästar, men inte för andra hästar som tävlar under FEI:s regler. Jag gav min förra häst djävulsklo ett tag och vill minnas att det stod något sådant.

96 timmar gäller för örter och homepatiska preparat, sen kan man ju som hästägare fundera på hur bra hästen egentligen mår om djävulsklo är nödvändigt. (kliniskt sett lika med butta)

Oki! Där de hade det sa de att det inte va någon karens men har för maj att jag hört eller läst att det är det. Hade ingen aning om att det klassas som butta. Då BORDE det verkligen vara karens på det. Mest nyfiken! Har en häst på 15 år som blir ganska stel snabbt o så hittade jag ett preparat i falsterbo som innehöll djävulsklo och något annat för muskler o så. Hon sa att det fanns med i preparatet eftersom det hade en antiinflammatorisk verkan vilket va bra om man hade en gammal o stel häst. Fast svindyrt va d.

Jag är rätt säker på att det är 48 timmars karens på Equistros medel Chondril iaf för jag stod och valde mellan den och cartiflexen till min häst. Valde tillslut cartiflexen just för att det är karens på chondrilen.

Låter som att det kan ha varit samma preparat jag kollade på. Var tydligen helt nytt från i år. Skulle vara med på någon veterinärmässa i höst. Har du provat det? Tyckte du isf att det funkar??

Jag använde det på vår gammelman, numera får han ett annat som heter Orthohyl.

Vad är det för ett du använder nu? Tycker du att det funkar? Skulle verkligen behöva något till honom som mjukar upp honom mer. Just nu får har MSM och det har blivit lite lite bättre men har inte riktigt fått den effekt jag hoppats på:( Så alla som vet något bra får jättegärna hjälpa mig. Mvh Anna

Man ska inte träna en häst samtidigt som den får djävulsklo har jag lärt mig. Det är så starkt smärtstillande att man kan rida sönder sin häst utan att det märks (kanske har sträckt sig i hagen men det syns inte för hästen har inte ont) och sen så vips blir den jättehalt när man slutar ge.

Jag använder Viequo OrthoHyl i kurer, han får ca tre sådan kurer per år och däremellan får han nyponpulver.
Det är Hyaluronsyra som ges oralt som ett fodertillskott, ja det gav ett resultat över förväntan.

Så nyponpulver är bra till detta oxå? Tog en broschyr om det men har inte läst den. Ska jag göra i em. Tack!!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 950
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
543
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
653
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30