MissourisTopsanna
Trådstartare
Problem efter problem med pollan, suck... Imorse när jag kom till stallet för att ta ut henne hade min polla haft diarée under natten. Tänkte väl inte så jätte mycket på det mer under dagen utan noterade i huvudet bara. När jag kom ikväll hade hon fortfarande diarée, detta såg jag eftersom det runnit längs bakbenen. Jag rengjorde henne noga och ställde in henne i boxen. Är det inte bättre imorgon tänkte jag ringa veterinär..
Hon är pigg i övrigt, äter och dricker.
Någon som haft detta problem och har något tips?
Hon äter samma hö hon har ätit heela vintern, och samma foder. Inget nytt har hänt så hon borde inte vara stressad. Dock har hon ju gått på fenylbutason i 10dagar, men detta var 3veckor sedan. I måndags var jag hos veterinär och då fick hon lugnande. Kan detta vara något? (hon reagerar kraftigt på lugnande och blir väääldigt trött) Hon har fått lugnande många gånger förr utan att bli lös.
Hon är pigg i övrigt, äter och dricker.
Någon som haft detta problem och har något tips?
Hon äter samma hö hon har ätit heela vintern, och samma foder. Inget nytt har hänt så hon borde inte vara stressad. Dock har hon ju gått på fenylbutason i 10dagar, men detta var 3veckor sedan. I måndags var jag hos veterinär och då fick hon lugnande. Kan detta vara något? (hon reagerar kraftigt på lugnande och blir väääldigt trött) Hon har fått lugnande många gånger förr utan att bli lös.