Digitalkameror juni 2004?

M

maverick

Har läst alla gamla trådar om digitalkameror men behöver hjälp ändå! Vad skulle Ni köpa för kamera idag?
Prisklass max 10 tkr helst mindre! Skall klara av makrobilder, zoom, vara snabb! (Viktigt m tanke på "kodak moments + hästbilderna). Ja Ni ser, det gamla vanliga. Har tittat på sidor Ni rekommenderar men jag är fortfarande osäker. Så har Ni tips och råd så :bow: :bow:
/Maverick
 
Jag har en konica minolta dimage Z2 som är nån vecka gammal.
klarar allt ovanstående.
jag älskar den! :love:
 
Jag skulle nog fortfarande vilja köpa en sådan som jag har (Olympus Camedia C-750), mest pga zoomen. Har fotat ett tag med klubbens digitalkamera med 3x optisk och tycker det är jättejobbigt! ;)
Jag tror de flesta kamerorna för några tusen (kanske 3000:- och uppåt) klarar av att ta ok snabba bilder. Vi köpte en Konica Minolta G400 till stallet och den funkar super (är rolig också eftersom man kan ställa in både bländare och slutartid och den ändå är rätt billig). Fast då gäller det hästbilder utomhus (& i ridhus med mkt ljus), i ridhus är det nästan omöjligt att få bra kvalité på bilderna vilken kamera man än har...
 
hey! hur går det med kameraletandet tilly??
hittade du ngn eos 300d??
 
japp! äger en sedan 2 dagar tillbaka! :D
fick den för 6400kr med frakt och ingen skatt behövde jag betala. :banana:
 
:bow:Tack för alla tips! Vad händer om man sänker prisnivån till hälften dvs runt 5 tkr? Jag tänker tex på Canon Powershor S1, ngn som har en sån? Eller andra förslag?
Hälsningar frågvisa Maverick
 
SISTA frågan jag lovar :o! Vad skulle ni köpt:
Canon Powershot S1 3,2 M p 10x zoom(5860:- inkl laddare, väska xa minne)eller Olumpus C765 4 Mp 10x zoom (3 695:-inkl 16xD minneskort, laddbart litiumbatteri, USB o videokabel)alltså på den senare ingen väska eller extraminne. Verkar på pappret vara likvärdiga, bägge har toppbetyg. Vad tycker ni som har såna?
 
Canons har väl optisk bildstabilisering (och det ska tydligen vara bra att ha), Olympus har större upplösning och mindre närgräns (kan man göra mkt kul med).
xD-minneskorten har varit dyra, men priserna har sänkts nu så de är ungefär lika dyra som de andra.
 

Liknande trådar

Gnägg Har du råkat ut för någon rolig situation med din häst någon gång? Någon "klantig" avfallning kanske? Att din häst knyckte ett äpple ur...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 196
Senast: *tove*
·
IT & mobiler Jag ska köpa en ny digitalkamera men vet inte vilken jag ska ha, jag blir alldeles yr i bollen av alla modeller och märken! :D Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: Luxi
·
IT & mobiler Jag är på jakt efter en ny digitalkamera. Har en gammal olympus som är totalt värdelös, den tar suddiga kort och fullkomligt ÄTER...
Svar
16
· Visningar
1 387
Senast: Prosit
·
IT & mobiler Hej och hå. Ni som är fotointresserade se hit!!! Min digitalkamera börjar få mer och mer fel, behöver därför köpa en ny! Med vad...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
15 473
Senast: Clash
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp