Diaghlyphard

I

idalina

Hej alla glada hästmänniskor.

Köpte mig i våras ett fullblodssto efter Diaghlyphard undan Redbone, som jag uppfattat det (jag är inte alls insatt i galoppvärlden) så är stammen ganska bra?

Hon är alltså född 04:

E; diaghlyphard EE; Lyphard EU; Jump seat
U; Redbone UE;Spectacular tide UU; Dappled Flag

Hon är startad 8 ggr
0-0-0.

Frågan är;

Skulle jag ta ett för efter henne med någon galopphingst, skulle det finnas ett stort eller litet intresse för det fölet?

Sv: Diaghlyphard

Hej alla glada hästmänniskor.

Köpte mig i våras ett fullblodssto efter Diaghlyphard undan Redbone, som jag uppfattat det (jag är inte alls insatt i galoppvärlden) så är stammen ganska bra?

Hon är alltså född 04:

E; diaghlyphard EE; Lyphard EU; Jump seat
U; Redbone UE;Spectacular tide UU; Dappled Flag

Hon är startad 8 ggr
0-0-0.

Frågan är;

Skulle jag ta ett för efter henne med någon galopphingst, skulle det finnas ett stort eller litet intresse för det fölet?
Tyvärr är det mer intressant med moderlivsimporter idag. Hon har ju inga resultat att peka på. Ta henne till en halvblodshingst istället el pleusurestammad quarterhingst finns på semin oxå. Kolla på western sidan och fråga runt lite.

Stammen är ok men hennes prestationerna räcker inte så långt... Hennes syskon har ju inte heller hunnit starta ännu. Jag skulle troligtvis inte själv titta på en avkomma efter ditt sto.

Om du vill avla på henne (förutsatt att hon är korrekt etc...) skulle jag betäcka henne med halvblod första året och se om hennes halvsyskon blir bra eller ej och sedan besluta dig för om hon ska betäckas med fullblodshingst andra gången.

Endast mina tankar och funderingar... :bump:

Förresten både Diaglyphard och Spectacular Tide brukar vara eftertraktat i ridsporten. Hur attraktivt det är i andra och tredje led vet jag inte.

Mina funderingar var främst om jag skulle ta ett föl avlat för galopp. Eller om jag skulle betäcka henne med en hopphingst, för att få ett föl för fält.
I vilket fall som helst tänker jag inte avla på henne förren hon själv visat vad hon går för när det gäller fälttävlan.
Men då vet jag att det kanske inte lönar sig att avla för galopp.

Åtminstånde inte förren casablanca börjat gå in i starboxarna och lugnat ner sig lite..och visat vad hon går för..

tack så hemskt mycket för svar!

Förresten både Diaglyphard och Spectacular Tide brukar vara eftertraktat i ridsporten. Hur attraktivt det är i andra och tredje led vet jag inte.

Min e. Strong Statement ue. Diaghylyphard märkte jag att många gillade när jag hade ute henne på annons för att lämna ut på foder för lättare träning, tävling eller avel.

Hon blev utlånad mindre än 1 vecka efter jag la ut annonsen och det är inte ens "leta-häst-tider"!

Konstaterade just att stoet Princess Persian's avkommor (bl.a Songline) har sprungit in 6,5 miljoner. Hon har/hade bra stam men inga bra resultat på banan (ft 51 som högst, 0 kr insprugna), uppenbarligen ett mycket bra avelsto däremot. :cool: Bara en liten tankeställare...

Det var mina föräldrar som köpte in henne och de fick tyvärr ingen framgång med henne alls så de sålde henne och hon blev bra inom aveln..ironiskt ;), men så är det ju ibland.

Liknande trådar

• Låst
Avel Nu är jag nyfiken på fölfärg, någon duktig som kan det där med färg? Såhär ser stammen på fölet ut: e. leverfux ee. svart eu...
Svar
1
· Visningar
1 049
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur