Magiana

Trådstartare
Jag ska välja nya glasögon. Men jag kan inte välja. Så vad gör man? Jo, frågar allsmäktige Buke förstås.

Den ena bågen är relativt mjuk i formen men lite för bred. Den andra är lite mer kantig men storleken passar bättre.

Bilder då...

Båge 1:
2017-03-24%2020.55.29_zpswiqs5tvn.jpg~original

Båge 2:
2017-03-24%2020.56.09_zps0ybkb9xw.jpg~original

Och båda:
IMG_20170324_180602_zpsq5czxcjc.jpg~original

Vad säger ni? Vad ska jag välja?

Jag tycker tvåan. Men det påverkas av att skalmens utseende och hur den fäster är mer i min smak.
Den lilla armen som kudden över näsan sitter på går att böja och ändra väldigt mycket om det är metall.

Jag tycker också tvåan, men set heller inte så stor skillnad och det är nog mest min personliga smak. Höjden över näsan brukar de kunna fixa om det inte är gjuten plast.

Jag gillar nr 1. Men ser knappt någon skillnad så det kan lika gärna bero på att den bilden är närmare och bättre.

Jag tyckte bild nummer 2, tycker du ser piggare ut med dem ☺. Men väljer du den andra så var du fin i dem också ☺

Jag ska välja nya glasögon. Men jag kan inte välja. Så vad gör man? Jo, frågar allsmäktige Buke förstås.

Den ena bågen är relativt mjuk i formen men lite för bred. Den andra är lite mer kantig men storleken passar bättre.

Bilder då...

Båge 1:
2017-03-24%2020.55.29_zpswiqs5tvn.jpg~original

Båge 2:
2017-03-24%2020.56.09_zps0ybkb9xw.jpg~original

Och båda:
IMG_20170324_180602_zpsq5czxcjc.jpg~original

Vad säger ni? Vad ska jag välja?

Ingen av dem. Du kan hitta något snyggare!

Knepig fråga. Det verkar vara ungefär lika många som tycker ettan som tvåan. Och så är det några som inte tycker någon passar.

Frågan är vad jag ska ha i stället. Ska jag ordna Buketräff hos optikern kanske?

Det lutar nog lite åt att göra ett besök hos ortens andra optiker för att scanna sortimentet. Jag gillade förvisso båda men den ena är lite för stor och den andra lite för kantig.

Som kuriosa; så här ser mina nuvarande ut. Skalmarna syns inte så bra men har diskret dekor så de är inte helt enfärgade.

2017-03-21%2016.40.48_zpsypiob6ps.jpg

Det är liksom den där formen som passar bäst, tycker jag. Inte runda, inte ovala, inte fjärilsform.

Meh... Varför måste jag se som en kratta så jag behöver dylika tingestar i ansiktet :meh: .

Jag brukar göra såhär: jag pekar ut ungefär vad jag tänka mig och låter sedan en butiksanställd hjälpa mig. De brukar vara jätteduktiga på att se vad som passar en, när man väl snävat in tänkbart urval åt dem. Gör man inte det kan de sätta på en horribla skapelser som säkert är jätterätt men det är inte jag.

Knepig fråga. Det verkar vara ungefär lika många som tycker ettan som tvåan. Och så är det några som inte tycker någon passar.

Frågan är vad jag ska ha i stället. Ska jag ordna Buketräff hos optikern kanske?

Det lutar nog lite åt att göra ett besök hos ortens andra optiker för att scanna sortimentet. Jag gillade förvisso båda men den ena är lite för stor och den andra lite för kantig.

Som kuriosa; så här ser mina nuvarande ut. Skalmarna syns inte så bra men har diskret dekor så de är inte helt enfärgade.

2017-03-21%2016.40.48_zpsypiob6ps.jpg

Det är liksom den där formen som passar bäst, tycker jag. Inte runda, inte ovala, inte fjärilsform.

Meh... Varför måste jag se som en kratta så jag behöver dylika tingestar i ansiktet :meh: .

De var finare än båda dina alternativ i början. Mycket finare och passade dig mycket bättre.

Jag brukar göra såhär: jag pekar ut ungefär vad jag tänka mig och låter sedan en butiksanställd hjälpa mig. De brukar vara jätteduktiga på att se vad som passar en, när man väl snävat in tänkbart urval åt dem. Gör man inte det kan de sätta på en horribla skapelser som säkert är jätterätt men det är inte jag.
Det var typ så det gick till när dessa valdes ut. Personalen hjälpte mig. Jag talade om vilken typ av båge som var intressant och så utgick vi från det. Jag provade även lite andra typer av bågar men nej, de passade inte i mitt nylle. Det spelar ju ingen roll om man gillar bågen om den sen ändå inte passar.

Jag tror att du skulle se jättefin ut i en hel båge i ungefär samma form som de bågar du har nu, men det vore bra om den övre delen av bågen kom lite högre upp mot ögonbrynen och om hela bågen var mindre bred.

Gå in på Specsavers och spana in modellerna Dill, Thyme och Charlotte. Jag tror att de formerna skulle passa dig. Jag tror att du behöver en båge som är lite smalare än standard. Och jag tror att du skulle vinna på att ha lite "mer" båge än vad du är van vid. För mig är Dill och Thyme mer i konfortzonen vad gäller glasögon - men sätter jag på mig något i stil med Charlotte får jag komplimanger.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 165
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 461
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama