Dia länge?

Puppan

Trådstartare
Hur länge "tuttar" katter sin mamma?
Vår kattmamma talade om för sina ungar att de inte längre var önskvärda vid hennes tuttar när de var ungefär 4 månader gamla. Någon månad senare lät vi sterilisera henne.

Döm min förvåning när hon plötsligt bjuder in sina två kvarvarande halvårsgamla kattbarn att dia igen!
De är nästan större än sin mamma men ligger och smackar ljudligt, hon har mjölk dessutom.

Men när ska de sluta upp med det? Jag blir lite orolig att de bokstavligen ska "äta upp" sin mamma...

Sv: Dia länge?

Min Abbie diade på sin mamma upp till 3 års ålder. Så länge mamma katt inte säger nått så gör det inget. Om hon försöker komma undan, så får ni nog gå in och bryta, men annars är det troligen inga problem.

snutt.jpg

jaha.jpg

Min fem månaders hane tuttar på min ettårige hane, dom är inte ens mamma o barn, utan halvbröder! :D

Gu va gulligt :love:
Bästa vänner & mjölkbar i ett... kan det va bättre :D

Visst är dom söta :love: :love:

Ja, och en löjligt snäll mamma ;)
När Abbie var mjölksugen så gick hon helt sonika fram til Yoga, stoppade in nosen under henne och välte runt stackars Yoga på sidan. Det gjorde hon t.ex på sista bilden. Yoga sade ingenting, utan verkade tycka det var lite mysigt, men när 5 kg Abbie tassade på henne så såg hon lite ansträngd ut faktiskt :D

åh men då är det inte så konstigt att lill plutten är på och diar sin mamma här då. märkte inget första veckorna men sen här om dagen hörde jag ett märkligt ljud bakom gardinen.. då låg han och snuttade så sött! han är också runt halvåret ungefär, inte större än mamma sin men växer så det knackar sedan de kom hit! :D

jo det är möjligt, mamma katt och pojken är väldigt nära varandra (fast han kom hit 4 dagar senare än mamman och den lilla hon-ungen), och mamma har adopterat den andra ungen som är lika gammal . kul att se den lilla honkatten tvångstvätta mamma katt.

det smaskas enormt ja! haha supersött dock.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 830
Senast: fixi
·
Övr. Katt Nu har hon bott här i en månad och visar inga tecken på att bättra sitt beteende, så nu ber jag er om råd. Jag har en 16-17 veckor...
Svar
17
· Visningar
6 990
Senast: Zarro
·
Avel Kele har ju fått en lekkkompis för att inte helt mögla bort under Visions konvalescens (han ska ju stå i sjukruta i sex veckor till...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: Bia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV