Diar fortfarande

_moa_

Trådstartare
Jag har en shettis vallack på 1½ år som fortfarande diar :o Har inte funkat att avvänja dom då han hela tiden rymmer. Nu har vi tagit hem 3 unghästar till och tagit tag i saken. Vi har 4 eltrådar, men ändå rymmer killen.

Är det farligt för stoet om han fortsätter att dia?
Finns det något man kan spruta på hennes juver så han slutar?
Hur skulle ni gjort?

Tanken går nu alltså till att vi ska släppa ihop alla igen, men jag vet nite om det är så bra egentligen.

Sv: Diar fortfarande

4 eltrådar säger ärligt talat ingenting. Har du bra jordning ? Hur starkt aggregat ?...Går strömmen verkligen runt och har du ev nåt spänningsfall nånstans ?

Mynta2 skrev:
4 eltrådar säger ärligt talat ingenting. Har du bra jordning ? Hur starkt aggregat ?...Går strömmen verkligen runt och har du ev nåt spänningsfall nånstans ?

Nej, fast det var iofs inte det jag ville ha svar på ;) Vi har Jäkligt bra jordning vet jag och med elmätaren gav det utslag på 350 eller om det var 450 tror jag. Tyvärr är det högt gräs, så elen är inte lika stark, men det kommer en och slår snart.

Fast då ska man ju inte dra upp rymmningen samt 4 eltrådar om man inte vill ha ett svar på den biten också..Så länge den rymmer kommer den ju springa in till mamma och dia..se istället till att *bota* rymmningen. Om jordningen ger utslag på över 300 behövs bättre jordning.

du har ingen chans att lämna bort hingsten? snart blir han så stark i "sugmusklerna" att han kan suga sönder mjölk kanalerna på stoet. har du ingen hage där han varken kan se eller höra henne??

Mynta2 skrev:
Fast då ska man ju inte dra upp rymmningen samt 4 eltrådar om man inte vill ha ett svar på den biten också..Så länge den rymmer kommer den ju springa in till mamma och dia..se istället till att *bota* rymmningen. Om jordningen ger utslag på över 300 behövs bättre jordning.

Nej det ska man kanske inte, men det var bara för att man skulle få ett samanhang till varför jag ville släppa ihop dom igen :D Fast självklart är det bra med tips på stängslingen!!
Vad ska jordningen ge utslag på då? kanske ska köpa ett bättre agrigat. Vet att vi har 3 st jordningar i den hagen.

Senast ändrad:

pallas_athena skrev:
du har ingen chans att lämna bort hingsten? snart blir han så stark i "sugmusklerna" att han kan suga sönder mjölk kanalerna på stoet. har du ingen hage där han varken kan se eller höra henne??

Nej jag har inte det :( . Dom ser varandra inte, men oj vad dom gäggar. Grannarna börjar nog snart klaga. Stoet har gett upp, men inte lillkillen. Dom rymde för 1 timme sedan igen. Han och hans syster denna gången. Nu går dom i hagen där det bara finns lera :( , men där är elen bra iaf.
Kan dom suga sönder mjölkkanalerna :crazy: Aj...

hmm svårt men det är ditt ansvar att sära på dom,kan du inte annonsera och kolla om ngn vill ha en sällskapshäst ett tag?

pallas_athena skrev:
hmm svårt men det är ditt ansvar att sära på dom,kan du inte annonsera och kolla om ngn vill ha en sällskapshäst ett tag?

Jo jag vet att det är mitt ansvar fastän jag bara vill ge upp ibland! Han får helt enkelt gå i lerhagen ett tag tills vi plankat en annan hage. Tycker synd om honom, men han kan ju inte hålla på och rymma hela tiden. Och det är det att rymmer han så släpper folk in honom till stoet. Jätte snällt att dom tar in honom... Men i fel hage :p

Har annonserat men utan resultat. Ska sätta in en ny igen kanske.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 319
Senast: LovingLife
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 772
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 499
Senast: Pratsch
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 412
Senast: WSLPZF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama