Distriktsveterinärerna?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Schrewelius85
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 194
Sv: Distriktsveterinärerna?

Har iaf haft min ute idag och de gick jättebra! Snäll trevlig noggran och tyckte mkt om min häst som uppförde sig exemplariskt!! :D:banana:
Ngn som har lite koll på de här med dom. Ska göra en vetrinärbes. på min häst.Hur tycker ni att de funkar med dom ?

nej, inte så.

vår veterinär driver en veterinärklinik både för hästar och smådjur, dom är flera veterinärer där som jobbar, men samtliga är distriktsveterinärer. dom jobbar både på kliniken och åker ut till "kunder" hänger du med ;)

skillnaden mellan en distriktsveterinär och en "privatpraktiserande" veterinär är igentligen bara att när du anlitar en distriktsveterinär så går fakturan genom jordbruksverket, medans den privatpraktiserande fakturerar själv.

Lite nyfiken!;)
Jag kanske missuppfattar allt, men kan de jobba både som distriktveterinärer och privatpraktiserande samtidigt? Låter lite konstigt tycker jag?
Då konkurrerar de ju med sin egen arbetsgivare som är Jordbruksverket?
/Camilla

nja, även fakturorna från kliniken går via jordbruksverket så dom är ju inte "privatpraktiserande". men det är ju fortfarande veterinären som driver kliniken. alla veterinärerna som jobbar på kliniken är distriktsveterinärer oavsett om dom behandlar på kliniken eller "hemma hos" ;)

det finns alltid veterinärer och assistenter som jobbar på kliniken på vardagar men även någon som har jouren och åker ut vid behov.

jag vet flera kliniker som jobbar på det viset.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
397
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 901
Senast: EZMK
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 763
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka