Distansträns i läder - utan nosgrimma???

S

salander

Satt och surfade efter distansträns i läder, när ett praktiskt problem uppstod - jag använder inte nosgrimma och då blir det ju inte mycket kvar när man tar bort sidostyckena?

Finns det någon supersmart patentlösning på detta eller måste jag börja använda nosgrimma på tävling?

Jag undrar även om någon har tips på bra utländska butiker som säljer distansutrustning? Ni får gärna skicka PM till mig, eftersom man väl inte får länka här? Tack.

Sv: Distansträns i läder - utan nosgrimma???

Du kan kolla på träns till Islandshästar, Islandshäst träns består av nackrem och separata nosgrimmor. Inga käkrem.

Ska kolla upp det, tack för tipset.

Satt och surfade efter distansträns i läder, när ett praktiskt problem uppstod - jag använder inte nosgrimma och då blir det ju inte mycket kvar när man tar bort sidostyckena?

Finns det någon supersmart patentlösning på detta eller måste jag börja använda nosgrimma på tävling?

Jag undrar även om någon har tips på bra utländska butiker som säljer distansutrustning? Ni får gärna skicka PM till mig, eftersom man väl inte får länka här? Tack.

Jag förstår inte din fråga? Ta bort sidostyckena? Sidostyckena är ju det som bettet sitter i. Skall du ta bort nosgrimma OCH sidostycken - ja, då blir det liksom inget kvar utom en käkrem?

Fast de "nosgrimmor" som finns på distanstränsen fungerar inte som nosgrimmor, eftersom de sitter så löst.
Det stör ju knappast hästen?

Jag förstår inte heller din fråga, menar du de distansträns som finns, att det inte blir mycket kvar av dem när man tar bort sidostyckena? För isåfall blir det ju bara "grimman" kvar och den borde inte störa din häst om den inte går med nosgrimma i vanliga fall? Den sitter ju inte som en "vanlig" nosgrimma.

Nej, det blir ju onekligen inte mycket kvar då.
Vi får helt enkelt köra med löst sittande nosgrimma.

Så jag tar mycket gärna emot tips på var man kan köpa snygga distansträns i läder. Även utländska butiker.

Enklast är väl att köpa en snygg lädergrimma att ha under ett matchande vanligt träns.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 426
Senast: Wonna
·
Hästmänniskan Jag befinner mig i en knepig sits just nu och hoppas få lite feedback och idéer om vad man kan göra i en sån här situation! Jag har...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
14 298
Senast: Nixehen
·
Ekonomi & Juridik Använder ett anonymt nick för att ingen inblandad ska bli identifierad. Så vet ni vem jag är så ta det på PM eller så. Sålde för ett...
2
Svar
30
· Visningar
5 038
Senast: tuaphua
·
T
Utrustning Har hamnat i en situation där jag måste bestämma mig ganska omgående hur jag vill göra med en sadel.. Hade jag haft mycket pengar hade...
2
Svar
32
· Visningar
3 372
Senast: Wiszca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar