J
javill
Mitt sto med föl tappar hull. Hennes föl är nu tre månader lite drygt. Hon går på bete dygnet runt i stor kuperad hage. Har senaste veckan höjt hennes kraftfoder, Hippo Alfa till ett kg per dag. Hon får också extra e-vitamin, selen, vitlök och b-vitaminer. (En näve av vardera havre och fibergi låg men, det är bara för att hon inte ska gå och ta de andra hästarnas mat, de får fibergi som hon gillar skarpt.)
Är det ingen näring i gräset alls nu eller? Hur lång tid tar det innan jag ser resultat av ökningen till 1 kg? (Ökade från 0,5 kg.) Hur mycket bör jag öka till om inget händer? Hon är inte mager över revbenen men, har tappat muskler så hon börjar bli spetsig över ryggen och så har hon tappat lårmuskler på sidorna också. Hon motioneras inget för tillfället. Vill inte att hon ska tappa mer nu.
Är det ingen näring i gräset alls nu eller? Hur lång tid tar det innan jag ser resultat av ökningen till 1 kg? (Ökade från 0,5 kg.) Hur mycket bör jag öka till om inget händer? Hon är inte mager över revbenen men, har tappat muskler så hon börjar bli spetsig över ryggen och så har hon tappat lårmuskler på sidorna också. Hon motioneras inget för tillfället. Vill inte att hon ska tappa mer nu.