Tja det funkade på mig. Den gången jag blev inknuffad i ett skåp efter att ha mobbats verbalt en längre tid av några grabbar på högstadiet tände jag till och klippte till en av dem, då sparkade han mig i magen ( fast han missade så det tog inte så hårt). Då tände jag till ordentligt
och jagade de här grabbarna över halva skolan argt vrålande tills de tog skydd inne i elevrummet och låste dörren.
Efter det var det ingen som vågade mobba mig under resten av högstadiet. Och på gymnasiet var det lugnt och fint.
Jag är en lugn person som inte är så lättprovocerad och kan ta mycket skit en längre tid... men sen kan det komma en liten grej som gör att måttet är rågat och då hissas den röda arga flaggan liksom!
Och här kan jag säga att skolledningen inte ens försökte göra nåt åt mobbningen trots att min mor talade med rektor ett flertal gånger. Inte förrän min far fick reda på det och anmälde till skolöverstyrelsen om trakasserierna så hände det nåt på skolan- då påstod rektor på ett möte att de inte hade en AAANING om att jag vart mobbad och sånt hade de inte på deras fina skola. Han satt alltså och ljög. Deras lösning var att de ville att JAG Skulle byta skola. Men det blåvägrade jag för då hade jag ju tappat alla kompisar som jag faktiskt hade. Morsan föreslog att de skulle flytta de här tre -fyra grabbarna istället men det var inte aktuellt enligt skolledningen.