Dille Gård/Wången

Sv: Dille Gård/Wången

Okej... men faktum är ju att det inte är bra för hästar att stå stilla för länge.
Min häst skulle fullkomligen deppa ihop om han fick gå i små, leriga hagar och stå inne största delen av dygnet. Han blir "sur" bara jag vill ha honom inne på natten (typ 19-07) och då går han ändå ut i underbara, stora hagar med massa kompisar sen... nä, jag skulle aldrig kunna göra så mot honom.
Men nu misstänker jag att vi snart kommer få skäll för vi är gaaanska OT nu :angel:

Japp, ja vet inte hur det ser ut på fors, men ja tkr inte STORLEKEN på hage spelar roll så länge de är en kul flock som busar och leker..

Klart storleken spelar roll, de KAN inte busa och leka normalt i en för liten hage :P

förstår gladas tanke, hagarna är ju inte så små att de inte kan springa herregud, typ ingen går ju i HELA hagen på fors, den är rätt stor de kan springa rätt ordentligt faktiskt..

Jag flyttade från Fors då jag inte kunde ställa min fyraåring på box mellan 14-08.30. Hon höll på att riva stället mellan varven. Jag klarade inte av att se det.
Med Freyr hade jag inte så mycket val då jag jobbade heltid på Fors då jag hade honom. Han reds mycket mer än unghästen görs och klarade ok att stå så mycket på box (plus att ajg ofta släppte ut honom på em-kvällen och tog in honom själv), men visst är han mycket lugnare och lyckligare nu när han går ute mera!

Hagarna ÄR ett problem på Fors och lektionshästarna måste in vid 14 för att hinna ät innan ridskolan börjar. Och alla valacker/ston går i flockar med verksamhets- och privathästar blandade så det går inte att bara ta in verksamhetshästarna.

Har alltid trivts bra i stallet på Fors och med folket! Tycker fortfarande om att jobba där.

/Malin

De leker...hejvilt. Speciellt valackarna. Stona tar det oftast mera piano.

/Malin

Jag syftade inte på Fors, vet hur deras hagar är (var på apu där i höstas) utan jag snackade rent allmänt.

Jag tänkte söka dit, men jag vill inte flytta så långt hemmifrån.. Vill inte vara ifrån pojken, hästen, hunden o familjen

Glada skrev:
Bor ju i norrland, hyffsat nära wången har kompisar typ 3km fr skolan så ja kunde ha hästen där.. men annars berga verkar skitbra, kan man ha hästen på fors gård (om d finns plats mm ) occh d eär väll inte helt fel att stå på ett sådant ställe :D

Jag går ettan på berga nu.
Har även haft häst på fors tidigare (tills tränaren tog med sig älsklingen och flyttade till eget på Ingarö)
flyttade sen häst och allt till beatelund på ingarö, har aldrig varit i ett bättre stall :love:
underbara människor, ENORMA hagar, stora flockar, inget bråk inackordering emellan och hästar emellan. kan man ha det bätte ? :angel:

Jag söker wången som första val. Jag skall gå om ettan där hade jag tänkt mig:)
var uppe och kollade på skolan igår faktiskt :love: den var kanon fin!!

vilka andra var det nu som tänkt gå wången?

intagningspoäng ligger 200-240

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter 20 av skolhästarna på Wången är med i studien som syftar till att kartlägga hur islandshästen påverkas av ryttarens vikt och vilken...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: Gunnar
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
762
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! I höst börjar gymnasievalet för min del och tänkte att det kan vara bra att navigera runt lite i tid. Drömmen hade varit att gå...
Svar
7
· Visningar
858
Senast: Blossom
·
Hästmänniskan Hejsan! Jag undrar om det är någon mer 15 åring som är intresserad av att gå Wången islandshäst, men kanske bor långt ifrån skolan?🤔...
Svar
5
· Visningar
779
Senast: Blossom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur