Distansridning!

P

PinkPanter

Hejhej!
Jag har ett arabiskt fullblod. Jag undrar hur man tränar och vad det finns för regler runt distansritt? hur gör ni? hur tränar ni? vilka hästar lämpar sig mer eller mindre?

Snälla, dela med er av infromation! :)
Kram Carro

Sv: Distansridning!

HEj Hej ::) .. JO Arab är ju 1 av dom bästa distans hästarns eftersom dom är så uthålliga ..Träna mkt kondition aldså. långa travsträckor (lugn trav) lååååååånga sträckor.. och mkt klätring för att träna upp musklerna .. När du tävlar så kommer det vara en vet. koll innan . som du måste komma igenom för att få tävla..(kolla ben, rygg m.m). sen går start ca(15 min) efter varandra . om det e långa sträckor kommer det vara en puls kontroll mitt i banan . (kolla puls så att den inte är över maxpuls) sen fortsätta . sen i slutet en till puls . efter pulsen har man gått i mål. Om du har pressat hästen för hårt . så kommer pulsen vara HÖG och bli diskad . (inte bra ) :P.. SÅ bara att börja träna :P // MVh Camilla/Lillrasmus = KAllblodstravare

Sv: Distansridning!

Din fråga borde mer ligga under Rubriken Distans. Där får du mer svar.

Är du ungdom dvs under 21 så finns utbildning att få genom Distanskommittén. Nästa läger är i april där hästen ska vara med.
Många av de som kommer är nyböjare de med.

www.distanslistan.com där finns massor med länkar till bra info.

Pma om du är intresserad av lägret.

Caroline

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 423
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 045
Senast: Roheryn
·
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 641
Senast: Capybara
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 737
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar