Deuber & Patner / Opti sadel

videnlis

Trådstartare
har nån erfarenhet av den? jag provade en idag, en begagnad. funkar det "på riktit" med det där systemet för framvalvet, att man bara vrider med nyckel? det håller?

Deuber& Partner är det..

Senast ändrad:
Sv: Deuber & Patner / Opti sadel

ingen som har en sådan då??
nå, här kommer lite bilder, dom blev inte så bra men vad tycker ni? sadeln är väldigt skråmig men rätt så ny, de bakersta sadelgjordstropparna är slitna. ägaren vill ha 14000 för den, det låter väldigt blodigt o inget jag har råd med, men jag tycker den passar hästen.vad säger ni??
den ligger bakom bogbladen fast det kanske inte ser så ut. den kunde ligga lite längre bak.

Är ingen expert på sadlar, men jag kan ge en personlig åsikt :) jag hade inte köpt den, tycker den ser klumpig ut och att den ligger för mycket ovanpå hästen. Känns inte som att man skulle kunna komma ner och om hästen i den!

den kanske ser så ut, nu när du säger det, men jag upplevde den inte så "hög".
hursom.. det blev inte den sadeln..

har du en sån? precis likadan?
denna var för dyr tyckte jag, annars skulle jag ha köpt den. jag tyckte den passade hästen.

Nej ingen egen, men ridit den på en annans häst med den sadeln. Hade själv gärna velat ha en, men lite dyr just då för min budget så det blev en helt annan sadel.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 679
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Utrustning Har haft sadelprovare ute idag då hästen inte trivs helt med sin hoppsadel. Jag använder den inte alls själv just nu utan hon har den...
Svar
13
· Visningar
2 140
Senast: Linda_A
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 526
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka