Japp, men klart man prioriterar större vinst framför mindre utsläppsvärden.Och jag föredrar att inte ta på mig en foliehatt. Att aktieägarna vill ha tillbaka på sin investering är inte en konspiration, det är normal ekonomi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp, men klart man prioriterar större vinst framför mindre utsläppsvärden.Och jag föredrar att inte ta på mig en foliehatt. Att aktieägarna vill ha tillbaka på sin investering är inte en konspiration, det är normal ekonomi.
Japp, men klart man prioriterar större vinst framför mindre utsläppsvärden.
Titta på dieselskandalen.Hur vet du det? Har du någon på insidan av VW kanske?
Givetvis vill de optimera sin vinst men det kan det inte göra idag utan att jobba med utsläppen.
Titta på dieselskandalen.
För att ta ett exempel:Hur länge tänker du haka upp dig på den? Idag går det garanterat inte att fuska på det sättet.
För att ta ett exempel:
http://omni.se/test-volvos-dieselbilar-slapper-ut-15-ganger-mer/a/ldb09
Givetvis inte bra men då måste man titta på var problemet ligger? I själva mätningen eller konstruktionen? Plus att finns det ens några krav från myndigheterna hur testet ska se ut? Kan man lita på att tidningens test är opartiskt genomfört?
Att en bil naturligtvis har varierande utsläpp beroende på temperatur, typ av körning osv är inte konstigt.
Så - ge oss din lösning på problemet du så ivrigt belyser!IVL Svenska Miljöinstitutet borde man väl kunna lita på ?
https://www.ivl.se/toppmeny/pressru...rtsatt-hoga-utslapp-fran-nya-dieselbilar.html
"– Det här bekräftar vad vi tidigare befarat; att även de senaste dieselbilarna har höga utsläpp av kväveoxider. Det visar att lagstiftningen och tidigare utsläppskontroller tyvärr inte har fungerat som de ska, säger Åke Sjödin, forskare på IVL Svenska Miljöinstitutet."
Behövs bättre lagstiftning och utsläppskontroller. Helt enkelt.
Behövs bättre lagstiftning och utsläppskontroller. Helt enkelt.Så - ge oss din lösning på problemet du så ivrigt belyser!
Du menar att det inte sker idag?Behövs bättre lagstiftning och utsläppskontroller. Helt enkelt.
Eller köp elbilar, hybrider med bensin + eldrift.
För att ingen ännu riktigt har koll på miljöbelastningen från batterierna?
För att ingen ännu riktigt har koll på miljöbelastningen från batterierna?
Å ingen har koll på dieselns utsläpp heller ? Jag tror snarare att det är priserna och räckvidden som avskräcker och utbyggnaden av laddstationer.
Du tror å andra sidan väldigt mycket.
Du tror å andra sidan väldigt mycket.
Som salig far sa: "Tro, det gör man i kyrkan!"![]()
Å det är såhär man svarar om de egna argumenten har tagit slut och man inte vill erkänna att motparten har rätt.
Är ni två syskon förresten?![]()
Nej, det är när man tröttnat på idiotargument från någon som bevisligen inte har kunskap.
Varför i hela friden skulle vi vara syskon?!
Å du har kunskap?