Diagnos över telefon..!?

L

LuckyLady

Pållen min har fått lite hosta. (Inte den "vanliga" förkylningshostan) utan ett mera djupt "uhhhöö". Bara någon enstaka gång, startade nu det blev så tokkallt - 20 (iaf för att vara mellansverige ;)).
Kände att det var nog den kalla och torra luften som var orsaken. Inget slem, inget snor och ingen feber.
Men nu så ville han inte äta igår kväll och inte på morgonen. Fortfarande ingen feber.(Då erbjuds bara hö, den gottiga sörjan i hinken var inte med!)
Tilläggas ska att det är lösdrift som gäller, med bra skydd. Öppningen är på lä-sidan, mockas varje dag då dom står 50 m från huset mitt. Inget stalldamm eller urinodör! Höet är superfint detta året :banana:, har bäddat in det med halm och markisväv(!)(rekommenderas), inte dammat öht.
Ringde vet. nu på morgonen för att rådfråga. På 30 sek. ställde han diagnos kvickdrag...fungerar det så?!
Min egentliga fråga är om det kan ligga latent för att sen blossa ut, ifall han stog i ett sämre stall när jag köpte honom, vilket var för ca 5 år sedan!

Sv: Diagnos över telefon..!?

Nej det fungerar inte så, eller ska inte fungera så, så prova en annan veterinär - som kommer ut och tittar på och undersöker hästen. Kvickdragshästar brukar inte plötsligt sluta äta heller.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka