DETTA är en oseriös hund-annons

Sv: DETTA är en oseriös hund-annons

Dalsland skrev:
Små minihundar är svåra att få helt rumsrena.
Dels för att man knappt ser om dom sitter eller står för dom är ju så små och dessutom fryser som lättare och sätter sej ogärna ute om det är kallt.
Många uppfödare lär sina vavva valpar kissa på tidning eller i låda. Så jag tror att det är seriöst menat.

Fast att man lär dem kissa på tidning i valphagen är ju ett steg i normal rumsrenhetsträning. Sen flyttar man 'bara' tidningen närmare och närmare dörren och sen ut. Det innebär ju inte att man har som slutmål att de ska gå på lådan.

Huruvida en liten ras tränad att gå på låda som en katt t ex har det sämre än en normalt rumsrenhetstränad låter jag vara osagt, det är så främmande för mig. Samtidigt, hellre en lådtränad hund ensam i 8 h med låda, än en normalt rumsrenhetstränad hund ensam i 8 h.. Lite tänkvärt..

Sen liten anekdot - i USA (var annars? *sucka*) kan man köpa en låda som är som en gräsplätt med en brandpost på, och så är det ett finurligt system under den konstgjorda gräsmattan där urinen rinner ner, sugs upp och ska iaf bli luktfri. Inget jag skulle vilja ha alls, men jag är en del på am. hundforum och jag vet flera som använder dem (till stora hundar, typ greyhounds som ju ligger kring 60 - 70 cm i mkh). Så jag blir inte förvånad om man kommer få se en del sånt i Sverige med. Men min fundering är fortfarande varför man inte skaffar katt istället då, som ju av tradition inte är någon ögonbrynshöjare för att de går på låda..

Varfor far du ont i magen av den annonsen??
Det ar val bra att hon saljer hunden vidare till nagon som faktiskt vill ha den??
Att hon kom pa efter att hon kopt hunden att det var lite for mycket jobb an hon hade tankt ar kanske lite ogenomtankt och klantigt, men jag tycker att hon gor det basta nar hon vill att hunden ska fa ett battre hem. Det ar starkt att inse att man faktiskt inte var den dar bra djuragaren som man trodde att man var!

Alexandra_W skrev:
Men min fundering är fortfarande varför man inte skaffar katt istället då, som ju av tradition inte är någon ögonbrynshöjare för att de går på låda..
Men en katt ar ju en helt annan sak an en hund!!! Jag forstar inte alls din fundering... :crazy: :confused:
Det ar ju som att saga till nagon som inte kan eller vill rida sin hast langre att de ska skaffa sej en ko istallet. :crazy:

Jag tycker att det ar en jattebra ide att lara hunden att ga pa lada, onskar att mina egna gick pa kattladan!! Nu ar jag frisk och sund och dessutom har jag tid att ga ut med hundarna, men for en handikappad person som sitter i rollstol, eller som har vark och varken kan eller vill promenera flera ganger varje dag ar en lad-tranad liten hund ypperligt sallskap. En liten vavva som far massor med karlek, alltid vid matte/husses sida, lek och motion inne i huset, bra omvardnad och ett trevligt hem...men som gor sina behov i en lada. Hunden far kanske komma ut med agaren och kanske en personlig assistent nagon gang om dagen.
En hund behover bra foder, motion, ett sunt och friskt liv fyllt med omtanke och karlek...men vem ar det som bestammer vart dessa saker maste ske?

ramonarunds skrev:
Men en katt ar ju en helt annan sak an en hund!!! Jag forstar inte alls din fundering... :crazy: :confused:
Det ar ju som att saga till nagon som inte kan eller vill rida sin hast langre att de ska skaffa sej en ko istallet. :crazy:

Jag tycker att det ar en jattebra ide att lara hunden att ga pa lada, onskar att mina egna gick pa kattladan!! Nu ar jag frisk och sund och dessutom har jag tid att ga ut med hundarna, men for en handikappad person som sitter i rollstol, eller som har vark och varken kan eller vill promenera flera ganger varje dag ar en lad-tranad liten hund ypperligt sallskap. En liten vavva som far massor med karlek, alltid vid matte/husses sida, lek och motion inne i huset, bra omvardnad och ett trevligt hem...men som gor sina behov i en lada. Hunden far kanske komma ut med agaren och kanske en personlig assistent nagon gang om dagen.
En hund behover bra foder, motion, ett sunt och friskt liv fyllt med omtanke och karlek...men vem ar det som bestammer vart dessa saker maste ske?

Tja, jag vidhåller att jag (observera JAG) inte fattar varför man väljer en hund om man ska ha den som 'innehund'. I mina ögon kan man faktiskt då lika gärna skaffa en katt. Vad är det hunden kan utom skälla som katten inte kan uppfylla? (betänk att det finns olika kattraser, min siamesherre t ex är mer hundlik än kattlik, medan bondkatten är en Katt med stort K).

Mitt lilla siamespucko (uttryckt med kärlek) kan både basic kommandon som att han kan sitt namn, han kan 'hit', 'hoppa upp', 'hoppa ner', 'nej' och 'akta'. Dessutom apporterar han (något som ganska många siameser sysslar med varesig man lär dem eller ej).

Men för mig så faller väldigt mycket vitsen med hund om den ska vara 'som en innekatt'. Sen, jag låter det soms agt vara osagt om hunden på något vis har det sämre för att den går på låda inne, för mig är det såpass främmande (även om jag kan se fördelarna att som KOMPLEMENT t ex när man måste lämna hunden ensam veta att den kan gå på lådan om den behöver).

Valpar ska inte snabb-säljas därför att uppfödaren behöver få in cash. Som uppfödare får man räkna med att bli sittande med valpar och finansiering av julmat och klappar får man ordna på annat vis. Det är något man ska ha tänkt på tidigare. Att sälja snabbt får aldrig bli viktigare än att hitta rätt köpare. Parar man dessutom sin hund så att det finns valpar under julen får man baske mig vara beredd på att passa dem då också.

Vad gäller lådan finns det för mig bara två anledningar till varför man lär hunden detta. Antingen fryser hundstackarn i den kalla vinterkylan och vill inte gå ut eller så är det ovanligt lata hundägare. Få hundar fryser om de får röra sig eller kläs på. Det torde vara vanligare att hundägaren fryser och därför hellre lär hunden att gå på låda. Det man missar då är den naturliga aktivering som kommer av en rastningsrunda. Att gå ut handlar inte bara om att få göra ifrån sig.

Uppfödare blir man inte för att få in pengar på valparna. Det blir man därför att man har en bra tik som kan förbättra rasen och man vill ge andra samma chans att få en lika bra hund som man själv har. Övriga uppfödare klassar jag som oseriösa hundhandlare.

En person som inte vill tillbringa tid ute med hunden bör inte ha hund alls. En nalle passar bättre. Aktivitet inne kan sällan ersätta den spännande värld av dofter som finns ute. För en hund är det mycket värt att få gå ute och strosa och sniffa.

Håller med i båda svaren du skrev.

Sen kan jag tillägga att det finns INGA papper på hundarna, det har jag kollat upp.

Men vem har sagt att bara for att man tranar hunden att ga pa lada, aldrig later hunden ga ute?

Jag tycker inte att man ska regelratt fordoma manniskors djurhallning innan man forstar och kanner till hela historien.
Jag forsvarar inte nagon annan, men ingen utav oss vet hur personen som satte in annonsen tanker, vi vet inte hur hennes omstandigheter ser ut.....vi vet inte ens om hon ville ha valparna fran borjan!!
Kanske var det en snabb tjuvparning de inte visste om och da ar det inte latt att ge en spruta heller.

Jag tycker att du ar orattvis nar du sager att ingen uppfodare ar serios om de inte enbart forder upp for att de kan forbattra rasen. Da finns det verkligen inte manga uppfodare i Sverige som ar seriosa enligt dej.
Visst ar de flesta uppfodare duktiga pa sin ras, de vill forbattra och de vill rasens basta....men de vill ju tjana pengar pa det ocksa.
Varfor skulle det vara sa fult att tjana pengar pa att foda upp hundar?? Vad ar skillnaden att foda upp hundar, mot att foda upp kalvar som i slutandan ska atas upp?
Vad ar skillnaden att foda upp hundar, till att foda upp hastar??

Varfor ar det ok att vi hastuppfodare diskuterar med varandra hur vi kan forbattra oss sjalva sa att vi tjanar mer pengar...medans det ar fult att tjana pengar pa att avla hundar??

Jag tycker inte det är fult att tjäna pengar på att föda upp hundar. Jag önskade jag själv kunde leva på det, vilken dröm att få gå hemma och bara ungås med sina djur som man tycker så mycket om.
Men jag tycker inte det är ok när man vill tjäna pengar och inte jobba för att det ska bli bra ur avelssynpunkt, metalitet och allt som ingår i att föda upp djur..
Annonsören vi nu skriver om har ju inga papper på sina hundar. Då kan man ju undra varför hon inte har det...

Jo, den annonsen vi snackar om ar ju inte idealet precis. Som jag sa i ett tidigare inlagg i denna traden sa reagerar jag over att det inte fanns nagot slag av dokumentation, ingen snack om vaccineringar, avmaskningar etc. Pa det viset ar annonsen oserios.

Vad vi inte vet dock ar om annonsoren verkligen ville foda upp de valpar hon har till salu, eller om det var en olycka. Vissa tikar visar knappt att de loper, sa det ar inte helt sakert att hon visste. Hon kanske har en kompis med en hanhund och var dar och halsade pa och det ena ledde till det andra och snart var olyckan framme.
Det gick kanske sa snabbt att ingen hann reagera, dessutom vet jag sjalv att jag garna sitter vid koksbordet och tjattrar och skvallrar och har inte sa stor kolla pa hundarna hela tiden nar vi ar inomhus. Jag klandrar inte annonsoren om hon inte ens visste att tiken var draktig innan hon gick upp i vikt, och det var for sent for en spruta.
All avel ar ju inte planerad och man maste gora det basta av situationen nar den kommer.

Jag forstar henne att hon vill salja valparna fore jul, det hade jag sjalv velat gora. Kalla mej for oserios om ni vill, men 25.000:- innan jul hade inte kannts ett dugg fel!!
Dessutom tror jag att annonsoren faktiskt ville valparnas basta. Det ar svart att ha gosiga valpar i hemmet under 10 veckor utan att man vi behalla allihop...speciellt om de ar sma och sota!

Själv så mår jag faktiskt dåligt av att se valpannonser där hunden är 4-12 månader och ägaren/ägarna har redan tröttnat. Visst om det var få såna annonser man fick se men det är oändligt många. Oftast är det en blandras det handlar om.
Det folk måste inse innan de skaffar hund är att det handlar om att ta hand om och ansvara för denna hunds liv. Vilket oftast är minst 10 år.
Du kan inte resa bort hur som helst eller lämna hunden ensam en längre stund.
Att ha hund är ett himla pysslande för att få det att gå ihop. Ännu värre är det om man bor i lägenhet och har ett heltidsjobb man måste pendla till.
Vissa tycker att det är värt det andra inte.
Själv mår jag hur som helst dåligt av att folk bara tänker på sitt HA BEHOV och stannar vid denna tanke. Om bara lite fler kunde tänka över hur det kommer bli att ha en valp som tar väldigt mycket tid skulle vi kanske slippa dessa blandrasvalpar som ofta slussas till en massa olika hem vilket oftast bara leder till att de blir osäkra.

//Lotta som vill att man gärna tänker om inte bara en eller två gånger innan man skaffar hund även lycklig ägare till en pitbullblandningstik på 4 år

Om man låter hunden komma ut så ofta som den behöver strosa och snosa så finns ingen anledning till låda. Så enkelt är det. Hundar som prydnad eller acessoarer ger jag inte mycket för, heller inte latmaskar som bara har hunden som gosedjur och inte orkar aktivera den. Orkar man inte ta ut hunden tre-fyra gånger per dag ska man inte ha hund, punkt! Vad gäller handikappade så är det specialfall eftersom de kan vilja hur mycket som helst men vara fysiskt förhindrade. Där kan jag acceptera låda.

Jag har heller inte sagt att en seriös uppfödare enbart ska föda upp för att förbättra rasen. Däremot ska det vara prioritet ett. Att tjäna pengar ska komma längst ned på listan över orsaker till varför man vill föda upp hundar. Gissa varför vi har så mycket skräphundar idag med diverse sjukdomar och annat skit. Dels har vi ren sentimentaluppfödning och dels pengahunger. Bort med skiten så får vi bättre hundar. Det gäller alla hundar, inte bara arbetande. Även en sällskapshund ska vara frisk och ha god mentalitet.

Vad gäller jämförelsen med kor haltar den betydligt. Vi lever inte med korna. Inte heller använder vi dem till annat än livsmedelsproduktion. De behöver därför inte vara speciellt trevliga i huvudet så länge de är hanterbara. Dock sker nötaveln också med tanke på förbättring och det hela tiden. Inte många tar kalvar hit och dit bara för att kossan är söt och snäll. De tjurar som används är tjurar av god kvalitet som kan tänkas lämna avkommor som producerar bra med kött eller mjölk. Sjuka eller lågproducerande djur sållas bort. Det ligger mer eftertanke än man kan tro i nötaveln. Men visst, de föder ju upp för att tjäna pengar vilket är precis vad livdsmedelsproduktion går ut på. Att jämföra det med avel av husdjur är befängt. Livsmedelsproducenterna måst få betalt för att kunna leva på sitt arbete. Om de inte kan leva på sitt arbete så lägger de ned produktionen och vi svälter ihjäl. Om hunduppfödarna lägger ned produktionen överlever vi mycket utmärkt ändå. Ser du verkligen inte skillnaden?

Vad sedan gäller hästaveln så gäller samma sak för de seriösa och duktiga hästuppfödarna som för hunduppfödarna. Man vill förbättra med sin avel. Man sätter inte dåliga ston i avel bara för att få ut några kronor för avkomman. Man säljer inte fölet med bra potential till vem som helst. Sto och hingst matchas väl för att ge en så bra avkomma som möjligt. Jag gissar att för många hästuppfödare är inte målet att tjäna så mycket pengar som möjligt. Det är att få fram bra uppfödningar och tjänar man sedan pengar på det så är det en bonus.

En sak har du sock rätt i och det är att jag klassar väldigt många uppfödare som oseriösa. Avlar de på medelmåttor och låter pengarna styra så hamnar de i min soptunna. Lyckligtvis finns det dock fortfarande bra uppfödare som sätter hundarna och rasens förbättrande främst och det lustiga är att det också är dessa människor som sällan eller aldrig behöver annonsera ut sina valpar och de tjänar ofta en del pengar.

Bara peppaer gör inte en hund bra och inte en uppfödare eller hundhandlare seriös.

Visst förstår jag att det kan hända olyckor. Men för det kan man ju regga valparna, när de ändå säger att det är renrasiga.
Och just denna annonsen luktar oseriös, just för det är vavvavalpar och utan papper. Här tror iallafall jag att det handlar om pengar.
Sen tycker jag inte man hämtar en valp julhelgen, om man inte räknar med att familjen sitter själva hemma.

Jag tror de flesta uppfödare är glada att bli av med sina valpar när de är runt 8-10. De är krävande då, de små liven. och har man 8 valpar, så tror jag man tycker det ska bli skönt när de får nya hem :)

ramonarunds skrev:
, men for en handikappad person som sitter i rollstol, eller som har vark och varken kan eller vill promenera flera ganger varje dag ar en lad-tranad liten hund ypperligt sallskap. En liten vavva som far massor med karlek, alltid vid matte/husses sida, lek och motion inne i huset, bra omvardnad och ett trevligt hem...men som gor sina behov i en lada. Hunden far kanske komma ut med agaren och kanske en personlig assistent nagon gang om dagen.

Ha ha ha!

Snacka om fördomar, denna gång mot folk med funktionshinder/sjukdomar.

Jag känner en hel del folk med diverse krämpor, bla några som kör permobil ( dvs är ganska så funktionshindrade).

Dom har hund/hundar och det är BRUKSHUNDAR, hundar som tävlas i lydnad och som arbetar varje dag. Glada aktiverade hundar som har det bättre än många andra hundrar. Inga små hundar heller faktiskt, även om jag vet en del funktionshindrade som har små raser också.

Dessa människor är duktiga hundtränare och skulle vilken dag som helst kunna öppna hundskola/ ha kurser och liknande.

Har ni hört talas om service och signalhundar?

Inte? Kolla in här då... ...

http://www.soshund.se/

/Kung Tulle

Det snackas mycket om smuggelhundar nar det galler oreggade vavvor, men min teori ar att det inte smugglas in sa mycket hundar som folk och media garna vill pasta, utan det handlar om tikagare som avlar pa sin tik fast att de har fyllt sin kvot redan.
Jag lovar att det finns tikagare som tar bade 6, 7 och 8 kullar pa sin tik nu nar de kan tjana pengar. Som uppfodare ar det da ingen ide att ga till SKK och be och fa dispens, eftersom man tagit alldeles for manga kullar pa sin tik och darfor kommer att bli avstangd.

Jag vet precis hur jobbiga 7-8 veckors valpar ar....har flera kullar varje ar. Men speciellt nar det galler vavvorna sa ar de ju bara ett par stycken. Dessutom ar de sa sma, sa det ar sa lite kiss och bajs som maste torkas.
Det ar dock skont nar mina JRT-valpar saljs. Da har det varit full rulle har hemma i flera veckor!!

Jag kanner faktiskt flera personer som har funktionshinder dar hunden motioneras och aktiveras och dar allting ar precis som det ska.
Men jag kanner en kvinna med reumatism som ager en Lhasa Apso. Det finns dagar da hon har sa ont att hon bara inte pallar att ga ut med hunden. Da hjalper en granne till och gar en promenad och leker lite med hunden, men det blir ju inte den aktiveringen jag sjalv hade gjort med hunden. Kvinnan sjalv ar duktig pa hund, hon vet vad hon sysslar med och hon vet ocksa att hon kanske inte ger hunden det livet hon hade velat ge hunden. Hon har aven ringt till mej nagra ganger och fragat om jag kan ta hunden i ett par dagar da hon vet med sej att hon inte kommer att klara. Da har hunden varit med mej i stallet och fatt skita ner sej och rulla sej i spanet, vilket den uppskattar!!
I stort mar hunden bra och eftersom den sjalv ar lite av en latmask lider den inte av att ga pa lada lite da och da. Nar kvinnan inte har vark aktiveras ju hunden av henne.
Det ar ett exempel jag har pa hur en lada kan passa bra i ett hem for en person som inte ar helt frisk i kroppen.

Jadzia skrev:
Hundar som prydnad eller acessoarer ger jag inte mycket för, heller inte latmaskar som bara har hunden som gosedjur och inte orkar aktivera den.
Men det ar ju mycket fa manniskor som inte tycker som du. Jag tycker ocksa att det ar for dj-vligt nar unga tjejer springer omkring med en vavva i en vaska...eller till och med hanger in vaskan med vavvan i pa krogen. :eek: :mad: Det var skont att den tjejen akte dit!! Hundar maste fa vara hundar...men det finns manga vagar som bar till Rom och det finns manga satt som ar bra.

Dels har vi ren sentimentaluppfödning och dels pengahunger. Bort med skiten så får vi bättre hundar. Det gäller alla hundar, inte bara arbetande. Även en sällskapshund ska vara frisk och ha god mentalitet.....
Vad sedan gäller hästaveln så gäller samma sak för de seriösa och duktiga hästuppfödarna som för hunduppfödarna. Man vill förbättra med sin avel. Man sätter inte dåliga ston i avel bara för att få ut några kronor för avkomman. Man säljer inte fölet med bra potential till vem som helst. Sto och hingst matchas väl för att ge en så bra avkomma som möjligt. Jag gissar att för många hästuppfödare är inte målet att tjäna så mycket pengar som möjligt. Det är att få fram bra uppfödningar och tjänar man sedan pengar på det så är det en bonus.
Jag sager samma sak om hastaveln som du sager om hundaveln. Om folk slutade avla pa sina rent ut sagt daliga ston, valde hingst med mer omsorg och inte valde det som var poppis just for dagen sa hade hastaveln sett ut pa ett helt annan vis. Visst far man sentimentalavla om man har ett bra sto, men ett sto som inte haller for ridning, ska inte fa producera fler hastar som inte haller for normal ridning. Och lat mej inte borja med trav och galoppaveln dar man spenderar mer pa hingsavgifterna an vad stoet nagonsin kommer eller har varit vart..mitt blodtryck pallar inte det...:mad: :angel: :o
Det finns fler hastuppfodare som gar back pa sina avkommor, an vad det finns uppfodare som gar plus...det tycker jag sager mycket om dagens hastavel!!

Livsmedelsproducenterna måste få betalt för att kunna leva på sitt arbete. Om de inte kan leva på sitt arbete så lägger de ned produktionen och vi svälter ihjäl. Om hunduppfödarna lägger ned produktionen överlever vi mycket utmärkt ändå. Ser du verkligen inte skillnaden?
Jo, jag ser skillnaden och den ar precis tvartom var du menar och dessutom ser den helt annorlunda ut!! For i dagens lage tjanar faktiskt inte livsmedelsproducenterna nagra pengar pa deras skord, de overlever for att de far bidrag!! Nu vill EU ta bort bidragen for de sma jordbrukarna och satsa pa de storre...sa nu kommer vi verkligen att fa se hur dalig livsmedelsindustrin ar. Har pa Irland har man stangt flera av sockerfabrikerna, eftersom det produceras for mycket socker inom EU...vad man missat inom EU var ju att manga manniskor blir arbetslosa och de jordbrukarna som satsat hart pa betor i alla ar, nu har maskiner for flera miljoner (som de ofta har skulder pa) som de varken kan anvanda eller salja!! Nu far de jordbrukarna samma bidrag som de alltid fatt, utan att arbeta, bara for att man ska kunna styra sockerproduktionen. Numera far jordbrukarna inte syssla med vad de vill syssla med, man far inte ha sa manga mjolkkor man vill, man far inte skorda det man vill, etc. Inte en person pa SKK skulle ringa upp dej och saga att nu produceras det for mycket labradorer i Sverige, sa du maste valja en annan ras!!
Att vara jordbrukare ar inte alls speciellt luckerativt, det ar mycket slit och mycket jobb for valdigt lite pengar. Tack vare EU's politik klarar de sej i alla fall och fortsatter att producera mat till oss. Det samma galler USA's jordbrukspolitik och producenter. Jag jobbade med hastarna pa en gard i Arkansas i USA dar man hade 20.000 hektar havre!! Det aret jag var dar skordade man faktiskt, men agaren berattade att 1/3 ar sa branns hela hans skord, fast han far ersattning fran den amerikanska staten...allting for att priserna inte ska falla och bonderna ska overleva!! Under skorden satt de flesta grabbarna i troskorna hoga som hus pa kokain, amfetamin eller annat uppat-tjack, bara for att hinna med allting. De sov inte och at knappt pa flera veckor.

Jamfor du det med en chihuahua-uppfodare som har 5 st tikar som producerar valpar. Sag att de har egen hane, bara for att gora det enkelt. Far varje tik 3 st valpar @ 15.000:- varje ar, sa blir det 225.000 kronor. Visst har man omkostnader sasom foder och veterinarvard, men om det vill sej riktigt illa, sa tjanar man fortfarande ca 180.000:-....och jag lovar att hunduppfodaren sover mycket battre om natten an vad en lantbrukare gor.

Att vi sedan avlar fram battre notdjur an vad vi avlar fram vavvor stammer visserligen. Men hade det varit enklare och billigare att vara lantbrukare sa hade det avlats fram fler djur av samre kvalitet. Bonderna har inte rad att avla fram daliga djur!! Och att saga att man inte har lika hoga krav pa biffdjur som man har pa hundar det ar befangt. Boskapsaveln, med sina premieringar, internationella utstallningar mm ar mycket stor...visst hamnar de flesta pa vara tallrikar (eller i Whiskas-burken), men man avlar pa temperament samt kott/mjolk produktion givetvis. Det ar inte sa himlans roligt att ga en aggresiv tjur hemma pa garden!! Eller kor som ar svarmjolkade och sparkar sonder mjolkmaskinen.
Du har helt ratt nar du sager att boskapsaveln ar mer serios an hundaveln, men det ar en penningfraga ut i fingerspetsen. Man tjanar fortfarande pengar pa att avla hundar som inte ar av tipp topp kvalitet, men man gar back om man avlar boskap som ar lite halvdana.

Bara pepper gör inte en hund bra och inte en uppfödare eller hundhandlare seriös.
Det ar sant!! :bow: :bow:

Oj, vad langt det blev!! :angel: :D

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
48 49 50
Svar
987
· Visningar
83 274
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 877
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama