Distans på isis?

G

Gazzan

Finns det någon/några som tävlar distans på islänningar??
Jag funderar på att skaffa en .. eller jag ska och funderar på att tävla lätta klasser i distans max 5 mil och tycker de tord väl gå ?

Sv: Distans på isis?

Jag tränar och tävlar lite smått med min isis och det fungerar jättebra! nu tränar vi för 50 km tävlingar, men har planer att prova en cr80 om något år. islandshästar är utmärkta (enligt mig) för distans, de är starka och uthålliga. har du däremot ambitioner för att tävla och VINNA, inte bara plocka kilometer, så borde du satsa på en arab el liknande, islandshästar kan inte mäta sig med dem vad gäller fart och förmåga att snabbt gå ner i puls. (fullblod vs. kallblod)
givetvis är det olika mellan olika hästar men rent generellt alltså...
du kan gärna pma mig om du har frågor, är lite av en nybörjare själv men lite kan jag väl...:p

Sv: Distans på isis?

Åhh nja jag tävlar altidg för att vinna utan jag tävlar för att få se nya ridvägar komma ut lite och sen är de sååå kul.. träffa nytt folk och så...

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
535
Senast: Mli
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
997
Hundhälsa Hur gör ni andra som tävlar/tränar mycket med era hundar? Jag har en BC på 2,5 år. Kör canicross varannan dag mellan 6 och 10 km...
Svar
4
· Visningar
699
Senast: Jadzia
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka