Jag har ett ettårigt sto efter Dirco Hästak f.2015, mor är NF-stoet Dimmans Elmia. Jag valde Dirco tack vare hans mycket fina förärvning av hopp-ponnyer, och för att han inte verkar lämna särskilt stora avkommor - det finns flera C-ponnyer efter honom.
Här är några avkommor efter Dirco som är registerade i ASRP (Blå Basen) och/eller tävlar som ponny i TDB:
DJ Zirco f.02 kat C u.Zitana (welsh sec B) ue.Hellekis Timjan - Nationell LA+. Zirco har några avkommor som gjort bra ifrån sig på tävlingsbanorna, bl a Winnie kat C ue.Kulan Kavat (connemara) uu.Welsh sec B som har placeringar i nationell msvA
Gyllinge Eos f.03 kat D u.Gyllinge Elektra ue.Cortus uu.WM-sto - Internationell GP (1,35). Gyllinge Eos har tagit nära 1800 livstidspoäng hos SvRF. Silver med laget vid NM i hoppning 2015.
Dirco Dina f.04 kat D u.Rubina ue.Urbino uu.welsh sec B - Nationell msvA
Dilba f.08 kat C u.Guöns Fatima (welsh sec B) ue.Fantomen II - Nationell msvA. Dilba har tagit 770 poäng hos SvRF tom 2015 då hon var 7 år.
Spirit f.08 kat C u.Madame X (russ) - 0 fel nationell msvB+ (ungponny). Ungponny-SM
Hero CA - f.08 kat C u.Anemone V ue.Downland Wild Fowler welsh sek B. 0 fel LA (ungponny), ungponny-SM
Ytterligare ett par avkommor har resultat från lägre klasser i hoppning.
Mitt ungsto är en trevlig ponny, långbent och med goda gångarter. Hon är orädd och kavat, och det skall bli spännande att se om hon kommer att motsvara mina förväntningar när hon kommer ut på tävlingsbanorna framöver.