Det härligaste jag varit med om

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare AnnaJue
  • Startdatum Startdatum
A

AnnaJue

För första gången satt jag upp bakom ett varmblod själv! VILKEN KÄNSLA! Har ju bara kört russ/shettis innan. Men idag blev jag uppslungad bakom en 2-års hingst e. Kosar. Världens snällaste häst (nåja, lite lat också ;)) Men det var helt underbart. Trots att snöregnet och blåsten yrde om öronen så var det bara SÅ härligt. Hann inte känna att jag frös förrän jag kom in i stallet igen.
På fredag ska jag köra varmblod igen. Ev. även på lördag också ;)

Var bara tvungen och dela med mig av denna fantastiska händelse. :D

Berätta gärna om eran första gång bakom dessa vidunder!

Sv: Det härligaste jag varit med om

härligaste minnet jag har är när jag fick köra en 3-åring hos en bekant. Har aldrig kört på bana utan detta var på ägarens egen träningsslinga i skogen. Första gången nånsin jag satt i en speedcart och hästen var en ståtlig herre ca 170 hög. det bar av i en lugn och fin jogg och aldrig har det väl varit så härligt att köra nångång och snällare häst får man väl leta efter.
sen kan man väl ifrågasätta hur klok hästägaren var med tanke på att jag vid detta tillfälle var ca 13år, visserligen hade jag kört en del tidigare, men aldrig helt själv. underbart härlig var det iallafall.
tyvärr kan tilläggas att hästen såldes då han aldrig fick upp nån fart och nu är avlivad pga den människans vanvård *R.I.P Blueforce Gid*

Sv: Det härligaste jag varit med om

Första gången jag körde själv i en speedcart körde jag en 3-åring efter Tap In. Jag tyckte det kändes som jag skulle ramla ur vagnen hela tiden, haha.

Ett av det första snabbjobb jag minns var på banan på Groisbois, jag körde en av mina passhästar och en kompis körde en av sina och A.L en annan.
Jag var ju inte så erfaren på att köra på den tiden, min häst var otroligt het. :crazy:
Jag låg i rygg på A.L men min häst ville om hela tiden, jag hade fullt sjå med honom och A.L röt flera ggr: "I RYGG! I RYGG!!"
:crazy: :o :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 870
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Humla är ju min första hund, och de allra flesta hundar som varit i mitt liv innan jag skaffade henne har varit hanhundar, så jag är...
Svar
3
· Visningar
1 391
M
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår eftermiddag kom jag hem från ett par dagar på tävlingarna i Laholm där jag varit med som hästskötare/sällskap/mentalt stöd (inte...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: mooi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tisdag och tillbaka på jobbet. Helgen utvidgades med en extra dag då pojken var sjuk. Han har fyllt år och vi har haft full fart i...
Svar
0
· Visningar
238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar