Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

Sv: Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

Klockren tråd :D :rofl:

När jag skulle rida min gamla medryttarhäst på banan och ägaren till hästen (och hon e oxå även stallchef) tittade på för första gången. Jag ska försöka sitta upp lite snyggt och när ja kommer halvvägs så glider sadeln runt :o

Och när ja skulle tränsa denna häst en gång när ägarens man höll på att fodra med hö till de andra hästarna. Jag tar som vanligt av grimman och hänger upp den och börjar sedan fixa med tränset. Men innan jag lagt över tyglarna springer ponnyn glatt iväg och börjar tugga på höet som mannen hade i skottkärran han körde. :p

Super medryttaren med koll på hästen och utrustningen x)
 
Sv: Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

KL

Jag skulle bära fram hinder i ridhuset och släpper då Jollan som jag brukar göra (alltid gjort under 2 års tid). Min kompis säger då, släpp henne inte om hon rullar sig :eek: Jag svarar bara, Äh det gör hon inte. Hon har aldrig gjort det eller tänkt :D
Två minuter senare hör jag ute i ridhuset
ANNA JOLLAN LÄGGER SIG NER
Det var riktigt pinsamt, sadel och häst var dock hela, fick upp henne jäkligt fort hahaha. :o
 
Sv: Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

Det pinsammaste jag har gjort var nog idag :P jag och min kompis red ut. Hon på min gamla ponny och jag på min foderponny (bor på ridskola annars). påväg in i skogen såg vi ett barn som åkte pulka ner för ett berg. Min kompis sa; ska vi vänta tills han har åkt och sen fråga om han kan stå still en stund medans vi rider förbi?
- nej pigge (som min gamla ponny heter) e int rädd för pulkor eller nått och Theo(foderponnyn) e ju väldigt lungn. sa jag.

så vi gick förbi och då åkte barnet ner för berget och Theo blev livrädd. han skenade typ 2 hundra meter innan jag fick stopp på honom och pigge skenade in på en gammal tants gårt och ställde sej rakt inne i en massa buskar. När vi skulle gå förbi berget igen sen var jag tvungen att leva Theo, så rädd var han.
Det var lite pinsamt xP
 
Sv: Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

jag var med i skol Dm en gång på min ponny.. Allt hade funkatjättebra innan, men inne på banan kom vi till andra hindret( som stod framför läktaren) då hoppar hon något konstigt hopp, sen ligger jag där.. Medans de på läktaren filmade och småskrattade.. ( debörjade inte skratta försen jag rest mig och skrattat med :P
 
Sv: Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

kl*

Haha Ska berätta något pinsamt!

Min grannes hästar (märr) kom löst och gick och visade upp sig utan för mina unghingstars hage, märren var omöjliga att få tag i och ja var bara tvungen att springa och knacka på min grannes hus. Morgon och kallt va de men ja va stressad och hade förstora gummistövlar, stor t-shirt och leggins...
Jag knackar på min granne för att be om hjälp för att få tag i hennes hästar.. Ingen öppnar! .. knackar änengång och då öppnar min grannes son nyvaken i endast underkläder... jag blev kort sagt en tomat och han sa "här kan du inte stå och frysa ^^... "

Jag stammade fram... era märr är och bi...bii...biiitch... bitchar... s .s...sig.... v.v..vvvi...vid ....mina hingstar!
 
Sv: Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

*kl*

Kom på en otroligt pinsam sak som hände för några år sen :o Våran skola fick åka till ridskolan och "testa" hur det är att rida. Dom gjorde upp grupper efter hur mycket vi kunde, och jag hamnade ju i en som kunde lite mer. Fick en ganska ny häst som jag inte ridit innan, och vad tror ni händer? Jo, självklart så blir hästen rädd för något på läktaren, kastar sig och jag flyger av men fastnar i stigbygeln :o Blev hängande ett tag men som tur var stannade hästen nästan direkt. Det hemskaste var ju att hela skolan satt och tittade på läktaren :grin::crazy:.
 
Sv: Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

:rofl::rofl: Den va bra!!!!

När jag var yngre prövade jag på att tävla i dressyr, det var för nybörjare
något som den ridskolan hade..
Jag var jätte nervös.. det började jätte bra, läktaren var halv full..och dem hade tre allvarliga domare som stirrade på mig..
Då mitt i denna tystnad lägger hästen av en sån brakare... det ekade i hela ridhuset, och jag min dumstrut vräker ur mig " Det va inte jag!!!"...
Dem flesta som satt på läktaren fick gå ut för dem kunde inte sluta skratta..
har inte vågat mig på att tävla i dressyr igen sen dess...
:o

hahahahhahahhahahah skrattar så jag dör :D:D :bow: hahah "DET VAR INTE JAG" :banana: jössus :D
 
Sv: Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

Jag har glömt banan på hopptävling (hade feber, så koncentrationen var inte på topp). Virrade runt på banan och letade efter hindret i 32 sekunder! Min pappa filmade det också...
 
Sv: Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

Jag och min vän skulle rida samtidigt en dag p min lilla nordis. Hon satt fram och jag satt bak. Vi har ridit shär flera gnger förut, fast jag fram och hon bak (har även ridit såhär med andra uan problem).
Helt plötsligt börjar han studsa som en idiot, verkligen hoppar upp och ner, så jag åker ju av eftersom jag inte har något att hålla i. När jag landat mjukt på backen drar hästen iväg i världens sken (första gången jag sett honom dra iväg med ngon) och sen såg jag dem inte längre.
När jag väl ställer mig upp känner jag att jag har något blött i mungipan, ja i hela ansiktet. Kollar ner p mig själv och ser sen att hela min vänstersida är full av fräscht hästbajs. Jag var verkligen grön.
Jag börjar promenera bort mot stallet och halvvägs möter jag min vän som börjar asgarva åt mig för att jag var full i hästskit, och då kan inte jag låta bli att garva åt henne som ramlade av 30 sek efter mig på stallbacken.
Hästen stod mycket nöjt inne i stallet och åt hö när jag kom tillbaka. Människorna som sg oss mste ju tycka vi är helt dumma i huvudet, men kul hade vi.
 
Sv: Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

jag och min kompis skulle rida ut och för att komma till ridvägen vi skulle in på så måste vi rida efter cykelvägen först. Vi red utan stigbyglar för att träna balasen och så skulle vi trava. jag red först och sen så hör jag 'annaaaa' och så kollar jag bak och ser att hon försöker hålla in hästen och att sadeln på min kompis häst börjar snurra och sen ligger hon på backen och hennes häst börjar trava snabbare mot min men stannar sen och betar just framför mig. just när jag skulle ta henne så vänder hon håll och börjar skritta tillbaka mot stallet. jag/jojsan och min kompis börjar gå efter henne men hon börjar trava.. vi fortsätter att gå lungt men hon travar bara snabbre och till sist är hon så långt borta att det inte är nån ide att försöka fånga in henne längre. Kompisen börjar springa efter för att inte komma så långt ifrån henne. Jojsan börjar takta när jag leder henne eftersom att hon inte får springa iväg tillsammans med sin kompis..

jag antar att alla som körde förbi (gamla e4an, så det var rätt många) fick sig lite underhållning :angel:
 
Sv: Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

Jag har glömt banan på hopptävling (hade feber, så koncentrationen var inte på topp). Virrade runt på banan och letade efter hindret i 32 sekunder! Min pappa filmade det också...

Min man var ett snäpp "bättre" på en hemmatävling. Han hade inte feber, han var rent ut sagt bakfull.:devil: Jo, han kom ihåg banan, men balansen var inte den bästa. Han åkte av. Två gånger. Andra gången följde tränset med...han fick på det igen, ledde hästen av banab och slängde tyglarna till mig...:D

Det här hände för snart trettio år sedan så det får väl anses preskriberat.
 
Sv: Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

kl
Gjorde en lite pinsam sak förra sommaren. Skulle rida ut en sväng barbacka med en kompis. Kompisen satt redan på sin häst och väntade. Eftersom jag är världens osmidigaste visste jag inte hur jag skulle komma upp, men eftersom min kompis kom upp själv var jag ju tvungen att försöka. Så jag tog i för Kung och fosterland, upp kom jag ju, och åkte vidare över på andra sidan. Problemet var ju bara att jag av nån anledning skrek så att det hördes. Som tur var det ju inte jättemycket folk som var där men alla andra kom springande inkl. stallchefen. Pinsamt ja, dessutom får jag fortfarande höra det xD
 
Sv: Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

*kl*

Bland det pinsammare jag gjort var när jag red barbacka på min fd foderponny i ridhuset. Jag hade ridit ett tag o tränat med halsrem på honom gjort lite tempoväxlingar o allt hade gått jättebra. Sen när han stod stilla skulle jag göra lite balansövningar o böjde mig ner åt ena sidan. O då trillade jag såklart av, i ridhuset när hästen stod stilla. Tur nog var det ingen som såg eländet :p
 
Sv: Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

Min man var ett snäpp "bättre" på en hemmatävling. Han hade inte feber, han var rent ut sagt bakfull.:devil: Jo, han kom ihåg banan, men balansen var inte den bästa. Han åkte av. Två gånger. Andra gången följde tränset med...han fick på det igen, ledde hästen av banab och slängde tyglarna till mig...:D

Det här hände för snart trettio år sedan så det får väl anses preskriberat.

Haha, det lät ju inte särskillt lyckat :rofl:
 
Sv: Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

Jag jobbade i ett travstall under många år och flänger runt på diverse hästar. Och alla kanske är så så snälla och trevliga.

Men så fick vi en litet urgulligt sto, from som ett lam att hantera och jätte snäll att rida/köra, hon var 4 år och ganska nyligen inriden. Så skulle jag ut och rida med en annan som jobbade med mig då. Det gick kanon under hela ridturen hon var verkligen en ursnäll häst.

Så när vi kom tillbaka till stallet och jag skulle lägga över benet och hoppa av så blev hon rädd, hoppade åt sidan och jag ramlade över på andra sidan och satte mig och bara kollade på hästen :o

Hon som jag vart ute med bara skrattade och jag småskämdes lite, Haha!! Efter några veckor fick jag reda på att hon oxå ramlat av denna ursnälla häst. Man ska inte slappna av för mycket oavsett om man har den snällaste hästen i stallet.

Kan även tillägga att det är den enda häst jag ramlat av under den tiden jag jobbade i detta stall!! :P Haha!!
 
Sv: Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

:rofl::rofl: Den va bra!!!!

När jag var yngre prövade jag på att tävla i dressyr, det var för nybörjare
något som den ridskolan hade..
Jag var jätte nervös.. det började jätte bra, läktaren var halv full..och dem hade tre allvarliga domare som stirrade på mig..
Då mitt i denna tystnad lägger hästen av en sån brakare... det ekade i hela ridhuset, och jag min dumstrut vräker ur mig " Det va inte jag!!!"...
Dem flesta som satt på läktaren fick gå ut för dem kunde inte sluta skratta..
har inte vågat mig på att tävla i dressyr igen sen dess...
:o

/ Lillan

Skrattar som f-n, Det roligaste hittills
 
Sv: Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

För en hel del år sen kom jag på den smarta idén att istället för att promenera med ponnyn, som i vanliga fall är gudasnäll, tar jag cykeln å cyklar bredvid henne med grimskaftet i handen.

Sagt och gjort, allt går bra till en början, ponnyn är glad över att vi har lite mer fart på än vanligt, vi cyklar den vanliga rundan som går genom flera gårdsgrupper och stannar och pratar till och med med flera personer som tycker jag har en sån snäll ponny som går med på detta. turen fortsätter och vi kommer in i skogen och jag får för mig att cykla fortare, fortfarande med ponnyn i grimskaft bredvid. Ponnyn tar galopp å följer snällt , i ca 5 m, sen får hon nog, tvärstannar å vänder om och galopperar tillbaka. Ponnyn springer förstås glad i hågen hemåt med mig cyklandes efter, förbi alla gårdar där folket fortfarande var kvar utomhus och gapskrattar åt det de ser. Väl hemma "kryper" hon in i hagen igen (hon var och är fortfarande en utbrytardrottning) och finner därmed vår utflykt avslutad :cool:
 
Sv: Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

**putt putt** :D
 
Sv: Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

eh, ja. Kan då berätta en lite grejj min mamma gjorde. Tror aldrig jag skämts så mycket nån gång.. Iallfall så var vi inne i stalle, jag var inte så gammal runt 7? Tydligen så hade jag fått syn på en ny häst som stog i stallgånge. Blyg som jag va ville jag inte fråga vad hästen hette utan bad min mamma att göra det. Hon tyckte jag ändå kunde gör det själv och går fram till tjejen som stog och borsta de hästen: "Mikaela (jag) fråga killen vad hästen heter". Minns inte mycket mer sen.. Bara att jag skämdes så enormt mycket för att min mamma trott att tjejen va en kille.. Undra vad hon tänkte ?
 
Sv: Det pinsammaste ni sett eller gjort när det gäller ridning.

kl

Förut(4-5 år sedan) när jag och en kompis var skötare på en ardenner. Hästen var skitig på baken. Vi tog lite snö och gnugga på smutsen. så blev det en blöt fläck på baken efter en stund kom ägaren.
Han: har ni vattnat henne?
Jag: näe, vi tog lite snö på henne bak för hon var skitig.
Han: Jaha? men jag menade om ni hade gett henne något vatten att dricka?


Inte det pinsammaste med min kompis tyckte det var väldigt pinsamt tror jag:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp