Dirco avkommor

Missdragon

Trådstartare
Ny här och får säga hej till er alla först och främst.

Har ett Welsh sto som är SEK b storlek maxad c - ponny.
Vill betäcka henne i år och funderar på dirco. Skulle vara så himla roligt och glädjande om ni som har dessa avkommor vill lägga upp bild och berätta lite om dessa.
 
Jag har ett ettårigt sto efter Dirco Hästak f.2015, mor är NF-stoet Dimmans Elmia. Jag valde Dirco tack vare hans mycket fina förärvning av hopp-ponnyer, och för att han inte verkar lämna särskilt stora avkommor - det finns flera C-ponnyer efter honom.

Här är några avkommor efter Dirco som är registerade i ASRP (Blå Basen) och/eller tävlar som ponny i TDB:
DJ Zirco f.02 kat C u.Zitana (welsh sec B) ue.Hellekis Timjan - Nationell LA+. Zirco har några avkommor som gjort bra ifrån sig på tävlingsbanorna, bl a Winnie kat C ue.Kulan Kavat (connemara) uu.Welsh sec B som har placeringar i nationell msvA
Gyllinge Eos f.03 kat D u.Gyllinge Elektra ue.Cortus uu.WM-sto - Internationell GP (1,35). Gyllinge Eos har tagit nära 1800 livstidspoäng hos SvRF. Silver med laget vid NM i hoppning 2015.
Dirco Dina f.04 kat D u.Rubina ue.Urbino uu.welsh sec B - Nationell msvA
Dilba f.08 kat C u.Guöns Fatima (welsh sec B) ue.Fantomen II - Nationell msvA. Dilba har tagit 770 poäng hos SvRF tom 2015 då hon var 7 år.
Spirit f.08 kat C u.Madame X (russ) - 0 fel nationell msvB+ (ungponny). Ungponny-SM
Hero CA - f.08 kat C u.Anemone V ue.Downland Wild Fowler welsh sek B. 0 fel LA (ungponny), ungponny-SM
Ytterligare ett par avkommor har resultat från lägre klasser i hoppning.

Mitt ungsto är en trevlig ponny, långbent och med goda gångarter. Hon är orädd och kavat, och det skall bli spännande att se om hon kommer att motsvara mina förväntningar när hon kommer ut på tävlingsbanorna framöver.
 
Jag har ett ettårigt sto efter Dirco Hästak f.2015, mor är NF-stoet Dimmans Elmia. Jag valde Dirco tack vare hans mycket fina förärvning av hopp-ponnyer, och för att han inte verkar lämna särskilt stora avkommor - det finns flera C-ponnyer efter honom.

Här är några avkommor efter Dirco som är registerade i ASRP (Blå Basen) och/eller tävlar som ponny i TDB:
DJ Zirco f.02 kat C u.Zitana (welsh sec B) ue.Hellekis Timjan - Nationell LA+. Zirco har några avkommor som gjort bra ifrån sig på tävlingsbanorna, bl a Winnie kat C ue.Kulan Kavat (connemara) uu.Welsh sec B som har placeringar i nationell msvA
Gyllinge Eos f.03 kat D u.Gyllinge Elektra ue.Cortus uu.WM-sto - Internationell GP (1,35). Gyllinge Eos har tagit nära 1800 livstidspoäng hos SvRF. Silver med laget vid NM i hoppning 2015.
Dirco Dina f.04 kat D u.Rubina ue.Urbino uu.welsh sec B - Nationell msvA
Dilba f.08 kat C u.Guöns Fatima (welsh sec B) ue.Fantomen II - Nationell msvA. Dilba har tagit 770 poäng hos SvRF tom 2015 då hon var 7 år.
Spirit f.08 kat C u.Madame X (russ) - 0 fel nationell msvB+ (ungponny). Ungponny-SM
Hero CA - f.08 kat C u.Anemone V ue.Downland Wild Fowler welsh sek B. 0 fel LA (ungponny), ungponny-SM
Ytterligare ett par avkommor har resultat från lägre klasser i hoppning.

Mitt ungsto är en trevlig ponny, långbent och med goda gångarter. Hon är orädd och kavat, och det skall bli spännande att se om hon kommer att motsvara mina förväntningar när hon kommer ut på tävlingsbanorna framöver.
Tack för väldigt bra svar. Hört mycket gott om honom just i ponnyavel så var tvungen att ställa frågan här för jag själv är väldigt grön i avel.
Verkar för övrigt som många drar sig från att använda halvblod men tycker denna hingst verkar tillföra ponnyavel endel.
 
Jag ska också betäcka ett ponnysto med Dirco. Mitt sto är ett ridponnysto - Poohlia e: Veronas Gerswin. Jag har lånat henne från Stall Pooh
Det ska bli oerhört spännande vad som tittar ut nästa år :)
 
Ohh
Jag ska också betäcka ett ponnysto med Dirco. Mitt sto är ett ridponnysto - Poohlia e: Veronas Gerswin. Jag har lånat henne från Stall Pooh
Det ska bli oerhört spännande vad som tittar ut nästa år :)
Ohh vad spännande! Då får vi dela med oss av bilder och utveckling av våra föl om båda får ett varsit. :) :)
 

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 986
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 950
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 291
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp