Det ville vært interessant å høre..

F

Formosiss

..hva dere tror at denne hesten skulle hatt som fôrplan.

7 år gammel, rett stresset islandshest, -mye- vilje i ham - men han tåler å stå. I litt for godt hold nå, og mangler en del muskler blant annet i ryggen. Blir brukt ca. 4 dager i uken akkurat nå, grunnet eiers graviditet. De dagene han blir brukt går han tur på ca. 2 timer, eller trenes i gangarter. Han blir veldig svett.
Han står på rundball ute, og har alltid tilgang til godt høy inne (jeg vet ikke de nøyaktige verdiene, men vet at høyet er veldig bra).

Hva synes dere denne hesten bør få?

Nå går han på 1 L havre og en neve av "ett eller annet" for smakens skyld, og jeg vet ikke om jeg er helt enig i denne fôrplanen.
 
Sv: Det ville vært interessant å høre..

Om hästen har dåligt med muskler kan höet innehålla för litet protein. Lusern är en bra proteinkälla. En stressad islänning kan bli mindre stressad om energin delvis ges som fett i stället för havre. Linfrökaka eller solsikkefrökakor (som jag tror ni har i Norge men inte i Sverige) är bra energikällor. HH
 
Sv: Det ville vært interessant å høre..

Okei, takk. Hesten har nok ikke dårlig med muskler pga. høyet, men pga. at han har stått i 5-6 måneder. (Eieren er gravid)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 188
Senast: Lobelia
·
Hästvård Jeg har en halvfoder hest som jeg har ansvar for (eier har fått baby). På torsdag oppdaget jeg en hevelse/kul under magen. Den gjorde...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hei, Jeg fryser så jeg funderer på å kjøpe en ridkjol. Har sett på Börjes, Hööks, Jacson og Horze sin modeller. Horze sin tror jeg blir...
Svar
12
· Visningar
1 440
Senast: Sibylla
·
Hästmänniskan Jeg er medrytter 2 dager i uken på en ponni hvor hesteier ikke er mye til stede. Jeg vet ikke hvor mange andre medryttere han har men...
Svar
1
· Visningar
1 226
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp