Det tuffaste beslutet på länge....

L

LAPTOP

måste bara skriva av mig lite.... Skaffade en hund till för ett o ett halvt år sen för att ha en träningspartner då min gamla tik inte är renrasig. Hade som ambition att träna o så småningom börja tävla den nya hunden, kom igång bra med träningen och så pang.. blev jag gravid. O då menar jag verkligen pang, inget planerat alls men vi beslutade att behålla barnet. Nu är hunden ett o ett halvt o barnet snart halvåret. Och jag inser att jag kan inte ge den nya hunden det livet som var planerat så efter mkt resonerande o funderande fram o tillbaka har jag nu bestämt mig för att sätta ut honom till försäljning o om rätt hem dyker upp så .... Faaan va jobbigt, men samtidigt känns det inte som att det är rätt att bara låta honom lulla på, han trivs jättebra i familjen o har inga problembeteenden, men man märker ändå på honom att han vill jobba o vara mer aktiv och då känns det som att han måste gå i första hand... Så nu får vi se...
Var bara tvungen att skriva av mig lite.. e det tuffaste beslut jag har tagit på länge..:cry:

Sv: Det tuffaste beslutet på länge....

:love:Blir så glad när ngn verkligen lägger sitt EGO åt sidan.Önskar att flera vore så kloka och kan se hundens väl&ve i första hand.
Lycka till och ta referenser på den som köper din lilla jycke:love:

Jag omplacerade min lilla vovve förra året i februari.....ett tufft beslut, men jag hade ej tiden att ge honom vad han behövde då (satsade då på hästen i stället) Så jag ansåg att han skulle få det bättre hos npn annan, och jag hittade verkligen världens bästa hem till honom:love:

Nu sålde jag hästen i måndags, och ska bara ge hundarna jag har kvar all min lediga tid, jag kan sakna min förra hund men vet att han har så bra där han e att jag ej vill ha tillbaka honom.

Starkt av dig att ta beslutet, det är tufft, men en lättnad sen effteråt!!

Lycka till!!

Ett annat alternativ om det är en bra hund, kan ju vara att försöka hitta någon som är sugen på att träna och kanske tävla, som inte kan ha egen hund. Denne kanske vill träna din hund? Då kan den vara familjehund hos dig, och några gånger i veckan få komma ut och jobba med något rejält?

Ett annat alternativ om det är en bra hund, kan ju vara att försöka hitta någon som är sugen på att träna och kanske tävla, som inte kan ha egen hund. Denne kanske vill träna din hund? Då kan den vara familjehund hos dig, och några gånger i veckan få komma ut och jobba med något rejält?

Det var smart tänkt, så skulle jag vilja ha det, alltså att jag "lånade" en hund för träning o så....vill ej ha storhund/ krävande hund hemma på heltid, det räcker med mina chihuahua´s.....:love:

ja, det kanske kunde vara nåt. Det är en verkligt bra hund, gudasnäll o vi älskar ju verkligen honom. Har precis varit ute en lååång runda o han sköter sig exemplariskt .

ja, det kanske kunde vara nåt. Det är en verkligt bra hund, gudasnäll o vi älskar ju verkligen honom. Har precis varit ute en lååång runda o han sköter sig exemplariskt .

Vart i Skåne bor du? :angel:

Vi bor i nordvästra skåne... E det en bild på fyren ute på kullen du har?

Vad är det för vovve du har?? Var bor ni?? Om det är i närheten kanske jag kan hjälpa dig........:confused:

Vi bor i nordvästra skåne... E det en bild på fyren ute på kullen du har?

Ja, det är det. Synd att vi bor så långt ifrån varandra (jag bor i Lund) annars hade vi kanske kunnat komma fram till något, jag kunde gått någon kurs med honom och racat i skogen (om du hade velat såklart).

Tack för omtanken, men det han behöver är mer kontinuerlig aktivitet iform av att jobba, kurser har vi gått o han kommer ut på långpromenader istort sett varje dag där han får rejsa med vår andra hund. Så motion är inget problem, det är mer det att jag känner att han skulle behöva mer träning.

Kolla med hundklubbar, tränare etc runt omkring! Vem vet, det kanske faktiskt finns någon som vill träna o kanske t o m tävla med hunden, men som för närvarande inte har en vardagslivssituation som tillåter egen hund; alltså precis det omvända mot hur du har det :)?

Lycka till hur som helst!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 725
Senast: fixi
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 757
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 897
Senast: geting
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 240
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka