Det var inget vildsvin det var hästen...

Empalie

Trådstartare
Ja precis som rubriken lyder. I hagarna har det sett ut som vildsvin varit och bökat men idag har jag upptäckt att det är det ena pållen som gräver efter rötter....
Varför gör han så?
Hästen är en fjording ha får 6 dl havre per dag och 9 kg per dag av bra kvalite (dock ej analyserat). Självklart får han mineraler också, är det ngn som har en ide varför han gör så. Kan det vara ngt som fattas honom?

Sv: Det var inget vildsvin det var hästen...

Våra hästar kommer in med leriga mular varje dag, dom gräver efter rötter och annat mums:d:crazy:. Det är gott helt enkelt!
Dom tom ratar höt..

Sv: Det var inget vildsvin det var hästen...

Det ligger i hästens natur att gräva, böka och söka efter föda. Helt naturligt beteende.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 988
Foder & Strö Jag har en unghäst, 3.5 år, arab och sto. Hon är väldigt liten i maten och faller ur lätt. behöver alla tips jag kan få. Märkte redan...
Svar
12
· Visningar
1 744
Senast: lovehorses
·
Foder & Strö Nu söker jag alla tips som kan finnas när det gäller att få hästen att äta mer. Hon är nyligen avmaskad, jag behandlade för magsår i en...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
35 797
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 628
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka