Det "hoppar"

JennyF

Trådstartare
Det \"hoppar\"

När man använder "scrollen" och allmänt bara försöker flytta sig upp och ner på hemsidor hackar det.
Datorn är prec. omformaterad (vad nu i hela världen det betyder för det var min bror).

Vad kan vara för fel?
 
Re: Det \"hoppar\"

Har du ställt in musen/installerat drivrutiner för den?

Vad är det för märke på musen och vilket operativsystem har du?

Har du en äldre Logitech-mus och XP kan det krångla. Hämta isåfall hem nya drivrutiner från LOGITECH.

Ställ in musen genom kontrollpanelen/mus/inställningar.
 
Re: Det \"hoppar\"

Jag vet inte riktigt vad du menar när du säger att det hackar. Det kan finnas flera anledningar.

A_K_N har redan nämnt musinställningarna.

Om du menar att datorn är seg och inte hinner med att uppdatera skärmen när du drar i rullisten kan felet vara att grafikaccelrationen inte fungerar som den ska. Kanske har du fel drivrutiner till grafikkortet? Det här kan vara ganska krångligt att fixa, så jag tycker att du ska be någon datorkunnig person om hjälp.
 
Re: Det \"hoppar\"

det är det sista!, för även när jag använder piltagnenterna så hackar det.

Men jag ska fråga dator experten i familjen om det kan vara det felet!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
622
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
294
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
2 026
Senast: Pilot
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
2
Svar
34
· Visningar
6 296
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp