Det känns som jag är en mördare :'(

MadicDomino

Trådstartare
Under 1 år har vi medicinerat vår en undulat hona då hon har haft kramper. Hon svarade på medicinen jätte bra men de senaste månaderna har hon blivit sämre.
Senaste månaderna har vi gått i tankarna om avlivning för hon mår ju inte bra! Igår tog vi och bokade tid åt henne. hon skulle avlivas på fredag!

Men i morse hittade jag henne död på bursbotten. :cry::cry:.
Jag kan inte fatta att hon är borta :cry:. Samtigt är jag inte ledsen över att hon är borta för att hon och jag har aldrig riktigt trivs tillsammans, velat ha människokontakt och hon har aldrig velat bli tam. :( Men tänk om har lidigt i natt :cry:. Tänk om jag hade ringt vet. tidigare och bokat tid ! Då hade hon inte lidigt.

:cry::cry::cry:

Nu slipper hon ha ont i vingarna och fötterna.

RIP Kelly 17 october -06 till 30 juli -2008

Mvh
Emma

Sv: Det känns som jag är en mördare :'(

Det är en djurägares ansvar att ta bort djuret när det är dags men så svårt att veta när det är tid. Det är lätt att gripa efter halmstrån och tycka att läget förbättrats när man bryr sig, när någon utanför tycker att det har varit dags länge..

Man kan inte gå runt och vara hård mot sig själv när fågeln själv bestämde sin tid. Kanske skulle du ringt vetten tidigare, kanske inte. Du kan ju inte göra något åt det nu. Kanske lova dig själv att komma ihåg det för framtida djur och försöka göra det bästa för sitt djur, vilket jag är säker på att du gjort.

*tröstkram*

Sv: Det känns som jag är en mördare :'(

Jag är säker på att du gjorde det du ansåg vara bäst just då. Det är lätt att vara efterklok (heh fråga mig...)
Anklaga inte dig själv mera *tröstkram*

Liknande trådar

Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 811
Senast: Hoppsin
·
Övr. Katt ... och det känns som mitt hjärta har gått sönder. För lite mindre än ett år sedan, efter ännu en otäck infektion från bett av någon...
Svar
8
· Visningar
1 830
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Den 20 Maj 2006 var den lyckligaste dagen i hela mitt liv. Då hämtade jag hem min första, alldeles egna hund, Unni. En samojed tik som...
Svar
4
· Visningar
1 275
Senast: lady_vip
·
M
Hästvård finns det någon som orkar ge mig lite pepp? Jag orkar snart inte peppa upp mig själv längre,det känns så himla hopplöst.... I slutet av...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 100
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar