Divisioner?

fridiz

Trådstartare
Måste bara fråga en grej som jag inte förstår.. Är med i en ryttarklubb och de sökte folk som ville vara med i dressyr ponny div 3. Vad är svårast är det 3 eller 1? Och vad menar dom med det jag förstår inte riktigt det här. Är 13 år och funderar på att börja tävla dressyr med min ponny, har ni mera tips om tävlingar så skriv gärna! :)

Sv: Divisioner?

Div 3 är lättast :) Då rider man alltså i ett lag för klubben. Div 1 är "svårast".
Man rider i 3 omgångar men ca en månads mellanrum. Det varierar lite med tiden beroende på vart man bort skulle jag tro.
Div 3 För häst iaf där jag bor ( antar att det är nästan lika för ponny) är det LB.
Och i Div 2 brukar det vara LA och i Div 1 är det Mvs . Har inte såå super koll själv men ska vara med i ett DIV 3 lag nu på vår kanten. Du kan ju säkert fråga din klubb också om du funderar på något :)

Sv: Divisioner?

Börja med att gå en grönt kort-utbildning så får du lära dig hur det går till på tävling
Ta gärna med mamma/pappa eller den vuxna som ska följa med dig ut på tävlingarna också (om de inte har grönt kort redan)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
366
Senast: Cactus
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 372
Senast: hhere
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama