Som mobbad och utanför under hela skoltiden vill jag till varje pris undvika att mina barn hamnar i den svängen. Jag har fortfarande svårt med det här och jag inser att jag inte är bästa förebilden... Tyvärr liknar varjefall ett barn mig och tar inte plats, försiktig, är helst själv, blyg, vill inte synas och få beröm offentligt osv. Det är ojämt antal tjejer i klassen och leka med killarna är inte hennes grej.
Du som har varit mobbad, vilket är ditt bästa tips till ett barn eller förälder för att inte bli utsatt?
Det jag gör är att prata mycket om relationer, se till att vi går på mycket aktiviteter, går på alla kalas, stöttar henne att delta istället för att stanna hemma när hon är blyg, ordnar så att hon leker med kompisar både i närheten och i andra områden, ser till att hon inte sticker ut på fel sätt (kommer själv ihåg alla hemmasydda fula kläder jag hade ).
Lägger tråden här för att det troligtvis är fler mobbade här som kan tipsa mig!
Tacksam för svar!
Du som har varit mobbad, vilket är ditt bästa tips till ett barn eller förälder för att inte bli utsatt?
Det jag gör är att prata mycket om relationer, se till att vi går på mycket aktiviteter, går på alla kalas, stöttar henne att delta istället för att stanna hemma när hon är blyg, ordnar så att hon leker med kompisar både i närheten och i andra områden, ser till att hon inte sticker ut på fel sätt (kommer själv ihåg alla hemmasydda fula kläder jag hade ).
Lägger tråden här för att det troligtvis är fler mobbade här som kan tipsa mig!
Tacksam för svar!