Glimfeather

Trådstartare
Har anmält mig till ett vallningsläger för min ras under fem dagar i Juli. Fick idag reda på att avgiften är höjd med 500 kr (3000 totalt) pga instruktörsbyte som i sin tur beror på att att arrangörerna har separerat (karln i huset håller annars i kurserna). Fick lite dåliga vibbar av mailet. Citerar första delen av mailet:

Som många av er redan vet så kommer det att bli instruktörsbyte den första lägerveckan (7-11/7). Kursavgiften har höjts med 500 kronor med anledning av de ökade instruktörskostnaderna. Utan att gå in på några detaljer, vill jag meddela att den planerade instruktören och jag har separerat för att skiljas. Det motbjudande och offentliga sätt han valde att avsluta vårt äktenskap på, under ett vallningsläger tidigare i våras, tillåter ingen framtida vänskap mellan oss och vårt samarbete vad gäller vallningsaktiviteter har därmed upphört.

Skulle ni åkt?

Sv: Dilemma

Om instruktören är bra så skulle jag ha åkt.
Hon har troligen blivit väldigt sårad och vill säkert
lägga alla kort på bordet så att det inte blir en
massa skvaller.

Jag tycker inte att det känns som ett speciellt seriöst och professionellt utskick :crazy:. Liksom, vad har det för betydelse för deltagarna om mannen ifråga varit otrogen?

Känns lite för bittert för att stämningen ska vara god på lägret.. men kanske om den sårade parten inte har någonting med vallningen att göra, och att den nyinsatta instruktören var en meriterad och duktig sådan så prishöjningen var giltig, så hade jag personligen tänkt mig att åka ändå.

Men som sagt, det känns som att den som skickat utskicket känner sig som en sårad martyr, och det kan ju ev smitta av sig på atmosfären...

Jag har ingen koll på om instruktörerna som ska hålla i det är bra eftersom jag är helt ny i de sammanhangen ...

Hon som håller i lägret (hon som mailade) är inte instruktör utan bara arrangör.

Känns mest dumt när man anmölt sig till ett speciellt pris och för en speciell instruktör och sedan måste betala mer och byter instruktör. Kommer nog åka i alla fall, eftersom jag sett fram emot det och äntligen har en hund som vill valla. Bara jag inte slänger 3000 i sjön ...

Jag tycker det verkar lite oproffsigt att gå in på personliga detaljer. Det hade varit bättre att bara skriva "det kommer att ske ett intruktörsbyte till xxxx. Vi tvingas därmed höja priset. Skulle någon vilja dra tillbaka anmälan så kommer denna ersättas bla bla bla.

Jag skulle nog inte åkt. Tycker att det känns ganska oproffsigt och jag skulle inte gå med på att priset höjdes bara sådär.

Precis min tanke :crazy: Nu är ju inget betalt än så det är ju bara att säga att jag inte kommer. Men vad jag sett fram emot det här. De är jätteduktiga och vad jag vet de enda i sverige som sysslar med beardisvallning, alltså håller kurser :( Så jäkla trist ... Ska fundera på det några till dagar iaf.

Äsch, jag skulle åkt ändå. Visst, jävligt oproffsigt men till Juli borde väl det värsta ha lagt sig så att det inte finns någon bitterhet att sprida på lägret i alla fall. Hade det varit närmare i tid hade jag kanske dragit öronen åt mig.

Ja när jag var upp till dig så var det ingen ordning nånstans o du brast i ditt ledarskap.

Jag sa då att man börjar med o få till ledarskapet hemma och ordning o reda på hemmaplan. Sen när väl det funkar så börjar man flytta ut det,man börjar sen i störningsfria miljöer sen höjer man den ribban med tiden. Vallning innebär ju att det blir maximal retning direkt för dig o din hund vilket kommer o ställa till det.

Vallning innebär ju ett väldigt samspel mellan hund o förare vilket du inte har i dag.
Så jag skulle inte åkt för du kommer inte få ut max av lägret förens du har ett bra ledarskap över din hund.

Nu ska du inte ta detta negativt på nåt vis du vet att jag hjälper dig vidare om du vill det med din träning.

Senast ändrad:

Nej, jag skulle nog ha väntat tills C har kurs (Han är ju den som verkligen kan beardis och vallning) och ffa väntat tills allt fungerar mellan dig och hunden till 100%.

OT, så blir jag alltid skeptisk till folk som utan anledning smutskastar någon på det där viset till främmande människor :crazy:

Vet du hur man hittar honom så man kan fråga om han har något på g? Den gamla mailadressen går ju inte till honom.

Sedan är det ingen här som vet hur allt funkar här efter flytt etc. (det var inte heller det tåden handlade om så vi kan ta det på msn eller pm om någon vill diskutera det vidare)

Jag har inga nya kontaktuppgifter till honom, men det går säkerligen att få fram ;)

Ska höra mig för lite. I morgon förmodligen och se om någon har nått nr/mail.

Vad snällt :) Tusen tack :bow: Första tanken efter att jag fick mailet var att höra med honom eftersom det ändå var han jag ville träna för och inte för någon jag inte vet vem det är.

Tycker personen som skrivit mailet till dig betett sig väldigt fel i fråga om att ge ett proffsigt intryck.Även om det inte är hon som håller i kursen så känns det som dåliga vibbar för mig.Att de dessutom höjt priset EFTER att ni anmält er gör det hela ännu värre.

Eftersom jag bara följt er tråd lite snabbt då piru var o hjälpte dig så kanske du ska lyssna på det han skrev.Avakta till nästa tillfälle en sådan här kurs hålls och jobba på hemma ett tag till.(säger jag som har dåligt ledarskap till min egen hund:angel::rofl:)

Lycka till hur du än gör:)

Sedan är det ingen här som vet hur allt funkar här efter flytt etc. (det var inte heller det tåden handlade om så vi kan ta det på msn eller pm om någon vill diskutera det vidare)

Du fråga om du tyckte du skulle åka jag svara nej sen undra du varför jag svara dig bara.

Jag tror inte du fått till ledarskapet så bra där nere heller och den lydighet som krävs att du ska njuta av ett vallningsläger.Det är väl roligare o åka på ett läger o känna att det ska bli skoj att jobba med sin hund som man vet lyssnar på det man säger istället för o åka o sitta och ora sig ska det spela över o bli pannkaka av allt o man får hela tiden bråka med han får o få lite funktion i träningen.

Så ser jag på det. Men som sagt jag menar inge illa så jag hoppas inte du tar det så utan jag är bara ärlig o rak mot dig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka