Distansläger Dalarna 27-29 Juni

Sv: Distansläger Dalarna 27-29 Juni

ÅÅh, vad kul med en bäbis!:):love:

Vet inte riktigt vilka tävlingar det blir till hösten... :confused:
om det blir någon, men jag får se.
Lycka till med bäbisen! :D

// Victoria

(KL)

Då var det dags då! Imorgon bär det av till distansridlägret i Falun!! Jag sitter och skriver packningslistor och hoppas innerligt att fröken häst ska uppföra sig väl... Ska bli jätteroligt att träffa andra distans-sugna, prata häst och umgås hela helgen.

Hur går det för er övriga? Kommer ni?

Jag kommer! Håller på att packa jag oxå, ska bli så spännande och se vad som händer i år! :D

(KL)

Då var det dags då! Imorgon bär det av till distansridlägret i Falun!! Jag sitter och skriver packningslistor och hoppas innerligt att fröken häst ska uppföra sig väl... Ska bli jätteroligt att träffa andra distans-sugna, prata häst och umgås hela helgen.

Hur går det för er övriga? Kommer ni?

Jajjamänsan!!

Jag och min lipizzaner kommer :bump: Efter två veckors intensiv last- och åkatransport-träning så är vi båda redo för en lite längre resa i morgon, hoppas jag :crazy:

Packlistorna, en för mig och en för hästen, är skrivna och kommer att prickas av i morgon, packar och åker mitt på dagen.

Vi ses!

Då var det en timme kvar tills jag slutar... har precis skrivit ut ryttarmeddelande och kartor så vi hittar dit :angel: Kameran är laddad, packningslistan är utskriven den med, har checkat av med kompisen att allt är under kontroll... kl 14.00 åker vi!! Weee!! :bump:

Phew... äntligen hemma!! Fast jäklar vad roligt vi haft, jag är helnöjd med lägret! Ligger nu nyduschad i soffan (det behövdes kan jag meddela :S) och hostar och gör mitt bästa för att krya på mig... jättekul att träffa allihop, vi måste ju ses igen på antingen tävling eller nästa års läger :)

Upplägget var bra tycker jag, teori och föreläsningar blandat med ridning på ridbana och såklart ute i skogen. Vi nybörjare fick lära oss att pulsa, vilket tempo som är lämpligt på tävling och massa sånt. Enormt nyttigt för den som vill börja med distans men som inte har så mycket erfarenhet!

//Cecilia och Rilla (som klarade sitt gröna kort, så nu kan vasaritten bli aktuell...)

Senast ändrad av en moderator:

Upplägget var bra tycker jag, teori och föreläsningar blandat med ridning på ridbana och såklart ute i skogen. Vi nybörjare fick lära oss att pulsa, vilket tempo som är lämpligt på tävling och massa sånt. Enormt nyttigt för den som vill börja med distans men som inte har så mycket erfarenhet!

//Cecilia och Rilla (som klarade sitt gröna kort, så nu kan vasaritten bli aktuell...)

Kan bara instämma!

/Jenny o Prysse

Grattis till Gröntkort! :banana: Jag sitter och tar igen mig nu och hästen är ute och äter i stora gräshagen, hon ser så nöjd ut efter helgen! :rofl:
Jag är oxå helnöjd med allt, hoppas vi ses igen!

:banana: Grattis till kortet/korten (för ni klarade det väll båda två?)

Det var ett jätte trevligt läger, god mat, bra blandning på folk, härliga hästar och mycket nyttig information. Det var dessutom ett bra tempo hela tiden, alltid något att göra utan att det känndes stressat. Mycket bra arrangerat! :bow:

Cecilia: Hoppas du piggnar till och inte blir sjukare.

Myy: Gick det bra på vägen hem? Såg att du stannade längs vägen för att kolla till hästen. Kunde tyvärr inte stanna själv o fråga, hade alldeles för många bilar bakom mig, o kanske lite för hög fart oxå. :crazy:

Tackar, jo vi klarade det fint båda två (vi pluggade ju så grymt mycket).

Lite kul var det när jag berättade för sambon om din fina Jonke och han säger att han vet mycket väl vem det är. Kommer visst från en som har ardennrar bara drygt en mil härifrån (han står fortfarande som ägare dessutom :-D. Sen har han varit i träning hos en bekant också. Världen är liten!

Hoppas att det gick bra för alla att komma hem och hoppas vi ses på någon tävling eller i alla fall på lägret nästa år. Tack alla för en skitkul helg!

Ah, det stämmer, han står bara som uppfödare. Trevlig gubbe iaf :)

Idag ska vi ut o träna ett par mil, jag o Prysse.
Hur går det för er andra, någon som ska till Vasaritten för en prova-på?

Hejhopp på er... om någon undrar varför inga bilder kommit ut så är det för att jag legat i feberyra sen jag kom hem, kallsvettats och sovit om vartannat. Varit riktigt jäkla kanon-sjuk med andra ord :( Jag ska fixa korten så fort jag är piggare... men det lär ta några dar. Är inte särskilt mycket piggare nu nämligen.

Rilla ser ut att ha det bra dock (ser henne från fönstret), hon går och äter gräs och latar sig :D Men bara matte blir frisk ska vi ut och träna...

Senast ändrad av en moderator:

Åååh! vad kul, och bra, det verkar ha varit!
Såg distanslägret för sent, var redan anmäld till ett dressyr/hoppläger (vad nu jag, som är livrädd för att hoppa, ska göra på ett sådant... hmm) plus att vi hade en 3-dagars långritt i Tiveden inplanerat... kan ju inte göra allt även om man gärna vill...

Någon som vet om det blir repris på distanslägret 2009?
Eller om det finns någon "minikurs" på någon dag eller helg att delta i?

Ska starta 30 km PP på Billingeritten, men är ju totalgrön... kastar mig såklart över allt läsbart, men det hade ju varit kanon att få ta del av distanskunskaper via ett läger såklart... :)

Någon som vet om det blir repris på distanslägret 2009?
De sa på avslutningen att det skulle bli ett nytt läger nästa år, så det verkar väl som att det blir ett nytt om inget oförutsett händer :) Jag kommer helt klart då, om jag inte är sjuk igen... :crazy: då stannar jag nog hemma.

OJ, vad bra det skulle vara! :bump:
Då ska jag låta bli dumma hoppläger och BARA ha distanslägret i sikte! :rofl:

Hej allehopa! Jag hade tänkt åka på vasaritten:)men då blire ingen PP utan en CR 50km ist...den tycker jag o quentino att ni ska rida oxå;)själv tränar jag stenhårt dressyr o hopp nu inför hoppkval för fälttävlan på sön o ev DM i ft om 2,5 vecka, men sen skolas d om till vasaritten:bump::bump:

Hej Alla!

Japp, vi kom hem. Hela var vi också. Phu...

Nu går Bartok på bete i tre veckor innan vi tränar för att åka till Rättvik. Det största problemet för oss kommer att bli att ta oss dit. Bartok vill inte åka i transporten, och hur i hela friden ska jag lösa det?

Jag hade 15 mil till Falun och lägret. Dit gick bra, då hade jag övat i två veckor innan med last/åka träning. Hem däremot så ville han inte stå i transporten. Vilket han visar genom att slå, sparka och försöka bryta sig ut. Är rådlös..... vet inte riktigt hur jag ska gå vidare. Har funderat på öronproppar, (om jag kan få honom att acceptera att ha det på sig) det skulle ju dämpa ljud och han kanske inte skulle bli så upprörd då om han inte hörde lika bra. Hm.... jag vet som sagt inte. Är ju inte gjord av pengar, annars så skulle jag ju kunna köpa en buss. Den är ju både mer isolerad och stadigare.

Lägret då: Det var kul! Det var som att vara 13 år igen. Men jag tycker att nivån på lägret skulle kunnat vara lite högre. Jag anser mig vara helt grön inom distanssporten men valde att gå fortsättningslägret relaterat till att jag i vart fall har tävlat pyttelite. Och ändå, trots att jag är nybörjare, så tyckte jag att det var lite för basic. Skulle ha velat ha mer sportinriktat och mer ridning. MEN det var som sagt superkul :bump:
Väntar med spänning på att få se alla korten från lägret! Matts talade om en hemsida, någon som vet adressen dit?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka