Dille Gård/Wången

Sv: Dille Gård/Wången

Jag har valt Wången som nr1 och Dille nr2
men jag har ingenaning om hur många de är som sökt wången, jag har ca 185 poäng nu! jag hoppas verkligen på Wången men jag är jätte nyfiken på Dille också! hört bra saker därifrån!

2:a då..? valde wången 1:a Dille 2:a berga 3:a MÅSTE gå naturbruk

Som tvåa valde jag cybergymnasiet här i sthlm, typ ett kvarter från mig ;)

Har fattat det som att man inte kan ta med egen häst i första årskursen... därför jag valde Wången sist, för min häst ska med mig vart jag än går, så är det bara ;)
Hur ska du göra?

Glada skrev:
om du får wången, taru me häst då lr?

Man får inte ha med häst till Wången förrän årskurs tre (möjligtvis två), om dom inte har ändrat sig.
För Dille är det självklart att får hästen följa med (sålänge det inte är en hingst), dock inte användas på skolans lektioner förrän i tvåan.

Senast ändrad av en moderator:

Bor ju i norrland, hyffsat nära wången har kompisar typ 3km fr skolan så ja kunde ha hästen där.. men annars berga verkar skitbra, kan man ha hästen på fors gård (om d finns plats mm ) occh d eär väll inte helt fel att stå på ett sådant ställe :D

Hmm, jag skulle inte vilja ha min häst på Fors, hagarna är ett problem och vad jag hört får hästarna vara ute väldigt lite. Och sen är det ju dyrt också... inte precis samma priser som uppe i norrland :D
Men mer om skolan kan du ju fråga Michis om, hon går där ;)

Joo men hästarna verkar ju mår bra; de högpresterar ju och ser glada ut och folket verkar helkul va ja har hört :P

asså, dyrt,nu vet ju inte ja vad de kostar där, men en 3000räknar jag med, då det är delvis kollektivt.. va d gäller hagtid så sa de när vi ringde att hästarna är ute 8-14 för då måste ridskole hästarna in typ... ser inga problem i de så nge man rider hästen :D

Jojo, men högpresterar gör väl många halvblod som står instängda ensam i en liten ruta med 150 olika skydd och täcken på sig ;)
Frågan är väl hur länge... :angel:
Sorry, men tycker inte att "högprestering" är en garanti för att hästarna mår bra ;)
Nu menar jag inte att hästarna på Fors har det så illa, verkligen inte!
Men jag är bara sån att jag kompromissar inte med hagar.

men du sa ju att de inte mår bra ;) De va presis de du sa..:angel:

Jag skulle aldrig gå med på att hästarna skulle gå in vid 14 redan... *ryser* Men hey, that's me...

Mm, de låter tidigt.. känner tyvär ingen som har häst där, men har pratat med en tjej på msn.. Hon sa att hennes häst trivs super och är lika pigg som när den stog på deras förra stall med STORA hagar då ja frågade henne om hagproblemet..

Jag har stått och jobbat på Fors i många år. Jobbar fortfarande där som instruktör och extra helghjälp.

/Malin

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter 20 av skolhästarna på Wången är med i studien som syftar till att kartlägga hur islandshästen påverkas av ryttarens vikt och vilken...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: Gunnar
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
761
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! I höst börjar gymnasievalet för min del och tänkte att det kan vara bra att navigera runt lite i tid. Drömmen hade varit att gå...
Svar
7
· Visningar
858
Senast: Blossom
·
Hästmänniskan Hejsan! Jag undrar om det är någon mer 15 åring som är intresserad av att gå Wången islandshäst, men kanske bor långt ifrån skolan?🤔...
Svar
5
· Visningar
779
Senast: Blossom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur