Distansridbyxor!?

Snobben

Trådstartare
Hur är dom jämfört med vanliga helskodda?
Ridbyxorna med stripe,California Riding Tights,hur är dom?Sköna?
Håller dom länge osv?Har ni ridbyxor med olika färgar?*nyfiken*

Sv: Distansridbyxor!?

Underbara det värsta är har man väl börjat andvända dem, vill du inte ha andra byxor på dig. innan andvände jag bara helskodda byxor, nu är det tvärtom.jag har ett par svart röda blåa, lila, o svarta.ljag ovar du kommer inte ångra dig.

m.v.h Anne Brückner

Glömde tillägga jag tvättar mina i 40 g sräcker dem efter tvätt, och låter dem
skjälvtorka, ej torktumla. tycker att dem håller länge,och ett prisvärt bra pris
M.v.h anne

Jag har ett par riding tights, men dom använder jag bara i yttersta nödfall. Dvs vid tävling. Då funkar de bra, blir de blöta torkar dom utan att streta under tiden.
Jag har svårt för det sliskiga materialet, blöj-looken, och att det inte finns fickor. Dom är också väldigt halkiga, men det är nog mer en vanesak.
Hemma rider jag i vanliga gamla ridbrallor, eller allra helst, lite tightare stretchjeans.

Instämmer, jag rider också bara i dem på tävling och möjligen om jag ska rida något riktigt långt pass hemma typ 5 mil. Tror inte de håller så länge om man använder dem dagligen, de är ju så tunna. Men man får ju aldrig skav och tyget håller benen torra från svett, så kanon att använda på tävling.

Jättesköna att rida i. Fick dock skavsår av "blöjan" så jag sprättade bort den. Mycke bättre! Håller dock dåligt. blir lätt hål om man råkar fastna i något tynne.Och blir väldigt "ruggiga" o fula på insidan när man har haft dem ett tag.
Men jag vill inte vara utan dem!!

Snobben skrev:
Hur är dom jämfört med vanliga helskodda?
Ridbyxorna med stripe,California Riding Tights,hur är dom?Sköna?
Håller dom länge osv?Har ni ridbyxor med olika färgar?*nyfiken*

Jag har tre par, TROR det är california men vet inte säkert, beställde dem osedda från USA för åtta år sen så de har hängt med ett tag. Mina favoriter är mörkblå, dem har jag i stort sett ridit vartannat träningspass i samt ett x antal tävlingar och de ser fortfarande som nya ut förutom ett litet hål i dem som en förgr*mmad gren gjorde för några år sen!

Kan inte säga annat än I LOVE THEM! :banana: Att man halkar i dem innan man är van gör mig inget, det tränar balansen bra ;)

Camilla

Jag har såna ridtights, California Riding Tights, när jag tävlar. De är grymt sköna (som alla andra redan har skrivit) men jag har dem aldrig vid träning. Fickbrist som någon redan har påpekat är en nackdel och sen är de inte särskilt slitstarka. Efter tre (fyra?) tävlingar i mina så har de redan blivit nopriga. Stort minus. Funkar dock kanon på tävling.

Tack för svar! :)
Med andra ord en investering just för tävling då! :D
Halkiga blöjor? :eek: :D
Dom ser sköna ut! :d Innan tyckte jag att dom var fula men nu vill jag testa,hm...Blivit distansbiten med andra ord!Hi hi :D

Ni har väl inte missat att det finns en microliten ficka på insidan av byxan, i linningen på höger sida.

Jag har försökt jaga andra tillverkare av tights, önskar bättre pris samt slitstarkare material. Har varit svårt att hitta, bättre kvalitet =ännu högre pris på något som redan känns dyrt...

Hittar ni bättre någonstans, hör av er till mig så kanske det går att ta hem!

Jag livar upp den här tråden då jag undrar om någon har dem som t*rsion säljer? Tror de heter Stud One. Sköna? Starka? Eftersom de ser helskodda ut undrar jag om det finns en söm att få skav av? Eller är det nåt special så man inte får det? :D
Kom igen nu! Berätta! Eller är de ovan nämnda de bästa? Finns det fler?
//Camilla :)

Jag livar upp den här tråden då jag undrar om någon har dem som t*rsion säljer? Tror de heter Stud One. Sköna? Starka? Eftersom de ser helskodda ut undrar jag om det finns en söm att få skav av? Eller är det nåt special så man inte får det? :D
Kom igen nu! Berätta! Eller är de ovan nämnda de bästa? Finns det fler?
//Camilla :)

Hej Camilla,

Jag har nu två par av Stud One,
vad jag har förstått är det ett franskt märke som har blivit väldigt populärt här i holland också.
Det är fantastiska ridtajts, dom är dubbelfodrade kan man säga med på insidan mjuk fleece och en sorts konstgjord mocka i sitsen. Dom är absolut inte tjocka eller knöliga på något vis, jag personligen föredrar dessa i stället för pampersbrallorna som man kallar dom här...Californian riding tights... bläh...

Dessa kostar en slant och jag har kollat in Gerts hemsida och han lägger inte på nåt på priset, för omräknat i euro kostar dom lika mycket här...

Jag rekommenderar dom varmt, jag bor i dom för tillfället... :rofl:

Vänliga hälsningar,
Marie

!! edit !!

info om hemsida stämmer INTE!!
kan inte redigera mitt inlägg i efterhand,
ber hundra ggr om ursäkt, e lite vimsig i mössan...

Jag bor i mina ridtights helt seriöst!
Jag rider i princip enbart i ridtights som min mor gör och designar. Helt underbara och jag rider i precis de färger jag vill;)
De är av samma princip som Californian riding tights men i bättre material och jag kan själv bestämma hur mycket fodring jag vill ha i grenen och vid knäna vilket är uppskattat.

Ska dock köpa ett par vinterridbrallor från Stud One till hösten! mammas må vara sköna och bra på alla sätt med svårt för hennes del att få till ett par vettiga vinterridbrallor och har klämt och kännt en del på just Stud Ones byxor och de verkar supertrevliga!
Kan berätta att Stud One går att få tag på från T*rsions hemsida om någon är nyfiken på dem.

Senast ändrad:

Helt underbara. Rider inte i något annat. Får ett par nya varje år i julklapp. Helt perfekt :D

Jag rider enbart i distansridbyxorna (California ridingtights), är inne på mitt 6 eller 7 par (har tappat räkningen). Jag har dessutom ett par som jag har som joggingbyxor och ett par som jag kommer att ha som tävlingsridbyxor. Och på fritiden (hemma och vid ridning) är det dessa som gäller så jag sliter verkligen ut dom! Dock går vissa att slita ut snabbare än andra, och det är de som har olika material i reväret (infällningen på utsidan av benet) än i själva byxan... och det är dom som blir noppiga och fula, och har lättare att gå sönder. De utan revär och de med revär i samma färg verkar hålla bättre och längre.

Jag har inga problem med "blöjan", men det är ju samma princip med cykelbyxor. Man vänjer sig.

Men köp ett par, använd dom jämt och du kommer oxå bli "beroende"!:devil::rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 270
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 815
Senast: Oknytt
·
L
Utrustning Jag har en fråga om rid tights om nån har tips om några bra som inte är så dyra. Det mest viktiga är att dom har mycket stretch så dom...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 933
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Akvarietråden V