Det känns som ett blåmärke...

Lamborghini

Trådstartare
Har en mycket mysko ond fläck på magen precis intill naveln. Det sträcker ut sig lite ibland men är alltid i det området. Trycker jag där så ilar det runt till ryggen och känns som ett blåmärke fast lite ömmare.

Området är från 5-10 cm i diameter och ibland sträcker det sig som en bredare osynlig rand åt sidan. På själva naveln kan jag trycka hårt utan att känna nåt men preciiis brevid på ena sidan så gör det superont.

Nån som haft nåt liknande eller kan gissa vad det är?

Sv: Det känns som ett blåmärke...

Jag har nått liknande men läkaren hittar inget fel. Så man är ju lite orolig. Hoppas du får reda på vad det är.

Efter att ha känt efter idag.. Jag tror bara det är så att jag får extra mycket buffar där o att det kan ha blivit ett blåmärke på insidan. Alltså jag vek mig till o med en gång för det träffade så rakt på.

Blir det värre kollar jag upp det ändå men annars har jag tid nästa vecka hos BM.

Jag hade ett ställe mellan naveln och revbenen som ömmade konstant sista 3-4 mån i 3:e grav. Kändes som ett blåmärke eller som nåt svidande inifrån. Om jag la mej på sidan så avtog det lite. Försvann efter förlossningen.

Med 4:e barnet kom det tillbaka på ungefär samma ställe och försvann efter förlossningen. Så jag gissade på att bebisarna låg och tryckte med fot eller arm precis där. Jobbigt var det iaf :)

Min tränare, som också är barnmorska, förklarade för mig att det finns konstiga nervförbindelser mellan inre organ och huden, vilket gör att till exempel känselbortfall eller tryckömhet i huden (jag hade bådadera fläckvis på min mage förra gången) kan bero på att en nerv ligger lite i kläm någon helt annanstans, typ inne i kroppen där det är jäkligt trångt just nu :crazy:... Det låter ju rimligt tycker jag.

Under förlossningen så fick jag grymt ont i nedre delen av ryggen på höger eller vänster sida.
Den smärtan var nästan värre än allt det andra.:crazy:

När jag sedan stod upp så såg jag ett blåmärke som var kraftigt och ganska stort just där som jag hade ont.

Personalen sa: du måste ha legat på något hårt i sängen? Jag låg i en mjuk sjukshussäng, absolut ingenting hårt alls.

Jag undrar fortfarande vad det var. Min BM sa något att det kanske var en muskelbristning. Jag minns att när jag var gravid så fick jag fasligt ont i just den delen utav ryggen...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka