Distriktsveterinärer

O

Olinda

skall inte de vara anställda av Jordburksverket, eller kan en "vanlig privat veterinär" också vara distriktsveterinär?

Sv: Distriktsveterinärer

Alla distrikstveterinärer är under SJV:s vingar ja, däremot finns ingenting som hindrar dem att utanför arbetet som DV praktisera som 'vanlig privat veterinär' också.

OK.. då blir jag ännu mer förvirrad, om man ringer till "distriktsnummret" här så blir man hänvissad till vem som har jour och nummer dit, den veterinären som en bekant då fick tag i via det nummret kom ut till honom och veterinären var utan anledning extremt otrevlig, gapade och skrek, "kunden" hade då klagomål på denne veterinärs beteende och ringde Jordbruksverket, de påstår att den här veternären inte är anställd av dem.

Några tips på hur de kan gå ihop???

OBS!! Det är inte endast den här veterinären man blir hävisad till via telefonsvararen utan ett par andra som bor/jobbar i grannkommunen, men det är ende i vår kommun, dock kommer de från grannkommunen om det inte är den här "ickeanställde" som har jour, jag antar att denne har jour även för grannkommunen när det är h*n som är i tjänst.

Senast ändrad av en moderator:

Jag antar att det inte fanns någon distriktare som hade jouren av ngn anledning, så de delade väl jouren med nån privatpraktiserande istället? :idea:

Enda jag kan komma på är att det är problem med att få fram jourvet och det då lagts ut privat? Hmm..var är Peter_Lundin när man behöver honom som bäst ;)

Sen, om man tittar här så 'vårt' område har en DV (som är helt värdelös på häst men det är en annan femma), angränsade område har en DV. De delar på jouren. Iaf, 'vår' DV är på något höger 'underställd' andra områdets DV, hon är hans 'chef'. Ingena ning hur det är egentligen men vet att vår DV vägrade komma ut, jag ringde andra DV och sa att nu får hon fan komma ut. Hon ringde vår DV och sa att nu jävlar pallrade han sig ut till Alexandra annars.. Vår DV kommer och muttrar surt över att jag ringt hans chef så han fick bassning och fick åka ut.

Men får DV är under jordbruksverkets vingar likförbaskat (jag vet det säkert eftersom jag gnällt på honom massaggr, det har halva kommunen gjort utan resultat iofs)

Alexandra_W skrev:
Enda jag kan komma på är att det är problem med att få fram jourvet och det då lagts ut privat? Hmm..var är Peter_Lundin när man behöver honom som bäst ;)

Sen, om man tittar här så 'vårt' område har en DV (som är helt värdelös på häst men det är en annan femma), angränsade område har en DV. De delar på jouren. Iaf, 'vår' DV är på något höger 'underställd' andra områdets DV, hon är hans 'chef'. Ingena ning hur det är egentligen men vet att vår DV vägrade komma ut, jag ringde andra DV och sa att nu får hon fan komma ut. Hon ringde vår DV och sa att nu jävlar pallrade han sig ut till Alexandra annars.. Vår DV kommer och muttrar surt över att jag ringt hans chef så han fick bassning och fick åka ut.

Men får DV är under jordbruksverkets vingar likförbaskat (jag vet det säkert eftersom jag gnällt på honom massaggr, det har halva kommunen gjort utan resultat iofs)

Peter dyker säkert upp och kan klarlägga ;)

Men det är kanske så som du skriver att de lagt ut det privat pga av problemet att de är för få veterinärer, kunde de inte hittat några som inte var rädda för allt som är större än en pikenes då ;)

En DV är alltid anställd av SJV. En privatvet som går in på jouren som DV är tillfälligt anställd av SJV.
En heltidsanställd DV får inte jobba privat på sin lediga tid.
PL

Hur räknas tillfälligt?? för ungefär var trejde gång, under det senaste 5 åren (minst)som jag vet någon har ringt journummret hänvisas det till "den ickeanställde", och även om denne nu bara skulle vara tillfälligt anställd så måste det väl ändå vara till SJV men ringer med klagomål då det inte har skett under dennes privatpraktiserande?

Nu är det utrett.. den här veternären och några till KALLAR sig distriktsveterniärer för det jobbar över ett stort distrikt, de är INTE anställda av jodrbrukverket..

Bara så ni vet... för att det står distriktsveterinär i telefonkatalogen och att den kallar sig distriktsveterinär så kan det vara en helt vanlig privatpraktiserande veterinär.....

men en veterinär är fortfarande en veterinär med samma utbildning, bara olika inkomst...

Kan hända, men om du har klagomål på en dirstriksveterinär så väder du dig till jordbruksverket vilken denne är anställd hos, om nu en veterinär som inte är anställd av jordbruksverket kallar sig för distriktsveterinär så anser jag att det är fel benämning.

Rätta mig gärna om jag har fel nu men jag antar att "riktiga distriktare" har en fast prislista från JBV medans privatpraktiserande kan väl ta helt vad de vill?

När jag ringer det nummer som kallar sig disktriksveterinär så tar jag för givet att iallafall få svar (eller bli uppringd inm rimligtid) eftersom de ska ha jour, här är det ett par stycken privatpraktiserande som har gjort ett eget litet "distriktsveterinärkontor" men eftersom de är privat a så KAN de lägga upp sina tider hus som helst och inte någon "har jour", för några andra "distriktare" finns det inte här.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter För tre år sedan var det kris – det fanns inte tillräckligt med distriktsveterinärer. Men efter en successiv förbättring under åren...
Svar
0
· Visningar
122
Senast: Gunnar
·
Hästvård Har googlat men inte hittat mer en Distriktsveterinärerna. Finns det inga hästkliniker alls? Hur hittar man en bra veterinär när man...
2
Svar
22
· Visningar
2 256
Senast: Bison
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 294
Senast: Zetly
·
Hästvård Fick prisuppgift på besiktning och att resersättning skulle tillkomma. Veterinären har nu skrivit upp både bilavgift samt...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama