MissourisTopsanna

Trådstartare
Problem efter problem med pollan, suck... Imorse när jag kom till stallet för att ta ut henne hade min polla haft diarée under natten. Tänkte väl inte så jätte mycket på det mer under dagen utan noterade i huvudet bara. När jag kom ikväll hade hon fortfarande diarée, detta såg jag eftersom det runnit längs bakbenen. Jag rengjorde henne noga och ställde in henne i boxen. Är det inte bättre imorgon tänkte jag ringa veterinär..

Hon är pigg i övrigt, äter och dricker.

Någon som haft detta problem och har något tips?

Hon äter samma hö hon har ätit heela vintern, och samma foder. Inget nytt har hänt så hon borde inte vara stressad. Dock har hon ju gått på fenylbutason i 10dagar, men detta var 3veckor sedan. I måndags var jag hos veterinär och då fick hon lugnande. Kan detta vara något? (hon reagerar kraftigt på lugnande och blir väääldigt trött) Hon har fått lugnande många gånger förr utan att bli lös.

Sv: Diarée??

Det är ju inte alltid guld och gröna skogar att ha häst...

Reaktionen på medicinerna kan komma senare ja. Är det inget annat som är ändrat för hästen (även gällande hagvistelse osv) så har jag provat att ge 1/4 paket bakjäst i några dagar och blir det inte bättre då så skulle jag kolla över höet. I år är det så fuktigt att det är stor risk för dålig kvalitet på fodret även om det ser bra ut.

Sen kanske ringa vetten.

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
372
Senast: Malva1978
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 708
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 799
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
4 089
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka