Diesel eller bensin?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Rie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 355
  • Visningar Visningar 14 203

Givetvis inte bra men då måste man titta på var problemet ligger? I själva mätningen eller konstruktionen? Plus att finns det ens några krav från myndigheterna hur testet ska se ut? Kan man lita på att tidningens test är opartiskt genomfört?

Att en bil naturligtvis har varierande utsläpp beroende på temperatur, typ av körning osv är inte konstigt.

Jag föredrar att vara lösningsorienterad över att förfasa mig över imaginära konspirationer...

Givetvis inte bra men då måste man titta på var problemet ligger? I själva mätningen eller konstruktionen? Plus att finns det ens några krav från myndigheterna hur testet ska se ut? Kan man lita på att tidningens test är opartiskt genomfört?

Att en bil naturligtvis har varierande utsläpp beroende på temperatur, typ av körning osv är inte konstigt.

IVL Svenska Miljöinstitutet borde man väl kunna lita på ?

https://www.ivl.se/toppmeny/pressru...rtsatt-hoga-utslapp-fran-nya-dieselbilar.html

"– Det här bekräftar vad vi tidigare befarat; att även de senaste dieselbilarna har höga utsläpp av kväveoxider. Det visar att lagstiftningen och tidigare utsläppskontroller tyvärr inte har fungerat som de ska, säger Åke Sjödin, forskare på IVL Svenska Miljöinstitutet."

Behövs bättre lagstiftning och utsläppskontroller. Helt enkelt.

IVL Svenska Miljöinstitutet borde man väl kunna lita på ?

https://www.ivl.se/toppmeny/pressru...rtsatt-hoga-utslapp-fran-nya-dieselbilar.html

"– Det här bekräftar vad vi tidigare befarat; att även de senaste dieselbilarna har höga utsläpp av kväveoxider. Det visar att lagstiftningen och tidigare utsläppskontroller tyvärr inte har fungerat som de ska, säger Åke Sjödin, forskare på IVL Svenska Miljöinstitutet."

Behövs bättre lagstiftning och utsläppskontroller. Helt enkelt.
Så - ge oss din lösning på problemet du så ivrigt belyser!

Å det är såhär man svarar om de egna argumenten har tagit slut och man inte vill erkänna att motparten har rätt :D.

Är ni två syskon förresten? :confused:

Nej, det är när man tröttnat på idiotargument från någon som bevisligen inte har kunskap.

Varför i hela friden skulle vi vara syskon?!

Edit: En hint, mitt dopnamn eller efternamn är inte athena_arabians och jag tror inte @athena har just det på sitt körkort...

Liknande trådar

Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
748
Senast: Windy
·
Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19... 2
Svar
30
· Visningar
1 906
Senast: mars
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer... 2
Svar
22
· Visningar
980
Senast: Angel
·
O
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Mellanpudel
  • Uppdateringstråd 31