Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
mackan skrev:Nån som vet något om honom? Inte stats och fakta från SGC, utan mer hur han var/är temperament och personlighets mässigt? Har bara hört att han e lite "speciell", och är nyfiken.
MalanMjöl skrev:Har en i stallet efter diaglyphard.. Väldigt skarp i psyket, ganska aggresiv i boxen som är hennes område och "ingång sker på egen risk", men snäll att rida och en riktig arbetsnarkoman..
Ninniw skrev:Majoriteten av Diaghlyphard avkommor är det inga som helst problem med, det är dock de som är/var ”vassa” som man tyvärr mins. Själv har jag fått ett antal så kallat mer eller mindre jobbiga hästar efter honom som har blivit mycket fina äldre hästar. Vad som ofta krävs är lite extra aktiverande. Tränarna på banan har allt som oftast inte tid att lägga ner extra träning på enskilda individer, vilket dessa psykesmässigt i vissa fall kan behöva. Ett exempel är Mixie, 82 i handikapp, jobbig både att rida (Bland annat Kim A, flög av till start en gång!) och rent ilsk i boxen. När hon hamnade i träning ute på landet i ett stall med tre fullblod blev hon en dröm. Jag hade en 7 årig pojke som fick lära sig att rida på henne när hon var mitt upp i startande säsong.
Men nog är det fina hästar, mycket nerver som man bör handskas rätt med. Och som tidigare nämnts i forumet så blir de flotta ridhästar. Dessutom så kryllar det av dem både på och utanför banan, och det hade det ju inte gjort om de BARA hade varit snabba men hopplösa att arbeta med. Har man ridit Exeller avkommor så är ju Diaghlyphards rena småpotatisen! Haha
Mia_R skrev:Den vi hade i stallet