Det syns redan! (haha)

Q

qrumelur

Måste bara få dela med mig om vad som hände mig idag!
Mötte en kollega i korridoren och vi bara pratade på typ "-hej hur är det" och helt plötsligt spänner hon ögonen i mig och säger, väldigt tyst :

"- Är du gravid?"
Tyvärr (??) är jag en väldigt uttrycksfull människa och jag blev så himla "tagen på sängen" att hon ju såg på mitt ansiktustryck men jag sa:
"Näe."
varpå hon frågar igen(tyst):
"Är du gravid?"
och jag säger:
"Nä, nä"
Då genmäler hon (högt)
"-ja, det är du!"
Men då började jag skratta så jag nästan grät så jag kunde inte hålla mig ändå. Jag gestikulerade fem fingrar och satte ett finger mot munnen och sa "sch...!" Hon grattade och lovade att vara tyst. Vi får väl se. Men förr eller senare ska det väl fram ändå. ... ;)

Jag undrar vad hon såg?! Jag hann inte fråga henne. ;)
Till saken hör också att jag inte träffar just den här kollegan så mycket, om närmsta kollegan som jag träffar åtskilliga timmar varje dag listat ut det hade inte varit så konstigt men det här tyckte jag var lustigt. :p

Någon som har varit med om nåt liknande?

Sv: Det syns redan! (haha)

det sägs ju att en del har förmågan att se på ens ögon om man är gravid - hon var väl en sån :)

jag råkade också ut för en :D

Träffade en kompis morbror förut när jag väntade Isak. Hade bara varit gravid i några dgr och tankarna snurrade minst sagt.
Var då flera år sedan jag träffade honom sist och det första han sade var typ att "du har mycket i tankarna nu och du väntar på något"
Men han är synsk också (ja jag tror på det) och har flera gånger sagt vad folk tänker på osv bara genom att ta i hand

Det syns på utsrålningen om en kvinna är gravid, till och med innan hon vet det själv ibland. Jag brukar se rätt omgående men väljer att inte säga något förren den gravida säger det själv. Jag tycker att om man vill vara hemlig så ska inte jag komma där och avslöja hemligheten.

Ja tydligen så ser en del mer än man tror. Jag berättade för en 80-åring som jag träffar nästan dagligen, och hon sa direkt "det har jag förstått sen länge" Jaha?! Hurdå?? Nä det ville hon inte säga! Gissar att det kan vara bredden på min rumpa haha, så hon kanske va lite finkänslig.
En person i stallet sa "men är du också tjock?!" (en kompis i samma stall fick nyss barn), men innan jag hann svara något "såg hon" att det var min stora tröja som putade ut... :) nån vecka till så får det nog bli officiellt, så svårt att va tyst om det!

Min man är överjävlig på det där och har frågat mig flera gånger om nån av mina kompisar ska ha barn och jag har tvärsäkert svarat att nää det kan jag inte tänka mig, nån vecka senare har kompisen berättat att hon är gravid :D

När en i stallet var gravid såg jag det på henne redan i v 10. sedan sprang jag på henne på MVC och fick det bekräftat. Även folk på jobbet har jag listat ut innan de sagt något.

Min man är överjävlig på det där och har frågat mig flera gånger om nån av mina kompisar ska ha barn och jag har tvärsäkert svarat att nää det kan jag inte tänka mig, nån vecka senare har kompisen berättat att hon är gravid :D

Jag skulle bli lite skraj nu om han säger det om mig så jag får väl låta bli att vara hos dig när han är i krokarna ;)

*Trådkap*

Haha, näe det är bäst att du håller dig undan ;) fast nästa vecka jobbar han fortfarande så då kan vi leka :laugh:

Senast ändrad:

En kollega som är 4 barns mor såg det på mitt sätt att hålla handen på magen.

Och jag såg det på min svägerska, vet inte vad det var, jag bara visste. Hon var nog i v.6 då.

Just det med handen och magen har jag också sett på flera patienter som det senare visar sig att de är gravida.

När min syster var gravid var den en blind man som "såg" att hon var gravid :) coolt! Och detta var i början av graviditeten när inte så många visste om det.

Himla spännande alltså!

Fast egentligen, en gång var det en kvinna som kom fram till mig på stan och frågade hur det var med mina barn.
När jag svarade att jag inte hade några blev hon väldigt ställd och sa att hon såg på mig att jag hade barn och att hon inte förstod någonting... ;)

Jag menar man har ju 50 % chans att gissa rätt. :D

Fast det var ganska kusligt och jag verkar ju inte vara helt ensam om att ha varit med om nåt sånt här!
Coolt!

Rätt så lustigt egentligen, för man verkar ju göra det omedvetet. Undrar om det är nån skydda-instinkt?

Lite "skyddar-instinkt" tror jag nog att det kan vara, eller att man omedvetet gör så när man tänker på sitt kommande barn?

na... det där känner inte jag igen mig i alls..fast det kanske är för att det är så tidigt?
Igårkväll när jag gick och la mig lade jag dock handen på magen men det var en fullt medveten handling för jag låg och tänkte på att det gror ett barn där inne... :love:

oj jaså hihi ja då brukar det ju inte synas så mkt på magen eller så men är man jättesmal i vanliga fall så kan ju magen bli svullen så det syns.
jag tyckte min mage var jääääätte stor i början hihi för att den var mer svullen än vanligt alltså

lite halvnakenbilder kommer här men det får jag bjuda på för din skull då:)

v5-_112653050.jpg
vecka 5 eller 6

v35-_112654031.jpg
vecka 35

hihi man förstår skillnaden nu..
och tyckte man va dösmal där i början...nu alltså.

men det är nog som de andra säger att man utstrålar som ett slags sken typ som vissa kan se.

Oj, det har inte jag råkat ut för. Snarar chockade folk när jag i v 12 började berätta.

Men lite häftigt när folk kan se sånt så tidigt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag arbetar på en arbetsplats där jag enbart har män som kollegor. Det i sig behöver inte vara ett problem. Men på min arbetsplats är...
Svar
5
· Visningar
1 093
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 394
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Eller... vad är det med folk?? Ännu en tråd om puckade människor med hund alltså. Jag har själv varit väldigt förskonad från sådana och...
2
Svar
36
· Visningar
3 928
Senast: ebba85
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 624
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka