detta bajsande...?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare CarolineNSV
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 838
C

CarolineNSV

Igår bajsade han (normalt) bajs 2 gånger i gången (olika tillfällen) vilket han aldrig brukar göra.
Och imorse när jag kom och skulle fodra var boxen inte skitigare än vanligt, men han var väldigt lös i magen (men "vanlig" färg), han verkade vara spänd om magen.

tänkte jag skulle avakta över dagen och hålla koll. Han äter som en häst(!), aptiten är det inget fel på.

senare i eftermiddag vid intag var han bättre och bajsade normalt igen.

Vet inte vad detta beror på, men jag blir livrädd när någonting är fel med mina hästisar...

Kan det ha någonting att göra med;
-Han har nyligen fått en ny boxgranne och hagkompis.
-Att han inte ridits på 1 vecka, från i förrgår.
-foder? (andra hästen inga symptom)

eller vad kan det bero på?

Sv: detta bajsande...?

Jag gissar på stress eller foder.
Kanske han fortfarande tjafsarmed hagkompisen/boxgrannen och blir lite upprörd över det? Står de lugnt i hagen eller är det oroligt i flocken och de vandrar travar omkring mycket?

Har du gjort några foderbyten? Gett mycket godis/äpplen? Gett blötare/mer hösilage än tidigare? Gjort några andra foderbyten?

Sv: detta bajsande...?

Jag gissar på stress eller foder.
Kanske han fortfarande tjafsarmed hagkompisen/boxgrannen och blir lite upprörd över det? Står de lugnt i hagen eller är det oroligt i flocken och de vandrar travar omkring mycket?

Har du gjort några foderbyten? Gett mycket godis/äpplen? Gett blötare/mer hösilage än tidigare? Gjort några andra foderbyten?

Han har fått gå ner i rang. men han vill gärna stå o pussa på henne och hon vill vara ifred ibland och då blir det lite tjiv. han är en väldigt känslig kille, så han kanske tar hårt på det :D
Men annars är dom världens kompisar!

Inga foderbyten, inte fått något godis det senaste. det bara var så helt plötsligt. men jag tippar på att han nog är lite orolig och stressad även fast han inte verkar så?

han är Inte varm över mulen och annars som vanligt.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 295
Senast: Icfafn
·
Hundhälsa Jag har skrivit här innan om min 5 åriga Border Collie hane som får katastrofal diarré var 4-6 vecka. Vissa gånger är han så dålig att...
2
Svar
20
· Visningar
3 472
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 841
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 278
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka