Digitalkamera/bildredigeringsprogram

Dentaku

Trådstartare
Snål-Dentaku är i farten.... :o

Jag har lånat en gammal digitalkamera av min pappa (Canon Powershot S20), men jag har inget program för att tanka ner bilderna från kameran till datorn.
Är det någon som känner till något gratisprogram som jag kan använda?
 
Sv: Digitalkamera/bildredigeringsprogram

Jag brukar använda en kortläsare att få mina bilder från kameran till datorn....för att spara på kamerans batterier.
Sladden pluggar jag in i kameran och i datorn....sedan är det bara att klicka på mappen på datorn som kommer upp. Min kamera är en Canon Powershot A70.
Ett ex på en kortläsare som passar din kamera finns:
http://www.tradera.com/auction/aid_16757656
Visserligen inte gratis :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Digitalkamera/bildredigeringsprogram

Att överföra bilder från kameran till datorn behövs oftast inte någon programvara alls.
Antingen som shattis skrev en kortläsare eller en kabel mellan kameran och datorn.
 
Sv: Digitalkamera/bildredigeringsprogram

Sladden pluggar jag in i kameran och i datorn.

Självklart menar jag att sladden är mellan kortläsaren(inte kameran) och datorn....skrev lite fel..
 
Sv: Digitalkamera/bildredigeringsprogram

Men dom flesta gamla kamerorna behöver väl ha en särskild programvara? Och är det inte bara i XP det går att göra det direkt i Utforskaren?
 
Sv: Digitalkamera/bildredigeringsprogram

Det var just programvara för installation av maskinvaran jag behövde, och det fanns på Canons sida.
Tack så hemskt mycket! :bow: :bow: :bow:
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 114
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
1 009
Senast: sthu
·
IT & mobiler Har en iPhone 6s som är runt 3,5 år gammal. Senaste halvåret har den börjat krångla, hakar upp sig när jag surfar och sidan fastnar...
Svar
18
· Visningar
1 799
Senast: Raderad medlem 6459
·
Samhälle Jag har haft mycket oväntade utgifter senaste tiden vilket gör att jag halkat efter med ekonomin. I kombination med en djup depression...
Svar
12
· Visningar
2 034
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp