Det perfekta stallet!

nexxa

Trådstartare
Hur ser det perfekta stallet ut? Nu får ni vara lite realistiska, alla vill säkert ha massa ridhus och dittan och dattan..men skriv vad ni hade behövt och klarat er på och framförallt vad det skulle vara värt!

1.Hur många hästar ska få plats?
2.Vilka sorters människor?
3.Vilka typer av hästar? (anvädning, raser eller vad du själv tycker..)
4.Träningsmöjligheter? (Tränare,ridhus,paddock,volt,belyst kör/ridväg..etc.)
5.Hur stora boxar ska det finnas?
6.Hur ska hagarna se ut, hur stora?Hur många ska gå tillsammans?
7.Hur många fodringar och varför?
8.Hur viktigt är det med bra förbindelser?
9.När vill du att hästarna ska släppas ut och när ska de komma in?
10.Mellan vilka datum ska de gå på bete (förutsatt bra väder och ett skjul..)
11.Vad ska ingå i stallhyran?
12.Vad är du själv beredd att betala?

Om det är något annat ni kommer på eller vill skriva till så är det bara kul att läsa vad folk vill ha för service och vilka hästar och människor de trivs bäst med! :bump:

Sv: Det perfekta stallet!

1.Hur många hästar ska få plats? 5-10
2.Vilka sorters människor? blandade, trevliga hästfolk.
Raser spelar ingen roll men gärna lite av varje, gärna mer än 1 halvblod.
Olika tränare som Nh-tränare, dressyrtränare (centererad ridning), hopptränare, akademisk tränare.
Ridhus, belyst paddock, belyst ridbana, fina underbara skogsridvägar, möjlighet att rida på stranden.
helst större än 8-9 kvd
Om alla hästar funkar bra ihop tycker jag alla ska gå ihop eller 3 o 3.
Hagarna ska vara stora, såpass stora att de inte blir så leriga/nertrampade på vintern med skog och vindskydd i, gärna lite backar.
Beteshagarna ska vara enorma med skog.
7.Hur många fodringar och varför? helst 4 fodringar, ev. 5
för vi har 4 fodringar i vårt stall och 5 på vintern.
Väldigt viktigt
Jag tycker de ska ut senast 8.30 och in när de vill, men eftersom det är vindskydd och skog i hagar så..
Tycker de ska in vid 17.00 så de kan få sin mat, sen när de är klara med maten ska de själv kunna gå ut om de vill igen.
10.Mellan vilka datum ska de gå på bete (förutsatt bra väder och ett skjul..) Maj till så länge vädert tillåter.
Alla fodringar, in-o utsläpp, täckespåtagning och ev avtagning om inte ägaren är i stallet, tillsyn av vatten i hagen.
Sen kan det vara kollektivt på helger.
2000-2500:-
MEn jag hade gärna velat hjälpa till med in-o utsläpp och vissa fodringar nån dag i veckan så jag hade fått det billigare :banana:

Fröken_Skåne skrev:
Hur ser det perfekta stallet ut? Nu får ni vara lite realistiska, alla vill säkert ha massa ridhus och dittan och dattan..men skriv vad ni hade behövt och klarat er på och framförallt vad det skulle vara värt!

Om det är något annat ni kommer på eller vill skriva till så är det bara kul att läsa vad folk vill ha för service och vilka hästar och människor de trivs bäst med! :bump:

1. runt tiotalet tycker jag är lagom många
2. trevliga :angel: ärligt talat, eftersom jag inte är så prestigeinriktad så vill jag inte stå i ett stall med massa tävlingsmänniskor. skule inte alls kännas bra. Däremot är det trevligt med blandning på ålder.
3. Det kvittar. Unga, gamla,ras, tävlingshästar. Bara människorna runtomkring är bra.
4. BRA RIDVÄGAR är nummer ett. En belyst ridbana är också bra. inte för att det gör mig någonting nu då jag bara är i stallet under dagtid,men det är skönt att veta att det går att träna när det är mörkt.ridhus är ju en dröm men inte nödvändigt.
5. så stora som möjligt,men minst 3/3 meter.
6. Jättehagar, med vindskydd och helst skog. Sommarhagarna ännu större.. :d Hur många hästar som går ihop kvittar, bara de fungerar ihop.
7. 3-4 stycken skulle jag nog kunna ta (har två där jag står nu)
8. Jätteviktigt! inget körkort :cry:
9. ut vid 8-9 tiden. In vid klockan 18.00
10. mitten av maj tills det blir kallt..
11. hjälp med täcken (på och av) fodringar in och utsläpp
12. 2000-3000

Nu skriver jag vad jag anser defintivt är rimliga krav. Klart man önskar sig ett lyxigt stall, med ett isolerat ljus ridhus med sviktande underlag osv. men jag skriver svaren till frågorna nedan efter de förutsättningar jag skulle ha då jag t.ex. skulle leta boxplats.

1.Hur många hästar ska få plats? Ca 4-8 st.

2.Vilka sorters människor? Trevliga människor som prioriterar hästens bästa. Behöver inte vara de allra duktigaste, det viktigaste är att de försöker göra det bästa efter hästens förutsättningar, håller ordning efter sig och sköter hästen ordentligt.

Rid och körhästar/ponnyer. Raser känns oväsentligt, bara kul om det är lite mixat!

Ridbana/volt eller ridplan att kunna rida på som vore belyst. Behöver inte vara perfekt att rida på men ska vara "dugligt" att rida på vid t.ex. höstrusk då man inte känner för att bege sig ut i skogen. Bör vara belyst så man ser någerlunda i alla fall. Bra kör och ridvägar i anslutning till stallet. Gärna ridavstånd till ridhus dock ej krav.

5.Hur stora boxar ska det finnas? Minst 3 x 3 meter, gärna större (men hästarna står ju inte inne så många timmar per dygn..)

Gärna åtminstone halva skaran i samma hage, allra helst hela om det hade funkat.
Stooora hagar gärna med lite kuperad terräng. Även någon rast och sjukhage där man kan ställa hästen t.ex. efter ridturen eller om det är extremt dåligt väder någon dag t.ex. glashalt ute eller så..

7.Hur många fodringar och varför? Helst fri tillgång på grovfodret och två till tre fodringar med kraftfoder per dag. Men defintivt minst 4 fodringar på grovfoder och 2 fodringar med krafftfoder (morgon och kväll.)

Viktigt eftersom jag annars är i behov av skjuts jämt och ständigt, och mina föräldrar arbetar mycket och har inte alltid möjligheter att skjutsa mig. På sommaren har jag relativt lätt för att ta mig dit jag vill, men vintertid måste jag t.ex. ha bussförbindelser om inte stallet ligger nära!

Utsläpp ca 8 på morgonen, insläpp ca 21 på kvällen.

Så fort det finns bete, eller säg maj månad om förutsättningarna finns, gärna till september (beroende på bete, väderförhållanden osv.)

11.Vad ska ingå i stallhyran? Inget annat än in och utsläpp är nödvändigt om de får grovfoder på fri tillgång. Annars morgonfodring/usläpp och lunch, e.m.fodring samt insläpp/kvällsfodring. Helst fri tillgång på grovfoder (hö helst), annars kan jag fixa allt själv (foder, strö osv.)

12.Vad är du själv beredd att betala? Max ca 900:- och då ska åtminstone morgonf., utsläpp, lunchf. och e.m. fodring ingå!

Jag kan bara beskriva stället där jag står nu för där trivs jag otroligt bra!!!

-6 st
-Trevliga som rider och är intresserade av stallet och hästarna, hobby eller tävling spelar ingen roll.
-Ridhästar, sedan ras spelar ingen roll. Bara de används så man har ridsällskap ibland osv. och att ägarna är engagerade.
-Ridhus, bra ridvägar med olika underlag. Paddock har vi inte precis vid stallet men finns längre bort.
-3,5x3,2 är minsta boxen ungefär.
-vinterhagarna är lagom stora och bra underlag. de går 2 o 2 just nu. sommarhagen är stor och bra. alla går ihop om det funkar.
-4 fodringar; morgonhö+kraft, lunchhö ute, insläppshö+morötter, kvällskraft+hö. För att dela upp det ordentligt över dagen.
-Tja, det finns buss och det är bra väg ut dit att köra.
-Ut 8:30, In ca 16:30 vintertid. Sedan brukar vi öka på höst/vår och ute hela dygnet under sommaren.
-1 juni - 1 sept ca, beror på väder...
-Vatten, el, staket osv.
-750 kr

1.Hur många hästar ska få plats? 10 minst
2.Vilka sorters människor? Normala
3.Vilka typer av hästar? Alla som har vettiga ägare
4.Träningsmöjligheter? Ridvägar, stort ridhus, paddock och en bra hinderpark
5.Hur stora boxar ska det finnas? Minst 4x4
Stora, ingen aning om de andra
7.Hur många fodringar och varför? 4, jag bara tycker det :p
8.Hur viktigt är det med bra förbindelser? Ingen aning, jag ska bo på gården ;)
6-7 komma in 7-8 på kvällen
1:a juni till sista augusti
Det mesta
2500

1.Hur många hästar ska få plats? 5-15
2.Vilka sorters människor? alla trevliga och som tänker på sina hästars bästa
3.Vilka typer av hästar? (anvädning, raser eller vad du själv tycker..) gärna blandning av olika raser och användningsområden
4.Träningsmöjligheter? (Tränare,ridhus,paddock,volt,belyst kör/ridväg..etc.) massor med härliga, långa ridvägar, belyst paddock, gärna ridhus och tillgång till tränare 1ggr/v
5.Hur stora boxar ska det finnas? lösdrift eller minst 4*4m
6.Hur ska hagarna se ut, hur stora?Hur många ska gå tillsammans? stora hagar med blandad terräng, alla ska gå tillsammans om det funkar
7.Hur många fodringar och varför? fri tillgång på hö, 1-2 kraftfoder-fodringar
8.Hur viktigt är det med bra förbindelser? viktigt
9.När vill du att hästarna ska släppas ut och när ska de komma in? helst ska de ju gå på lösdrift, annars minst halva dygnet
10.Mellan vilka datum ska de gå på bete (förutsatt bra väder och ett skjul..) maj-september
11.Vad ska ingå i stallhyran? hö, strö, ev. in-utsläpp, fodringar, täckesbyte
12.Vad är du själv beredd att betala? 2500-3000:-

4-10
Trevliga & aktivt ridande (gren spelar ingen roll)
Spelar ingen roll men ska gärna ridas (så man kan få sällskap)
Idealet hade varit ridhus & paddock, men jag nöjer mig med medelstor paddock med bra underlag & hindermaterial självklart belyst. Bra ridvägar är ett måste!
Större än 9kvm (stor häst)
Stora vinterhagar (gärna över en ½ ha) antal beroende på hur de trivs ihop men helst inte mindre än 4 i samma hage. Gärna grusasde rast/sjukhagar.
4st (varav två kraft), för att kunna fördela mängden mat över dagen.
Fördel med buss men inget måste.
Ut: 8-9 In: 19-20
Om stödfodring finns får de gärna gå mellan Maj-Sept beroende på när gräset kommer.
Fodringar, utsläpp (vardagar), gärna grovfoder
hm i mitt stall har jag köpt till extra sadelhängare

Nästa stall jag vill flytta till är på min egen framtida gård... Så jag kan beskriva hur jag vill ha det där!

1.Hur många hästar ska få plats? Tja, minst 3-4 st gärna fler för flockens skull... Men då skulle jag få ta några inackorderingar... Se nedan..
2.Vilka sorters människor? Väldigt tveksam till att hyra in några människor övht hos mig, isf ska det vara människor som jag känner och kommer bra överens med.
3.Vilka typer av hästar? (anvädning, raser eller vad du själv tycker..)Raser och så spelar mindre roll, huvudsaken är deras ägare..
4.Träningsmöjligheter? (Tränare,ridhus,paddock,volt,belyst kör/ridväg..etc.) Jag måste ha en belyst ridbana, men väldigt gärna ridhus, eller ett sådant inom rimligt avstånd. Skogsvägar. Tränare är jag beredd att köra långt till, då jag är kräsen på sånt... :D
5.Hur stora boxar ska det finnas? Några stora boxar bör finnas, om något skulle hända och man behöver dom... De ska gå på lösdrift, med stor ligghall. Jag måste ha en uppvärmd skötselplats, för min skull.. :p
6.Hur ska hagarna se ut, hur stora?Hur många ska gå tillsammans? Vinterhagen minst 1 hektar (väldigt dålig på uppskattning av hur stort det är, men tror att nuvarande hagen är så, och det är minimum). Sommarhagen så stor att betet räcker till alla hästar hela sommaren. Ska finnas både öppna betesmarker och skog. Omväxlande terräng. Alla ska gå tillsammans, eller uppdelat på två flockar om jag har både hingstar och ston. Minst tre i varje flock.
7.Hur många fodringar och varför? Fri tillgång. Jag anser det vara det optimala.
8.Hur viktigt är det med bra förbindelser? Jag ska bo där, och har dessutom bil, så det spelar mig ingen roll.
9.När vill du att hästarna ska släppas ut och när ska de komma in? Lösdrift året om.
10.Mellan vilka datum ska de gå på bete (förutsatt bra väder och ett skjul..) Sommarhagen går de i från när marken börjar klara av det på våren, tills det syns på marken att den behöver få vila på hösten.
11.Vad ska ingå i stallhyran? Hmm, för mig själv, innan jag får gården - vatten, el, ordentliga hagar, vindskydd, tillgång till skötselplats. För de som kanske får hyra in sig hos mig när jag köpt min gård - vatten, el, vindskydd, uppvärmd skötselplats, några boxar vi delar på, analyserat bra hö, ordentliga hagar, byten av täcken o dylikt, tillsyn om de vill.
12.Vad är du själv beredd att betala? Just nu betalar jag 1600 för en helinackordering på vanligt stall med vindskydd, varav jag endast utnyttjar fri tillgång på hö och vatten i hagen, och där har jag redan nästan passerat min smärtgräns.

Om det är något annat ni kommer på eller vill skriva till så är det bara kul att läsa vad folk vill ha för service och vilka hästar och människor de trivs bäst med!

1.Hur många hästar ska få plats? Runt 10 är lagom!
2.Vilka sorters människor? Trevliga, kunniga, ambitiösa och intresserade hästägare. Inte en massa medryttare, skötare osv som springer överallt.
Spelar inte så stor roll, föredrar dock ponnyer/mindre hästar framför bjässehästarna!
4.Träningsmöjligheter? (Tränare,ridhus,paddock,volt,belyst kör/ridväg..etc.)Fina ridvägare, belyst ridbana, stort ridhus osv. Måste finnas bommar och liknande!
5.Hur stora boxar ska det finnas? Så stora som möjligt, gärna minst 4x4 m.
6.Hur ska hagarna se ut, hur stora?Hur många ska gå tillsammans?Så stora, väldränerade och fina hagar som möjligt. Hur många som går ihop beror på hästarnas temperament och hur stora hagarna är. Tycker att ett jämnt antal hästar är att föredra!
7.Hur många fodringar och varför?Så många som möjligt så att utfodringen sprids ut över hela dygnet. Minst 4-5 styckn i alla fall.
8.Hur viktigt är det med bra förbindelser? Inte så viktigt, åker bil.
9.När vill du att hästarna ska släppas ut och när ska de komma in?Jag vill gärna att de går ut tidigt och kommer in sent, men att det är någorlunda flexibla tider.
10.Mellan vilka datum ska de gå på bete (förutsatt bra väder och ett skjul) Förutsatt att bete/väder är bra, så från maj - oktober kanske. Det beror på lite...
11.Vad ska ingå i stallhyran? Så mycket som möjligt, fodringar, in-utsläpp, täckesbyten, avtagning av lindor osv. Man ska kunna känna sig bekväm med att ens häst blir bra omskött även när man inte är där. (som tex avspolning av leriga ben vid insläpp om ägaren inte kommer på kvällen).
12.Vad är du själv beredd att betala? Det beror ju på var allt ligger, men ganska mycket.

Tillägg: Vill gärna ha/är nödvändigt tillgång till fikarum, toa, uppvärmd sadelkammare, uppvärmd foderkammare, spolspilta med varmt/kallt vatten osv.

Mvh Huntress :)

Senast ändrad:

1.Hur många hästar ska få plats? 4-6 hästar
(Tanken är att jag ska hyra/äga själv så jag skriver för det) Men blir det något så ska det vara någon jag känner
Kvittar, antagligen blir det mest travare då de flesta kompisarna har det. Men det hade varit kul med många olika!
Bra ridvägar är ett måste det får gärna vara någon runda som är belyst som man i allafall kan skritta på! Ev. någon paddock/volt eller hage som är belyst.
Minst 3*3 gärna 4*4 eller större
Gärna jämt antal hästar och många tillsammans vinterhagen ska vara 0,5 ha/häst. Sommarhagar ska vara stora så det räcker hela sommaren.Gärna skog,ängar, bäckar osv. hagarna.
Fri tillgång på hösilage och kraftfoder 2-3ggr/dag
Inte så viktigt
Mellan 6-7 insläpp allt mellan 19-22 beroende på väder osv.
Kanske från april/maj till oktober/november
Om det ska vara nån häst här blir det inackordering
2000:- max 2500:-

1.Hur många hästar ska få plats? 5-8
2.Vilka sorters människor? Ej tävlingsinriktade och ödmjuka, gärna kunniga. Om man kunde hjälpa varandra med tips och ridning utan att klanka ned på varandra så vore det toppen.
3.Vilka typer av hästar? (anvädning, raser eller vad du själv tycker..) Spelar ingen så stor roll.
4.Träningsmöjligheter? (Tränare,ridhus,paddock,volt,belyst kör/ridväg..etc.) Belyst ridbana. Har inget lyse nu vilket fungerar det också men det vore önskvärt med belysning vintertid.
5.Hur stora boxar ska det finnas? Stora boxar
6.Hur ska hagarna se ut, hur stora?Hur många ska gå tillsammans? Stora, kuperade hagar på sommaren. Går bra med lite mindre på vintern. Hur många hästar som går tillsammans beror på hur många som skulle gå i stallet. 5 hästar, alla tillsammans, 8 hästar= 4 och 4
7.Hur många fodringar och varför? Helst 5, minst 4
8.Hur viktigt är det med bra förbindelser? Inte så viktigt
9.När vill du att hästarna ska släppas ut och när ska de komma in? Vid 7-8 och insläpp 20-21 om de alls släpps in.
10.Mellan vilka datum ska de gå på bete (förutsatt bra väder och ett skjul..) Från ca 15 juni till 1 september förutsatt att det finns möjlighet att träna hästen lite ändå.
11.Vad ska ingå i stallhyran? In och utsläpp, foder
12.Vad är du själv beredd att betala? Jag skulle int ha råd med häst om stallhyran var mer än 1500 men jag anser att ett ovanstående stall skulle vara värt mer i stallhyra.

1. 10-15 kanske.
2. Människor som är trevliga mot hästar och människor. De ska tänka själva, vara villiga att lyssna och dela med sig.
3. Vilka som helst.
4. Picadero, ridbana, ridhus(stora drömmar men inte orimliga :angel: )
5. minst 4x4m - gärna så större såklart.
6. Stora hagar med olika terräng =öppen plan mark, träd, kullar, ev vatten. Så verkligt som möjligt. Men att de är stora är viktigast och jag skulle ha alla hästar i samma hage om det gick. Då kanske ha två-tre hagar att växla mellan. Samt en sjukhage.
7. Om fri tillgång på grovfoder(vilket jag skulle föredra) så tre fodringar. En på morgonen, en vid insläpp och en på kvällen. Annars fyra fodringar.
8. Inget måste.
9. På vintern; ut mellan 8.00-9.00(när de ätit klart), in runt 16-17 beroende på väder och hästarna. Vid ljusare tider får de vara ute längre, eller om man märker att de inte har ngt emot att stanna ute(tiderna ska anpassas efter hästarna).
10. Så länge som möjligt. Maj-September kanske.
11. Plats, fodring+in-utsläpp(iaf på vardagar), strö(om man inte vill ha ngt speciellt), kraft- och grovfoder, tillgång till ridbana/ridhus/picadero.
12. Jag skulle äga stället. :devil:

Max 15 hästar, varav jag vill kunna disponera upp till fem boxar själv. Sedan blir det för stort och opersonligt.

Blandade människor, inga utpräglade tävlingsmänniskor, framförallt folk med genuint hästintresse och och kunskap, sunt förnuft.

Alla olika, kanske inga hingstar då jag inte anser att man ska ha hingst som hobbyhäst då de inte alltid m,år så bra av det, men stor som liten o alla raser!

Manege och utebana ska jag ha, helt klart! Vettiga skogsvägar ikring, behöver inte vara dunder men man ska kunna klättra lite och rida i skog och mark. En ovalbana på ca 800 meter hade inte vart fel heller.

Tjaa, just nu har Mulle 16 kvadratmeter och ja, det är väl den perfekta storleken på box, men inte under 12 till storhäst i alla fall. Och inga galler på bosdörrarna!

Jag vill ha kuperade hagar, lite skog, lite berg och lite öppet att springa på. Försat valet är trästaket andra hand elstaket. Flockar vill jag ha, men gärna uppdelade ston och valacker för sig för att minska skaderisken.

Fyra fodringar. Hö o kraft inne på morgonen, hö ute vid lunchtid, middagshö o kraft inne vid insläpp och hö+kraft på kvällen. Jag brukar dessutom ge en extra kraftfodergiva efter arbete så det blir ju 4,5 fodringar haha.

Menar du bussförbindelser? Njaa, har hellre lite avsides, vill ha vuxet folk i stallet så om ungarna har lite jobbigare att ta sig dit så är det heelt lugnt.

Släppas ut runt åtta efter frukost kl 7, alternativt ut 7 med höt i hagen. In beroende på väder, men runt 16-17 om vädret är bra, tidigare om dre regnar mycket eller blåser halv storm.

Så länge betet räcker. Men mitten av maj till början september om bete o väder är med mig,.

Ut o insläpp, fodringar och ev hö/silage. Tillgång till manege/paddock och bete.

Är snål men för det perfekta stallet så... ja, jag står nästan perfekt nu för 800 exkl silage, men 1500 i alla fall... kanske något mer.

Detta är vad jag i gärna skulle vilja ha i ett inackorderingsstall (håller faktiskt på och kollar runt på stall, verkar omöjligt att hitta nåt med BRA hästhållning, dvs minst tolv timmar i stor hage och fri tillgång på hö, OCH samtidigt bra ridmöjligheter.....)
Mitt eget framtida stall är en annan femma....

Gärna runt tio

Vore kul med folk som tränar dressyr och hoppning, med hästar som passar för det :D . Lite tävling, folk som har samma mål som jag med hästeriet helt enkelt. Och gärna några i samma ålder (ca 25), men det är inte jätteviktigt.

Gärna ridhus såklart, men en BRA ridbana är viktigare. I så fall gärna ridavstånd till annat ridhus el nära bilväg. Mysiga skogsvägar och kanske nåt gärde att galoppträna på. Och kuperat!

Gärna 3x4 meter. Gärna kallstall, med uppvärmd skötselavdelning.....

6.Hur ska hagarna se ut, hur stora?Hur många ska gå tillsammans? Vill gärna ha "riktiga" (några hektar eller så) hagar under större delen av året, men leriga/isiga perioder vore det bra med anlagda paddockhagar.... För minska slitaget på marken i övrigt och risken för halkskador och tappskor.... Vill ha kompisar i hagen, 3-4 st totalt kanske. Gärna vindskydd i hagen!

Spelar inte så stor roll så länge det finns fri tillgång på hö/silage, i hagen också. Annars vill jag definitivt ha morgon, lunch, middag, kväll. Lunch och middagshö i hagen! Max 10 timmar mellan kvälldfodring och morgonfodring.

Såklart jättebra med gång/cykelavstånd. Annars kör jag nog bil, men max en mil om stallet sköts kollektivt. Annars max två mil.

Beroende på väder, men med sunt förnuft så länge som möjligt (min häst går på lösdrift nu och det är :love: ), men det kommer han nog inte få göra jämt, för dom blir rätt trötta! Men tolv timmars utevistelse vid "normalväder" vore kanon.

Till att börja med juni-augusti, men flexibelt om vädret är bra/dåligt. Också beroende på tävlingar och annat i framtiden....

11.Vad ska ingå i stallhyran?12.Vad är du själv beredd att betala?
Kan gärna stå i kollektivstall, så länge man kommer överens om tydliga regler! Vill dock att strö och stråfoder ingår, blir för bökigt om alla ska ha eget. För detta kan jag tänka mig att betala ca 1500 (där jag bor nu).

SVAR: 4 och MAX 6 st.

SVAR: Min medryttare och hennes mamma och syrra :D ...men om dom inte vill så helst killar. Tjejer bara bråkar.

SVAR: Tja, med ovanstående människor så blir det Halvblod, men eftersom jag väljer så blir det även en Kallblodstravare med. Annars får väl vilka raser som helst stalla in sig.

SVAR: Belyst 20x60 m Paddock. Bra ridvägar i skogen

SVAR: 10 kvm minst, och 1 fölbox.

6.Hur ska hagarna se ut, hur stora? Hur många ska gå tillsammans?
SVAR: Separata vinter/sommarhagar. Vinterhagarna är skogshagar men har ett urtjusigt vindskydd i. Sommarhagarna är minst 1 hektar/häst och har både öppet fält och skog. Alla hästar går tillsammans om det fungerar.

SVAR: Fri tillgång på grovfoder i hagen. Morgon/kvällsfodring utöver detta. Fri tillgång ger: mindre arbetsbelastning samt harmoniska hästar. Morgon/kvällsfodring skulle väl mera vara typ kraftfoder samt högiva på kvällen.

SVAR: Inte så viktigt, de som ska stå i mitt stall har alla bil/körkort.

SVAR: Utsläpp kanske vid 06-07 tiden, insläpp flextid...beroende på vem som ska göra vad...men inte före 19,00.

SVAR: halva maj/Juni/Juli/Augusti ev en liten bit in i september. Absolut inte någon hårdbetning av mina marker på hösten :D

SVAR: In/utsläpp/fodringar/hagar/analys/träckprov

SVAR: 1500:- :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 558
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 558
Senast: mars
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar