Ditt bästa och sämsta köp

Rosett

Trådstartare
Vilka är dina bästa respektive sämsta köp?

Mitt bästa: Vinterjacka för 75 kr på secondhand, har tyvärr "vuxit ur" :angel: den men har den kvar "utifall att".

Sämsta köp: Min första dator, en Fujitsu som skärmen la av på ganska direkt och jag orkade inte reklamera den. Kanske går att använda med extern skärm nån dag.

En skidjacka för 199.- för 20 år sen som fortfarande används i stallet på vintern , lika varm ännu.

Sämsta ett rullband att gå på.

Jag har många bästa köp. Min ponny :love: några av mina väskor, min skinnjacka.. Inget har varit billigt -> 3500 kr och uppåt. För mig är inte det billiga bäst, utan det som ger mig mest glädje av att äga.

Mitt sämsta köp vet jag inte. Det finns väl massor där med. Men har blivit selektiv med vad jag köper så stöter inte på några sämsta köp så himla ofta längre.

Mina bästa köp:

* Min mobil :love:. Sån nytta jag haft av mina fina fina Samsung.
* Mina solglasögon som kostade ynka 40 spänn typ (eller var det 79?) och som jag älskar och använder jämt jämt och ständigt.
* En billig blus från Primark som jag älskar och tycker är jättefin och blir lycklig bara av att titta på :). Känner mig superfin varje gång jag har på mig den!

Mina sämsta köp:

* En jättecool och snygg kimonoblus som jag ALDRIG använder. Har använt den två gånger i Dakar men här hemma inte en endaste gång. Känner mig bredaxlad och grov i den och undviker att använda den.
* Alla tajta svarta fodralklänningar jag har. När ska jag springa runt och se piffig ut i dem?

Mitt bästa köp:
* Projektorn, den är guld värd. Alla serier och filmer jag har njutit av... tror jag är uppe i 4000 timmar på den och den rullar än! Fick den dessutom som ny nästan för halva priset.
* Högtalarna, fortfarande otroligt nöjd med dom. Halva nypriset där och dom är så snygga.

Sämsta köp:
* Eniro och SAS aktierna. Gud vilka bottennapp. Glad att jag sålde.

Bästa: Gaminglaptopen. Gick på ca 30', men är värd varenda öre. Jag älskar min dator. Jag skulle kunna gifta mig med min dator.
Och icke att förglömma Eric Le Tixerant-gjorden till hästen.

Sämsta: En Gucciklänning för 8000:-. Köpte den för kanske tre år sedan. Den hänger ännu kvar i sitt fodral i garderoben, orörd.

@Linda8142 Det har det varit länge. Men den har överlevt alla garderobsrensningar eftersom den ändå äääär så fiiiin (där den hänger undanskymd från alla ögon), så... näääää.
angel.gif

Jag har nog inget bästa köp, men flera jag är mycket nöjd med. Senast hittade jag en Bromleigh yllekappa på en utomhusloppis i New York. 100 % ull, jättefint skick och klassisk 60-talssnitt. Försäljaren ville ha 20 dollar men jag prutade ner den till tio. Den kappan är jag nöjd med.

Jag är inte lika nöjd med en jättefin Calvin Klein-klänning som ett år efter köpet fortfarande är oanvänd. Hittills har inte tillfället när jag "känner" för den dykt upp. Jag väljer alltid något annat istället. Men en dag så..

Min häst är bästa köpet. Det sämsta... ja... jag vet inte, finns nån kofta som sticks, annars finns det nog inget.

Bästa köp var en bil som jag lyckades sälja två gånger. Först till pappa, sen fick jag tillbaka den för att använda som inbytesbil vid nästa köp. Jag lyckades fortfarande gå lite back på bilskrället, men som bilaffär räknat var det ganska bra.

Kan en resa kvala in som sämsta köp? I så fall en riktigt kass bussresa till Paris. Allt gick fel.

Mitt bästa köp är min hund eftersom han förgyller min tillvaro genom att vara den han är. Dessutom hade jag antagligen inte haft hälften av alla vänner jag har utan honom eller bott där jag bott, så det följer med så mycket bra grejer med honom :)

Mitt sämsta köp på sätt och vis även det min hund, eftersom han har haft rätt mycket otur, men jag skulle ju såklart inte vilja byta bort honom för allt i världen ändå även om det känns som att jag går sönder lite varje gång han inte mår bra.

Mitt bästa köp är min hund eftersom han förgyller min tillvaro genom att vara den han är. Dessutom hade jag antagligen inte haft hälften av alla vänner jag har utan honom eller bott där jag bott, så det följer med så mycket bra grejer med honom :)
Så himla fint :love:

Menar såklart inte att gilla andra stycket, vill ju varken att du eller Herr Hund ska gå sönder någonstans.

Så himla fint :love:

Menar såklart inte att gilla andra stycket, vill ju varken att du eller Herr Hund ska gå sönder någonstans.

Tack :love:

Och jag förstår givetvis det :) (det känns lite dumt att skriva att det är jobbigt med honom ibland, men det är ju å andra sidan dumt att låtsas som att allt är bra också).

@Killaloe Det är svårt med djur. Mycket kärlek, mycket roligt men mycket som kan vara otroligt tungt också. Tycker du skrev ärligt och fint :).

Sådana kan man ju bara inte få för många utav!! Jag sorterar ut sådana hela tiden för att få plats med nya. Vad har du för storlek? ;)
Då har du definitivt ett piffigare liv än vad jag har :D. Jag har strl 34 i mina klänningar, ska jag skicka över några? ;)

Då har du definitivt ett piffigare liv än vad jag har :D. Jag har strl 34 i mina klänningar, ska jag skicka över några? ;)
Jag är betydligt fetare än vad du är i alla fall, så du får skapa egna tillfällen att använda dem! :) Men jag tycker att jag använder mina typ hela tiden. Blir trött på dem till slut och då får de hänga i garderoben ett tag och vila och ifall de känns roliga efter ett tag får de hänga med lite till, annars åker de till välgörenhet eller till någon behövande kompis.

Men det beror nog mycket på hur man klär sig annars. Brukar man inte ha klänning på sig ofta är det en stor grej att sätta på sig en klänning bara för att ta en öl med vänner. Då blir det hellre andra kläder för att man ska känna sig mer bekväm. Jag går ofta ut och klubbar och då är ju den lilla svarta helt oumbärlig. ;)

Mina bästa köp är min älskade lilla hund (vi firade 8 år i mars) som jag köpte som vilsen, ledsen och sjukskriven 17åring. Den lilla 8-veckors dunbollen hjälpte mig att välja livet och gav så otroligt mycket kärlek, och sedan dess är vi ler och långhalm. På delad förstaplats kommer kissekatten, världens bästa sambo och han och voffsen är mina guldklimpar.

Första mötet med Lowa:

Båda mina hjärtegryn

Mitt sämsta köp kan nog vara mina cavallo-stövlar. Köpte dem för typ 5000 år 2007, använt dem max 10 gånger och nu ligger de i sin lilla låda och väntar på att någon ska få tummen ur och sälja dem.

Liknande trådar

Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
S
Övr. Hund Anonymt nick, om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, det är jobbigt redan som det är. Jag har aldrig varit helt...
Svar
9
· Visningar
1 669
Senast: Sand
·
Övr. Hund Långt men jag hoppas ni orkar läsa ändå! Vår nyss fyllda 1 åriga golden har på sista tiden haft lett att jaga upp sig i förväntan...
Svar
5
· Visningar
2 560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka