Diffus hälta?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare cillaozantos
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 0
  • Visningar Visningar 817
C

cillaozantos

Jag ska till klinik på torsdag med min häst som har en sådan konstig hälta. Först tappade han sin sko och gick utan i 4 dagar sen blev halt, öm och skärrad. Han brukar bli hovöm så detta var inte så konstig men sedan efter 1 dag blev han block halt. Trodde då att det var hovböld. Sen gick det en vecka och nu har han fått på en sko och hovis kollade igenom honom och tror inte det är hovböld.

Han kan vara så blockhalt och knappt stödja på benen till att knappt visa något alls. Detta pågår hela tiden. I boxen stödjer han på benet men på hårt underlag sjunker hästen ihop när han sätter ned frambenet. Hur kan han gå det på ibland i hagen knappt så att det syns till att knappt gå? Någon med samma erfarenhet? Hoppas min pålle blir bra bara man har ju en tendens att tänka det värsta!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 155
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
855
Senast: ryujaneiro
·
Hästvård Hjälp mig spekulera 🧐 6 januari haltar vår ponny höger fram, misstänkt vrickning. Vi utesluter hovböld, bokar tid på klinik. Tyvärr...
2
Svar
39
· Visningar
6 789
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 005
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka