Discovery Networks fasoner

ALLA kanaler jag har är nedsläckta och blivit ersatt med skräpkanaler. Frågade faktiskt idag om man kan säga upp tv-kanalerna i förtid om det kommer dröja månader av förhandlingar. Fick svar men inget direkt svar.

För min del tycker jag att det är tråkigt att Eurosport 1 och 2 försvann från ComHems utbud. Just när det är US Open i tennis (OBS både kvinnor och män). Bra är att de har öppnat Horse&Country-kanalen.

Vi köpte till Eurosports playkanal för en månad och hoppas att det löst sig tills efter det... Vi slötittar en del på 5an men där är inget som egentligen gör så mycket att missa. Men Eurosport är typ anledningen att vi alls har större kanalpaket, vi tittar på ridsport och min pappa tittar på cykel. Tror det är vueltan som är igång nu...

Övriga kanaler som kom till tror jag vi har redan också.

För min del tycker jag att det är tråkigt att Eurosport 1 och 2 försvann från ComHems utbud. Just när det är US Open i tennis (OBS både kvinnor och män). Bra är att de har öppnat Horse&Country-kanalen.

Trots "alla" kanaler nu iom frivisning så sitter jag å kollar på reprisen på GCT från Holland..
Sen i natt ska jag förvisso kolla på Tyst vittne på 4 guld...
Annars ? Mest skräp... Saknar de som är borta :(

Om man inte vill kompensera så finns väl befogad rätt att säga upp avtal i förtid...om det i avtalet står beskrivet vilka kanaler som ingår.

Jag tittar typ bara på Discovery-kanaler. 9:an, TLC och ID. När Telia hade samma problem så fick jag i alla fall möjlighet att se A Handmaid's Tail, vilket var intressant!

Discovery får i princip skit och ingenting (på sin högd 10% av abbonentens pris) för kanalen från avtalen med Boxer, ComHem och Telia. De stora vinsterna är det Telia, Boxer och ComHem som gör... Det är endast snålhet och vinstintresse från de svenska bolagen som förstör.

Ändå har dom höjt lönerna till VD och styrelse med nästan 150% mellan 2015 och 2016. Klingar illa...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka